8 mei 2025, 22:24:16

steeds meer wit op kopje

Gestart door Anke, 17 juli 2007, 15:54:38

« vorige - volgende »

Anke

Hallo allemaal,
Mijn wildkleur mannetje Jaco krijgt steeds meer wit bij zijn kopje vooral op zijn achterhoofd, maar ook bij zijn gezichtje. Eerst waren het een paar vlekjes, zoals je nu op de foto kunt zien is het al een hele baan geworden. En aan de andere kant is het precies zo.
Betekent dit iets voor eventuele splits? Hij heeft ook 1 gele pen in zijn vleugel maar die zit maar aan 1 kant.

Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Hoi,

hoe oud is je valkje? :)

Anke

Citaat van: Rianne op 17 juli 2007, 15:58:16
Hoi,

hoe oud is je valkje? :)

Hoi Rianne.
Hij komt uit de dierenwinkel, dus precies weet ik het niet.
Ik denk een maand of 8 en hij is nu volop in de rui.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Ik denk zelf dat zijn masker nog niet vol op kleur is.
De ene gele pen in de vleugel kan erop wijzen dat hij bont is. Was het masker wat grijzer toen je hem net kocht?

Anke

Hoi Rianne,
Even een vergelijkend warenonderzoek :)

Hier heb ik Jaco vier weken in huis, hij was toen ws 6 maanden.

Nu

Ik vind hem erg opgebleekt.
Groetjes Anke

Rianne

Wel heel apart. Ik zou het niet zo gauw weten eerlijk gezegd!

Anke

Wahaha ik heb een toverbal parkiet ;D
Maar... ook de witte plekjes op het kopje van Mijntje  (het popje) worden steeds talrijker....
We zullen zien hoe het er na de rui uit gaat zien ;D
Bedankt Rianne voor het meedenken!
Groetjes Anke

•=Bonnie=•

Je vogel is waarschijnlijk  split voor een aantal zaken en de kans is groot dat bont daar 1 van is.

Ik had twee witmasker jongen dit jaar met een bonte vlek in de nek en eentje had een witte slagpen. Een enkele witte of gele slagpen een of beide kanten zie ik als een kleurfout, maar daar verschillen de meningen over.

Ik heb nu ook een wildkleurtje met twee geel bonte vlekken in de nek, een paar gele sprieten in de kuif en een gele vlek op de borst.

Die is split witmasker, bont, lutino en of cinnamon of opaline. Het zou me niet verbazen dat wanneer er meer splits in zitten de kans kleurfoutjes groter is.

Lin

Op de eerste foto heeft ie toch ook een vlek in de nek?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anke

Citaat van: Bonnie op 20 juli 2007, 10:55:39
Je vogel is waarschijnlijk  split voor een aantal zaken en de kans is groot dat bont daar 1 van is.

Ik had twee witmasker jongen dit jaar met een bonte vlek in de nek en eentje had een witte slagpen. Een enkele witte of gele slagpen een of beide kanten zie ik als een kleurfout, maar daar verschillen de meningen over.

Ik heb nu ook een wildkleurtje met twee geel bonte vlekken in de nek, een paar gele sprieten in de kuif en een gele vlek op de borst.

Die is split witmasker, bont, lutino en of cinnamon of opaline. Het zou me niet verbazen dat wanneer er meer splits in zitten de kans kleurfoutjes groter is.

Hoi Bonnie
Het zal inderdaad wel betekenen dat Jaco split is voor een aantal dingen. Ook wacht ik vol spanning of de gele veer na de rui terugkomt, of dat er misschien nog wel meer gele veren aankomen. Geduld is een schone zaak (zeggen ze.... ;)  )
Ik ben dan ook heel benieuwd hoe de jongen er tzt uit zullen zien ;D
Groetjes Anke

Citaat van: Lin op 20 juli 2007, 11:34:26
Op de eerste foto heeft ie toch ook een vlek in de nek?

Hoi Lin,
Het klopt op de eerste foto zie je ook al een witte plek in de nek.
De vlekjes die hij eerst had zijn nu al samengesmolten tot een brede witte band achter in de nek. Er komt dus steeds meer wit bij.
Groetjes Anke

Paauwtje

Witte vlekjes in de nek wijzen van op een split lutino.
Alleen dit is ook meer rond de wangen en de kop.
Dus wie weet heeft hij ook een split voor bond.
Maar ik denk om overal een beetje zekerder van te zijn dat je even de rui af moet wachten en dan nogmaals de foto's plaatsen.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Anke

Citaat van: Paauwtje op 21 juli 2007, 10:14:21
Witte vlekjes in de nek wijzen van op een split lutino.
Alleen dit is ook meer rond de wangen en de kop.
Dus wie weet heeft hij ook een split voor bond.
Maar ik denk om overal een beetje zekerder van te zijn dat je even de rui af moet wachten en dan nogmaals de foto's plaatsen.

Hallo,
Ik wacht rustig af.... en ik zal zeker weer foto's plaatsen na de rui ;D
Groetjes Anke

Rianne

Hoi Paauwtje,

het is niet met zekerheid te zeggen of de kleur van een vlek ook voor een bepaalde mutatie staat. Zo kan een witmasker geen geel bezitten, maar die kan wel split lutino zijn. :)

Paauwtje

Ik weet niet of ik het dan goed heb uitgelegd.
Ik weet dat kleine vlekjes in de nek bij een wild kleur kunnen staan voor split lutino.
Als ik het verkeerd heb hoor ik het graag.
en toevallig zijn dit vlekjes die ik bij mij wildkleurtjes heb die slit zijn voor lutino wit.

Kan het ook een andere kleur hebben of is dit dan weer afhankelijk van de mutatie van het jong.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Rianne

Je kunt het stukje splits voor beginners even lezen, daarin staat waarvoor een man of pop split kan zijn. :) Vlekjes kunnen ook staan voor bijv witmasker, gepareld of bont. En je hebt gele vlekjes maar ook witte. :)