10 mei 2025, 12:52:36

valkje zonder teentjes

Gestart door betty123, 19 juni 2007, 22:25:56

« vorige - volgende »

betty123

>:(Hallo Allemaal
Ik heb namelijk een vraagje ik heb een jonge valkje parkietje van ongeveer een mnd oud ik had vijf jonkies maar nu heeft een valkje geen teentjes  daar maak ik me zorgen over ,wie heeft dit ook weleens mee gemaakt dit is de tweede nestje de eerst had ik er drie maar heelaas eentje over en die doet het supergoed  wie kan me raad geven :D over dat kleintje

Karin

Zijn ze er af gebeten of heeft ze ze gewoon nooit gehad ? Als het andere pootje wel teentjes heeft is de kans groot dat ze het prima red hoor. Misschien heb je een foto ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

betty123

Hallo Karin
Ze  zijn er niet van afgebeten ik maak zo gauw mogelijk een foto.en heb ik nog een vraagje een andere jonkie lijk me zo klein tegen over de  andere hoe kan ik zien dat die goed gevoert word ::) ps dank je wel voor je antwoord

Lin

dat kan je zien aan de krop. Die behoort eigenlijk vrijwel de gehele dag vol te zitten (bult in de keel) maar sommige voeren niet de gehele dag door.

hier zie je de groei van het valkje.
http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweek1tot42.htm
niet teveel op de gewichten letten. Belangrijker is dat ie elke dag genoeg aankomt.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

betty123

;D                               Goeie morge
Dank je wel voor je snelle antwoord zal het goed in de gaten houden dat die goed groeit
                                         Groetjes Betty

betty123

//hier is dat valkje met zonder teentjes >:(

Saar

Citaat van: betty123 op 20 juni 2007, 10:14:13
//hier is dat valkje met zonder teentjes >:(

Het lijken de stompies van mijn grasje wel :P
Maar die kan alles voor de rest, klimmen klauteren en zelfs op een stok staan :) Hij leert er wel mee leven :) Ik heb alleen de kooi op t grasje aangepast. Hij hoeft niet veel moeite te doen voor eten en water, daar kan hij gewoon makkelijk bij. En ik heb trappetjes waar die soms op gaat 'zitten' als ie moe is :)
Groetjes Saar :-*

Karin

Als hij achter loopt is het misschien handig om hem 2 x per dag wat pap bij te voeren en de rest door de ouders te laten doen ( zie handopfok ). Op de foto lijkt het alsof beide pootjes geen teentjes heeft, klopt dat ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

betty123

Hai Karin dat klopt
Hij heeft geen teentjes als hij is uitgevlogen kan ik de valkje dan in de vogelvoliere zetten of apart ,ik had straks een berichtje van saar dat ze ook een vogeltje had zonder teentje ,volgens mij loopt deze niet achtter maar een ander jonkie die is nog kleiner maar zijn kropje is wel gevult :D
                             Groetjes Betty

Saar

Ik heb een grasje wat bewerkt is door zijn moeder. Hij kan ook niet vliegen omdat zijn vleugels ook gedeeltelijk zijn afgebeten.
Voor de rest kan hij echt alles, klimmen rennen springen op zijn manier en ga zo maar door.

Mara

Hoi Saar

Ik heb zoiets nog nooit gezien, maar wel knap dat hij er zo mee kan leven en alles.

Mara

Saar

Citaat van: Mara op 20 juni 2007, 19:13:35
Hoi Saar

Ik heb zoiets nog nooit gezien, maar wel knap dat hij er zo mee kan leven en alles.

Mara

Het is zeker knap van hem :)
Maarja ik zie t echt als een handipcap, en met een handicap kan je leren leven :)

Mara

Hoi Saar

Dat is zeker waar. Ik had een rosella die niet kon vliegen. Die klom gewoon overal heen.

Mara

Saar

Citaat van: Mara op 20 juni 2007, 20:02:22
Hoi Saar

Dat is zeker waar. Ik had een rosella die niet kon vliegen. Die klom gewoon overal heen.

Mara

Hij klimt net zo snel omhoog als een gezond grasje ;)
En hij is gelukkig :) En daar gaat t om.

Mara

Hoi Saar

Dat is het belangrijkste.

Mara