9 mei 2025, 21:42:43

een vaargje over gewicht

Gestart door Valkparkiet007, 8 juli 2007, 15:00:50

« vorige - volgende »

Valkparkiet007

hoi .. mijn valkparkiet is 9 manden en hij fluit en eet goed enzo maar hij is dun...hij heeft al worm spul al op ..maar hij weeg niet zwaar..hij weer bijna 70 gram..maar hij is ook klein valkparkiet dan andere ik denk dat hij ongeveer 7 cm ofzo ja tussen 5 en 8 ongeveer zonder staart er bij.. en hij is al 9 manden oud ..weet iemand tips om je valkje dikker maken ?laat mij iets weten groeptjes Stacey en Rocky  :-*
*******Rocky******& de andere valkje komt nog aan

carolinetjeuh

tussen 5 en 8 cm zonder staart?  :o
Ik denk niet dat dit echt realistisch is!  :D ::)

groetjes, Caroline

Anja

Je zou zonnepitjes en trosgierst kunnen proberen.

Groetjes Anja

Valkparkiet007

zonne pitten heeft hij al .maar togist zal ik doen maar stom muizen pakken ook een graantje meej...en ik heb Rocky gemeten ...met staart bij hij is  niet eens bij de 30 cm ... :) raar he is waar..ik maak nog wel foto okje en goei morgu trouwens groetjess
*******Rocky******& de andere valkje komt nog aan

mdj1972

Citaat van: Valkparkiet007 op  8 juli 2007, 15:00:50
hoi .. mijn valkparkiet is 9 manden en hij fluit en eet goed enzo maar hij is dun...hij heeft al worm spul al op ..maar hij weeg niet zwaar..hij weer bijna 70 gram..maar hij is ook klein valkparkiet dan andere ik denk dat hij ongeveer 7 cm ofzo ja tussen 5 en 8 ongeveer zonder staart er bij.. en hij is al 9 manden oud ..weet iemand tips om je valkje dikker maken ?laat mij iets weten groeptjes Stacey en Rocky  :-*

Mijn vorige vogel Pico was juist iets te dik, dus misschien dat ik wel wat voor je kan betekenen.  ;D  Ik heb haar voor de gein eens op de keukenweegschaal gezet (en wonder boven wonder bleef ze lang genoeg zitten om te wegen), we woog ong. een ons.
Pico kreeg naast haar gewone voer bijna dagelijks een korstje brood en bij het avondeten ofwel een stukje aardappel ofwel een stukje friet. Als we eens macroni of spaghetti aten, kreeg ze daar een stukje van. Zo nu en dan een stukje chips ofzo ging er ook goed in...

Mara

Frietjes zijn niet goed voor een valkje in verband met het vet. Chips en dergelijke zijn ook niet goed omdat er ook vetten in zitten die niet goed zijn voor een valkje.