mijn valkes eten geen groente en fruit

Gestart door pipo-skinny, 15 juli 2007, 11:24:07

« vorige - volgende »

pipo-skinny

kan het kwaad dat die van mij geen fruit en groente willen eten heb der wel eens een appeltje in liggen maar daar eten ze nie van
wat kan ik daar aan doen of kan het geen kwaad

alvast bedankt

Mara

Hoi

Biedt je ze het wel eens aan als je het in je hand hebt? En hoe oud zijn je valkjes?

Mara

pipo-skinny

hoeboelt u met bietd y ze wel eens in de hand aan ??

ze zyn misschien denk ik ongeveer 3 of 4 maanden oud kreeg ze met tien weken ..

Mara

Of je ze het fruit wel eens uit je hand laat eten?

Hier eten ze vaker gedroogd fruit. Hier vinden ze fruit en groente heerlijk.

Je kunt ook eens proberen om kruiden aan te bieden.

Mara

pipo-skinny

oke ja die van mijn zijn niet meer helmaal hand tam dus daar moet ik eest aan werke daar ben ik druk mee bezig en leg gewoon af en toe fruit groente in de kooi en dan zie ik wel of ze het eten
maar het akn geen kwaad al ze het niet eten want het voer en alles eten ze wel

Mara

Het is natuurlijk beter als ze het wel eten omdat ze dan de nodige vitamines en dergelijke binnen krijgen.

Mara

pipo-skinny

oke dankje wel
dan ga ik het ze aan leren

hennie

Hoi,

Probeer verschillende dingen. Laat ze lekker knabbelen aan een peterselieplantje.

Vogels moeten eerst erg wennen aan nieuw voedsel. Dus volhouden en veel verschillende dingen proberen.

groetjes, Hennie

pipo-skinny

oke zou ik dat eens proberen dank je wel

Mara

Ze mogen niet te veel peterselie krijgen, dat is niet goed voor ze.

Mara

Jeffry83

was er niet ergens op de site of forum een recept voor een speciale fruit mix die je kon maken?
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007

Paauwtje

Hoelang laat je het eten zitten.
Valkjes zijn van nature erg nieuwsgierig en zullen vaak de eerste keer niet meteen beginnen met eten. Maar wanneer je het de tweede keer voorschotelt zullen ze eens gaan kijken en een hapje wagen.

Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

valkparkietvirus

katen gras is bij mij favoriet..oke Rocky vind dat en Jena lust alles gelukkig maar Roky ook niet haha net als baasje lust ook geen groente haha maar hij krijg katten gras en ik doe honing met pitjes geven en sla da was het...en jena vind alles lekker want ik heb een lange snoep stengel van fruit en jena zit vol op genieten en rocky niet eet liever eivoer snoep stengel haha maar ik leer hm wel maar ja is wel moeilijk ...(is een mannetje) haha

groetjes  :-*

»»»»»» kom naar me verhaal lezen van Rocky en Jena Groetjes en Vleugeltje en Snaveltje Rocky en Jena««««««

Lique
ik heb jou profiel plaatje gebruikt sorryXxX

andre28

mijn valkparkiet Lucky krijgt van mij dagelijks vers voer en daar doorheen onkruidzaad met eivoer.

In het eivoer die ik zelf maak ook voor de kanaries zit verschillende groentes en fruit doorheen gemalen.

Lucky is ook nooit aan de diaree, maar is gek van mijn eivoer.
Bewust meng ik het door het gewone voer heen.

Dierenfreackske

Ik geef ze wel eiwit inkleine stukjes door hun voer en appelstukjes en stukjes komkommer gewoon gemengd met hun zaad he !!Grtjs !