2 mei 2025, 07:21:14

Wie weet welke mutaties?

Gestart door Mara, 23 juni 2007, 20:37:14

« vorige - volgende »

Mara

23 juni 2007, 20:37:14 Last Edit: 24 juni 2007, 11:33:38 by Mara
Hoi iedereen

Ik heb twee vragen over twee verschillende valkjes.

Dit is Pierreke. Welke mutatie is hij nu? Is hij nu een wildkleur met een heel bleekmasker of een bleekmasker?

En dit is Parel, is zij nu een 'gewone' geparelde wildkleur of is zij een bonte geparelde pop?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

GRoetjes

Mara

carco

De eerste is volgens mij een gewone wildkleur en de 2e een bontgeparelde man. Het lijkt dat de parels aan het vervagen zijn en is dus geen pop?

Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Mandy

Ik ga met Caroline mee. ;)
De 1e is duidelijk een wildkleur man.
En de 2e duidelijk een bont geparelde.
De parels kunnen aan het vervagen zijn zoals bij een man, maar het kan ook een pop met weinig parels zijn, Jul hier is ook zo. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Mara

Hoi Hoi

Ten eerste, dank jullie wel!

Hoe kan het dan dat Pierreke (de eerste foto) zo een licht masker heeft? Hij is echt niet geel zoals bijvoorbeeld mijn Geelkop, Pinky of Chatima.

De tweede foto is Parel en is echt een popje hoor. Ik heb haar al een jaar of 4 als het al niet langer is en ze vormt een koppel met Hoen, een lutino man. Ze heeft altijd al wat minder parels gehad dan andere geparelde valkjes die ik gezien heb. En ze lijken nu ook wat te vervagen omdat mevrouw behoorlijk in de rui is.

Mara

Ludo

zet eens een close up foto aub, want zo is het niet te zien

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Mara

Hoi Ludo,

Van wie bedoel je? Van Pierreke en Parel zijn geen close ups te maken, ze willen niet op de foto en ze zijn niet tam.

Mara

Ludo

van je vogel met het bleke masker.
Ik zou de wangen wel eens willen zie, zijn die gelig of eerder oranjerood ?

Je kan toch een gewone foto nemen en daar dan de kop uit plukken ? Een gewone foto is toch al te groot om op een scherm te tonen. Als er een inzoom functie op je camera zit kan je ook al veel.

Ludo
Voorzitter

Mara

Hoi Ludo

Zijn wangetjes zijn meer naar het oranje toe. Mijn camera heeft maar 4x zoom en Pierreke gaat altijd zo zitten dat ik hem nooit goed op de foto kan krijgen. Maar in elk geval zijn de wangetjes oranja, maar niet naar het rode toe.

mara

Ludo

tja zonder iets te zien is het moeilijk zeggen  ???
De foto in mijn handtekening bovenaan in het midden is een bleekmasker.
Het masker is dan bijna wit en de wangen zijn gelig

Groeten

Ludo
Voorzitter

Rob S

Hoi Mara,

Zo'n valkje heb ik ook, een lichter masker dan gewone wildkleur valkjes en een lichtere wangvlek. Ook heeft mijn valkje nog steeds poppenveren bij de slagpennen en in de staart, en hij heeft het masker van een man. Op dit moment is hij 1 jaar oud.

Groetjes

Mara

Hoi Ludo

Ik zal mijn best doen. Er staat een close up van Pierreke in mijn eerste post in deze draad.

Hoi Rob

Deze is al zeker 8 jaar oud, tenminste, dat vermoed ik. Hij heeft gewoon een heel licht gezichtsmasker en ook lichtere wangen.

Mara

Ludo

Het zou ideaal zijn om Pierreke naast een andere gewone wilkleur te zien, dan kunnen we vergelijken.
Maar als ik hem vergelijk met mijn eigen bleekmaskers dan is er wel een zeer groot verschil.
Als je zeker wil zijn dat dit een afwijkende mutatie is, dan kan je het beste een vrouwelijk jong van Pierreke tegen hemzelf zetten. Als er dan ook gelijkaardige vogels uitkomen heb je iets dat erfelijk is.
De kans is echter groot dat dit gewoon een wildkleur is die uitzonderlijk licht in het masker is.

Ludo
Voorzitter

Mara

HOi Ludo

Pierreke heeft geen dochters. Volgens mij is er nog nooit met hem gekweekt en zijn broers zijn dood. Dus ik kan daar niet mee vergelijken. Ik zal eens kijken of ik hem naast Chatima kan zetten, dat is een wildkleur man die gewoon echt wildkleur is.

Groetjes

Mara

Rob S

Hier links een valkje, wat het is weet ik niet. Hij heeft een heel licht masker, en lichte wangen. Ook heeft hij nog erg veel poppenveren, zowiezo de vleugelpennen en een aantal staartveren nog. Dat terwijl hij nu een jaar oud is ???

En nog een keer naast het jonge cinnamon valkje.

Dit is mijn valkje, misschien weten jullie wat het is, of wat het in ieder geval niet is.

Mara

Hoi Rob

Hij lijkt qua kleur niet op Pierreke, die is echt vaal in zijn gezichtsmasker. Die van jou heeft ook hele andere wangetjes. Is wel een prachtig valkje, dus ik hoop dat iemand je kan helpen!

Mara