14 mei 2025, 22:47:39

knabbelstaven

Gestart door jamy, 14 juli 2007, 21:18:41

« vorige - volgende »

jamy

Hallo, mag je heel de dag een knabbelstaaf in de kooi hangen ?

Groeten Jamy

Mara

Hoi Jamy

ALs je valkje die in een ruk kaal vreet, dan moet je die zeker niet laten hangen maar weghalen na een bepaalde tijd.

Mara

jamy

Ah bedankt Anja,want hij eet heel de dag door zaadjes en als hij zin heeft in trosgierst schreeuwt hij heel hard.En met die knabbel staven eet hij eens het bakje daarna klimmen een beetje knabbelen daarna van het stokje springen en weer eens zaad af en toe eens een beetje water dat is alles.Voor de rest zit hij op een stokje heel stil heeft iemand daar iets voor ?

Groeten Jamy

Mara

Hoi Jamy,

Ik ben Mara, niet Anja.  ;) Hoe oud is je valkje en hoe lang heb je hem/ haar al?

Mara

jamy

Oh ja sorry Mara :-[ maar was heel de dag met Anja en Hennie dat verhaal aan het verderzetten ;D. Hij is al 9dagen bij mij maar ik kan hem al kroelen enzo,soms hangt hij opzijn hoofd en begint met zijn vleugels te fladderen (ik heb hier ergens gelezen dat dat dient om energie kwijt te raken) hij is 8 weken oud en slaapt op 1 poot,dus niet ziek zeker ?

Groeten Jamy

Anja

Hoi Jamy,

(ik ben wel Anja ;D ;D ;D) Ik denk dat je valkje ook nog moet wennen hoor. Hangen er wel speeltjes in de kooi? Zou me er nog geen zorgen om maken.

Groetjes Anja

jamy

Hoi Anja,tja hij zit soms op een schommel en speelt soms met een belletje voor de rest 3 zitstokken en horizontale lijnen zodat hij kan klimmen,geen spiegel want er zijn veel mensen die zeggen dat ze dan hun spiegelbeeld gaan vergelijken met hun partner.

Groeten Jamy

Anja

Dat klopt geen spiegel erin gaan hangen.
Maar ik begrijp dat hij toch wel speelt en niet altijd op stok zit.

Groetjes Anja

jamy

Hoi Anja, ja hij speelt zeker maar dat doet hij meestal als hij naar boven klimt om te knabbelen en dat belletje aanraakt en het geluid hoor, ik ben vergeten te zeggen dat hij ook wel eens een wc-rolletje sloopt.

Groeten Jamy.

Anja

Dat is ook leuk een wc rolletje slopen.
Je zou wat houten kralen aan een touw kunnen rijgen en die in de kooi hangen.

Groetjes
Anja

Mara

Hoi Jamy

Ik zou me er geen zorgen om maken, hij zit niet bol, slaapt gewoon op een pootje, Ik zou me er geen zorgen om maken. Ik denk dat je valkje ook nog echt moet wennen. Komt hij ook wel eens uit de kooi?

Mara

jamy

Hoi Mara,ja hij komt wel eens op mijn vinger uit de kooi maar vliegen doed hij precies niet. Ik ga volgende week een grotere kooi kopen met houten zitstokkjes en poten zodat hij veel hoger zit en zich niet opgesloten voelt,ik denk er ook aan om een valkje bij te nemen dat hij zich niet eenzaam voelt want ik moet ook nog gaan batminton spelen enzo.Ik vind dat dat toch beter is dan een radio erbij te nemen.

Groeten jamy.

Mara

Hoi Jamy

Valkjes zijn gezelschapsdieren en daarom kun je beter twee valkjes nemen en zorgen dat je kooi valkjesgerecht is ingericht. Dat kun je ook lezen bij huisvesting hoe een goede kooi moet zijn.

Maar een keuze voor een tweede valkje is zeker niet verkeerd.

Mara

jamy

Hoi , Mara houtsnippers voor in de kooi mag dat ook voor in kavia kooien enzo zijn want ik kan niet echt houtsnippers voor vogelkooien vinden alleen zand.

Groeten Jamy.

Mara

Hoi Jamy

Je moet zoeken voor beukensnippers. Die hebben ze normaal gesproken in elke dierenspeciaalzaak, bij de Jumper hebben ze die ook en bij de Boerenbond of Welkoop hebben ze die ook.

Mara