16 mei 2025, 20:32:26

Verstandelijk gehandicapt valkje???

Gestart door Rob S, 8 juli 2007, 13:00:47

« vorige - volgende »

Rob S

Hallo,

Ik heb hier een jonge cinnamon opaline witmasker pop. Ze ziet er gewoon en normaal gezond uit, maar toch is er wat mee. Ik kan haar namelijk nog steeds gewoon oppakken met de handen zonder dat ze wat doet, ze zit nu in een voliere met een 10-tal valken meer. Ook zit ze altijd op de grond, en volgens mij heeft ze niet in de gaten wat ze met de vleugels aanmoet. Wel eet ze zelfstandig en is ook niet mager.

Wat misschien wel belangrijk is om te vermelden is dat ze een behoorlijke groeiachterstand heeft gehad in het blok. Toen ze 20 dagen was had ze nog een veerpen op de vleugels.

Misschien een raar idee, maar bestaat er zoiets als een verstandelijk gehandicapt valkje?

Groeten Rob

Mara

Hoi Rob

Ik zie dat nog niemand gereageerd heeft, dus dan zal ik maar eens reageren. Ik zou niet weten of zoiets mogelijk is. Het zal me niets verbazen als het zo zou zijn. Vooral omdat ze ook een grote groei achterstand heeft gehad.

mara

Rob S

Citaat van: Mara op 10 juli 2007, 16:31:30
Hoi Rob

Ik zie dat nog niemand gereageerd heeft, dus dan zal ik maar eens reageren. Ik zou niet weten of zoiets mogelijk is. Het zal me niets verbazen als het zo zou zijn. Vooral omdat ze ook een grote groei achterstand heeft gehad.

mara

Hoi Mara,

De groeiachterstand was echt heel erg groot, en omdat er onder mensen ook het syndroom van Down bestaat vraag ik mij af of er ook zoiets onder valkjes bestaat.

Groetjes

Paauwtje

Het zou vast kunnen ik weet het bijna wel zeker.
Het kan zijn dat het een achterstand blijft dus dat ze op den duur wel langzaam aan gaat vliegen etc.
Alleen ik weet niet of het slim is om het vlakje nu op de grond te laten zitten.
Ik denk dat je beter een kooitje binnen kan inrichten zo kan je ook beter observeren en wanneer alles een beetje goed is het als nog naar buiten te plaatsen
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer