18 juli 2025, 01:28:47

OUD DAGBOEK >_<

Gestart door Randy, 17 juni 2007, 02:18:46

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Randy

Wat betreft het handtam maken, daar heb je niets aan. In een dierenzaak verwilderen de valkjes toch weer. Ze zullen misschien wel tammer blijven maar ze zullen wel schuwer worden. Ik heb zelf ook valkjes uit een dierenzaak en dat verschil dat merk je gewoon, vooral in het begin. Ik zeg niet dat het niet goed komt hoor, als ze in een goed huisje zitten. Met veel geduld worden ze dan ook weer tam.

Mara

Lin

sorry dat ik alles mis van de kleinkinderen hier. Maar je wist al dat ik telkens hoofdpijn had.

Gerda reageerde op een foto dat het kloeine Grisha's zijn. wist je dat Grisha een zus is van Lilo?

ik zie geen bont bij de kleine wildkleur. Maar ik kan de vleugelpennen niet goed zien. sommige hebben  geel in de kuif en ook een vlek achter de nek, maar die zijn geen bont.

en je albino konijntje... :-* (ik met mijn albino tic)

ik zit midden in de kwartel jongen. Dus als je nog plaats heb  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Randy

Citaat van: Mara op 17 juli 2007, 12:57:22
Hoi Randy

Wat betreft het handtam maken, daar heb je niets aan. In een dierenzaak verwilderen de valkjes toch weer. Ze zullen misschien wel tammer blijven maar ze zullen wel schuwer worden. Ik heb zelf ook valkjes uit een dierenzaak en dat verschil dat merk je gewoon, vooral in het begin. Ik zeg niet dat het niet goed komt hoor, als ze in een goed huisje zitten. Met veel geduld worden ze dan ook weer tam.

Mara

heee mara

okeej dan , ja ik vroeg het me gewoon af, wantg STEL ik raak de jonkies niet kwijt (ik doe er alles aan om ze te verkopen en zelf goed huisje te vinden voor ze)
maar kan ze gewoon niet allemaal houden en die dierenwinkel is wel goed voor de dieren,het is alleen natuurlijk niet te vergelijken met de vrijheid van een voliere.
maar dierenwinkel is voor mij gewoon de laatste oplossing maar moet het wel in gedachte houden
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Randy

Citaat van: Lin op 17 juli 2007, 13:11:28
sorry dat ik alles mis van de kleinkinderen hier. Maar je wist al dat ik telkens hoofdpijn had.

Gerda reageerde op een foto dat het kloeine Grisha's zijn. wist je dat Grisha een zus is van Lilo?

ik zie geen bont bij de kleine wildkleur. Maar ik kan de vleugelpennen niet goed zien. sommige hebben  geel in de kuif en ook een vlek achter de nek, maar die zijn geen bont.

en je albino konijntje... :-* (ik met mijn albino tic)

ik zit midden in de kwartel jongen. Dus als je nog plaats heb  ;D

hee lin

ja ik wist het al heb net je mail gelezen ;)

ik wist niet dat grisha een zus is van lilo, k weet alleen wel dat die kleine grisha's niet lilo zijn kids zijn maar van gucci en gizmo ;D

en zal je wel foto toesturen, alleen hij ziet er hetzelfde uit als het jonkie van yvonen rene en dat is een bontje ::)

jaah die konijntjes vind ik ook super sgattig :-* dus als jij nog plaats heb??? ;) :P

wat voor kartels heb je dan??? ;D
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Randy

hallo mensen weten jullie hier raad mee :o

ik heb sinds nu 3 maanden een buiten voliere,als ondergrond buiten heb ik er zand in (speelzand van de bouwmarkt) wat normaal in zandbakken zit!!

alleen sinds een tijdje zie ik dat er allemaal soort vlooien, grote en kleine, over het zand lopen en springen.
me moeder zegt dat zandvlooien bestaan??

MAAR IEMAND HIER ERVARING MEE? OF IS HET SCHADELIJK VOOR DE VOGELS??

weet niet wat ik er mee moet  ??? ??? alvast bedankt
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Lin

Nee dat ken ik niet. Ik heb zelf zoals je wel weet gewoon zand van de tuin als bodem en dat gaat prima.

ps kijk maar bij andere dieren voor de kwartels..

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

•=Bonnie=•

Zandvlooien bestaan inderdaad, ik weet alleen niet of die schadelijk zijn voor vogels. Zandvlooien bijten jou in je benen als je met blote benen in de voliere zou gaan staan. Zandvlooien zitten het liefst in geel (zee)zand.

Ik zou even goed kijken hoe ze eruit zien en via google anders even opzoeken wat voor vlooien het precies zijn. Lekker fris lijkt het me in elk geval niet, ik zou het er allemaal uitgooien denk ik.

*ril* ik hou niet van kleine bijtbeestjes

*Yvon

Hoi Randy

Ik heb even gegoogled voor je,
maar ik kan niks vinden om die enge vieze beestjes te kunnen bestrijden en of het kwaad kan voor de vogels.
Ik denk ook dat je beter het zand eruit kan halen en verversen na een poosje.
Wij hebben grijs speelzand of het ook daarin zou kunnen komen weet ik ook niet.

Verders alles goed ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Randy

Citaat van: Lin op 20 juli 2007, 10:38:39
Nee dat ken ik niet. Ik heb zelf zoals je wel weet gewoon zand van de tuin als bodem en dat gaat prima.

ps kijk maar bij andere dieren voor de kwartels..

hee linn

jaa het is heel vies,, en ik ga het er denk ik uithalen en iets anders erin doen of verversen, dit vind ik echt vies worden er steeds meer ook kleine babys, en ze springen ook echt :-X
Citaat van: Bonnie op 20 juli 2007, 12:34:07
Zandvlooien bestaan inderdaad, ik weet alleen niet of die schadelijk zijn voor vogels. Zandvlooien bijten jou in je benen als je met blote benen in de voliere zou gaan staan. Zandvlooien zitten het liefst in geel (zee)zand.

Ik zou even goed kijken hoe ze eruit zien en via google anders even opzoeken wat voor vlooien het precies zijn. Lekker fris lijkt het me in elk geval niet, ik zou het er allemaal uitgooien denk ik.

*ril* ik hou niet van kleine bijtbeestjes

ALS het zandvlooien zijn ben ik de :censuur want ik heb ook al gegoogled en ze schijnen zich in de huid van dieren en mensen te boren en dan eitjes te leggen en veroorzaakt pijn en ontstekingen. maar ze schijne uit afrika en amerika te komen en ik weet dus niet of ze in nederland ook leven OF OVERLEVEN daar kon ik nix over vinden.

me vogels hebben er tot nog toe geen last van MISSCHIEN omdat ik ze laatst ontwormd heb en dat beschermd ook 3 maanden tegen allerlei insecten en beestjes.....

het is inderdaad wit/geel zeezand, eigenlijk voor in een zandbak,, ik kan er ook niet echt een vergif in gooien anders worden me vogels misschien wel ziek ::)

ik ga het er allemaal uithalen ritueeel verbranden dan ontsmet ik de tegels wel en gooi ik er nieuw zand in, misschien ander zand  moet even kijken ???
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Randy

Citaat van: Yvon en Rene op 20 juli 2007, 14:00:15
Hoi Randy

Ik heb even gegoogled voor je,
maar ik kan niks vinden om die enge vieze beestjes te kunnen bestrijden en of het kwaad kan voor de vogels.
Ik denk ook dat je beter het zand eruit kan halen en verversen na een poosje.
Wij hebben grijs speelzand of het ook daarin zou kunnen komen weet ik ook niet.

Verders alles goed ?

Groetjes Yvon

hee yvon ;D

thanx dat je gekeken heb voor me,, maar ik ga het er inderdaad uithalen stomme :censuur beesies dat het zijn>_<

me vogels hebben gelukkig nog nergens last van maar ik haal het zand er overmorgen uit want morgen moet ik werken :-X

en verder naja het kan beter het gaat wel.....

en met you??

groetjes randy 8)
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Ivy

Hoi Randy.
Hoe gaat het met jouw vlooien en met de valkjes? Oh nee, ik bedoel andersom... hoe gaat het met jouw valkjes en de vlooien haha. De kleintjes zullen wel al bijna zelfstandig zijn?
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

*Yvon

Heey Randy

Ben je soms op vakantie ofzo ?  ;) ;D
Ik was je gewoon bijna vergeten,tis dat Ivana je omhoog heeft gehaaldt.  :D
Hoe gaat het met de valkjes ?
Heb je het zand er al uitgehaald?
En heb je ook al nieuwe foto's?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Randy

Citaat van: Ivy op 31 juli 2007, 21:55:47
Hoi Randy.
Hoe gaat het met jouw vlooien en met de valkjes? Oh nee, ik bedoel andersom... hoe gaat het met jouw valkjes en de vlooien haha. De kleintjes zullen wel al bijna zelfstandig zijn?
Groetjes, Ivana

hee ivana

whahaha, nou ze zijn er veel minder en het lijkt wel alsof het vliegjes zijn geworden, egt heeeeeeeeel vreemd maar ik heb er nu veel minder.
ik heb het in de gaten gehouden me vogels hebben helemaal geen last van ze en ik maak ze dood als ik ze zie.. ;D(die beestjes)
1 witmasker baby is al verkocht aan iemand die ervaring had met pap voeden van vogels, hij werkt bij vogelopvang en heeft al talloze vogels met de hand opgevoerd en zijn valkparkiet die die nu thuis heeft ook, dus die is al weg.
ik zou dat nooit doen als diegene geen ervaring er mee had, en het gaat goed hij houd me op de hoogte.

Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Randy

Citaat van: Yvon en Rene op 31 juli 2007, 22:59:08
Heey Randy

Ben je soms op vakantie ofzo ?  ;) ;D
Ik was je gewoon bijna vergeten,tis dat Ivana je omhoog heeft gehaaldt.  :D
Hoe gaat het met de valkjes ?
Heb je het zand er al uitgehaald?
En heb je ook al nieuwe foto's?

Groetjes Yvon

heee yvon

ja ik was ook helemaal afwezig hier, komt omdat me pc gecrasht was door aantal virussen en die heb ik dus helemaal leeg moeten halen en alles opnieuw moeten installeren, en er was een steen tegen me beeldscherm en mijn hoofd aangekomen.
die werd naar binnen gegooit door een groep negers die het niet op homo's hebben,,,, dus daarvoor moest ik ook naar politie ensoo allemaal gedoe dus heb heel veel minder leuke dingen meegemaakt deze week :'(
ECHT ACHTERLIJK ALLEMAAL, maargoedt zal wel :)

met me valkjes gaat het goed,,alleen lilo en nani plukken hun kinderen wel sinds een week heel erg dus heb daar al uierzalf opgesmeerd maar ze blijven doorgaan, ik houd het goed in de gaten.
en er zijn weer gevechten uitgebroken om de broedblokken,, lilo&nani hebben nog 1 jong in het broedblok maar toch willen ze die andere van gucci&Gizmo ook, waardoor die weer naar dat andere blok gaan waar het jong nog in zit en dan komen lilo&nani toch weer terug ???

nieuwe fotos ga ik wel weer maken, maar dat had weinig zin kon ze toch niet op me pc zetten, maar dat ga ik goedmaken :-[

en doordat ik opeens financiele probleempjes heb, heb ik helaas af moeten zien van baco :'(
staat ook al in mariska haar dagboek, vind het heel erg jammer maar dit was niet te voorzien,
nu houd ik het alleen bij malibu en voorlopig kan ik geen vogels meer bijkopen, maarja dit was mijn update weer zoon beetjuh ;D
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Mariska

Jeetje wat lees ik nou toch van die steen tegen je hoofd en je beeldscherm :o >:(
Probeer je maar niks aan te trekken van wat mensen van je vinden.
Al is dat soms heel moeilijk ::)

Ik vind je in ieder geval een lieve jongen en weet zeker dat Malibu het harstikke goed bij je krijgt ;)

En dat het met Baco niet door kon gaan is niet anders.
Het is jammer, maar je kan niet alles voorzien in het leven.
Ik wens je met Malibu in ieder geval heel veel plezier :D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)