11 mei 2025, 20:40:37

tevredenheidsgeluidje

Gestart door hennie, 13 juli 2007, 11:05:36

« vorige - volgende »

hennie

Hallo,

Als ik kroel met mijn valkparkieten Poppie en Jelle, geven ze steeds een vrij hoog   prrrrtt   geluidje.

( ik kan het niet beter omschrijven dan dit   ;D )

Het lijkt mij dat ze een signaal van tevrdenheid geven.

Herkennen jullie dit? Is dit iets wat jullie valkjes ook doen als jullie ze kroelen.

Jelle geeft het trouwens ook als ik de etensbakjes gevuld in de kooi zet en hij ervan begint te eten.

groetjes, Hennie

Valkparkiet007

nog nie opgelet zal oplette als ik Rocky kroel dat die hooge toon doen  ;D hihih een katje

groetjhes en vleugel
*******Rocky******& de andere valkje komt nog aan

Anja

Hoi Hennie,

Hier doen dat ook enkele valkjes. Niet allemaal moet ik zeggen. Vooral Yelo kan er wat van. Mij lijkt het dat ze dan genieten. Zou me er geen zorgen om maken.

Groetjes Anja

hennie

Hoi Anja,

Ik maakte me er geen zorgen over, hoor! Integendeel. Want als ze het doen, komen ze me zo tevreden over. Ik smelt er iedere keer weer van    ;D

Maar ik heb er dus twee, die allebei dat geluidje geven. Het gekke was dat ik het er met Inge over gehad heb.....zij heeft er ook twee....en die van haar deden het geen van tweeën.

Toen dacht ik: Misschien heb ik dan wel twee heel byzondere valkjes    ;D ;D ;D

( jij gooit met je antwoord dus eigenlijk wel een beetje roet in het eten   ;D )

Ik zal Hart van Nederland dan meteen maar even afbellen!

groetjes, Hennie

Anja

Hoi Hennie,

Ik zal dan niet meer antwoorden oké ::) ::) ::) :P :P
jammer dat je Hart van Nederland af moet bellen zeg. Had je graag eens live willen zien en je valkjes ook.

Groetjes Anja

hennie

Hoi Anja,

Je was je vast doodgeschrokken....

Van mij dan,hé....niet van mijn valkjes, hoor!

groetjes,Hennie

Anja

Dat zal wel meevallen hoor.

mdj1972

Citaat van: hennie op 13 juli 2007, 11:05:36
Als ik kroel met mijn valkparkieten Poppie en Jelle, geven ze steeds een vrij hoog   prrrrtt   geluidje.

( ik kan het niet beter omschrijven dan dit   ;D )

Het lijkt mij dat ze een signaal van tevrdenheid geven.

Herkennen jullie dit? Is dit iets wat jullie valkjes ook doen als jullie ze kroelen.

Ja, dat herken ik wel. Dat deed mijn vorige valkparkiet ook. Het was ook het geluid wat je omschreef, ze deed het bv. vaak als ik ophield met koppiekrauw en ze wou nog... Ik denk dat het inderdaad een happy geluidje is, net zoals het spinnen bij een kat.
Soms gaf ze ook een heel snel hoog kwettergeluidje. Dat laatste deed ze vooral als ze in paringshouding zat. Als ik haar dan op haar rug kriebelde, ging ze harder kwetteren. Grappig!

hennie

Schattig geluidje is het, hé.

Je krijgt het echt als beloning van ze dat ze tevreden zijn.
Heel vertederend!

groetjes, Hennie

Gerda

Hoi allemaal,

Ik herken het ook, het klinkt een beetje als 'kriet'
Heel lief is dat. Bij mij maken ze dat geluidje ook als ze elkaar kroelen.

Groetjes, Gerda

hennie

Hoi Gerda,

Ja, dat is ook goed omschreven    "kriet"  dat is het!

Volgens mij het meest schattige geluidje ter wereld.  :D
Ik word er tenminste altijd heel blij van als ik ze dat hoor doen!

groetjes, Hennie