21 juli 2025, 21:30:40

Pebbles .....:( Punkie

Gestart door Irene, 14 september 2003, 18:45:51

« vorige - volgende »

Irene

17 oktober 2003, 17:07:15 #75 Last Edit: 17 oktober 2003, 17:10:36 by irene
Heej Lique,
ik begin je nu pas te geloven hoor, dat Rudie zo'n knuffel is. ;) ;D Whhahahahah, de schat had gewoon ff tijd nodig om te wennne, maar hij voelt zich aardig thuis!!! Gisteravond zo geknuffeld met hem en als je even stopt, dan schuift de schat gewoon zijn koppie onder je hand, zo van ga door!!!!
Heerlijk!!!
Nog ff en vraagje aan jou Lique, weet jij hoe oud rudie nu eigenlijk ongeveer is, want door alle aankomende valkenmoedergevoelens is me dat even voorbij gegaan :-/ erg he? Ik dacht zelf nu een week of 7 a 8?
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Lique

Heej Irene,

Rudie zijn ei is gelegd op 7 augustus
Hij is uitgekomen op 25 augustus.
Ja, ik zat ook veel met Rudie te knuffelen en te doen.
Heerlijk vond hij het. En Met Pino kon hij nog het meest lekker knuffelen, maar die verhouding ligt natuurlijk ook anders. Mens valkje is toch anders als valkje valkje.
Hier trekken ze ook meer naar mekaar toe.
Maar gelukkig is er ook nog tijd voor mij. Daarom komen ze ook regelmatig bij mij, maar het hoeft natuurlijk niet.

Groetjes Lique

Irene

HOi Mariska,
Gijs laat zijn koppie niet zakken bij Rudie hoor, nee dat is nog iets te veel gevraagd. Maar hij doet het bij ons; heeft echt zijn prive aandacht nodig. Bij elkaar dat komt vast nog wel eens.
Groetjes, irene

Irene

22 oktober 2003, 18:30:22 #78 Last Edit: 22 oktober 2003, 18:32:22 by irene
Daar ben ik weer eens om verslag uit te brengen
Het gaat heel goed; als ze samen los zijn dan wil Rudie graag daar zijn en het liefste hetzelfde doen als Gijs, maar Gijs vindt het toch allemaal maar zozo. In het hok wil Rudie heeeeeeeeel graag naast Gijs zitten ,er tegenaan dus, maar Gijs denkt daar nog anders over. Op hetzelfde stokje, oke. In de buurt , als het moet.
Maar direct naast hem, nou nee ::) ;D. Dan hapt hij wat in het wilde weg. Waarop rudie soms een hap terug geeft, van ouwe zemelaar!!!!! ::) ;D ;D
maar, ach dan bedenk ik mee weer dat ze nu net twee weekjes bij elkaar zittn, dus dat komt vast goed. Zou het idd zo schattig vinden als ze naast elkaar gaan zittten en elkaar gaan knuffelen. Gedul, geduld geduld ::) Voorlopig wil Gijs echt zijn eigen knuffeltijd met ons, wat zo veel vaker is, dan voor de komst van Rudie. En alles wat Gijs doet wil Rudie ook, dus dat komt ook wel goed!!!
Gisteravond heeft mijn vader eindelijk kennisgemaakt met zijn naamgenoot! Apetrots dat ie was, hahahaha,...en terecht natuurlijk ;) ;D ;D ;D!
Groetjes, irene

Natanella

Hoi Irene,

Wat leuk dat het al steeds beter gaat tussen Gijs en Rudie!
Tja, de ene vogel moet nou eenmaal meer wennen aan een nieuw maatje als de ander. En hoelang is Gijs alleen geweest voordat Rudie erbij kwam? Toch ook een maand of 5 geloof ike he?
Aan de andere kant is het natuurlijk ook verschrikkelijk leuk dat Gijs juist nu zo erg op jullie gezelschap gesteld is!
Bij mij is het speciale wat ik had met Solo juist minder geworden, mede doordat Ruby dan de aandacht vraagt van Solo als hij bij me zit. Dus moet ik wedijveren met Ruby om de genegenheid van Solo ;D Of Solo juist weer om die van Ruby als die bij mij zit :D

En de kans is natuurlijk ook groot dat Gijs en Rudie nog dikke maatjes worden!
Dus gewoon lekker genieten van wat je aangeboden krijgt! ;)

Irene

oh oh oh,
soms vraag ik me af of ik twee valkjes heb of een valk en een pitbull!!! :D ;D ;D ;D wat een haaibaai die rudie zeg! happen nar alles wat hij ziet en nog fanatiek ook (leg een uit lique ;) )en vervolgens zijn koppie onder je hand leggen om te aaien.
Maar o wee als je stopt zonder toestemming hahahahaa!!!! Maakt hij meteen gatenkaas van je hand! ;D Af en toe denk ik wel eens aan een muilkorfje hahahaha. nee hoor, de lieve schat!! Volgens mij is het een mannetje; hij begint al fiet view te doen, of hoop ik dat alleen maar te horen  ::)? want ja, mijn gefluit is nu niet echt het idele voorbeeld zullen we maar zeggen ::) ::). Volgens fred zucht ik alleen maar hahahahah, dus wie weet wat Rudie daarvan gaat maken.
Het gaat verder geweldig met de twee. Gijs vliegt ook veel meer doordat Rudie hem achterna gata. echt leuk hoor, open dag bij de luchtmacht is er niets bij!!!!! ;) ;D ;D Gelukkig werkt fred daar, dus hebben ze hun eerste brevet al binnen, hahaah.
Binnenkort zal ik weer ff nieuwe foto's plaatsen.
Groetjes, irene

Sanna

Haha, dus Rudie houdt Gijs lekker in vorm :D. Dat pitbul-effect herken ik ook wel een beetje, ik heb Kaily een keer proberen te wassen... Je zou niet denken dat ze zo hard kunnen bijten als ze normaal gesproken alleen maar doodgeknuffeld willen worden :o. Ja, het zijn van die zachtaardige beestjes :P.
Kunnen ze het nou lekker met elkaar vinden? Ik heb Kaily genomen voor gezelschap voor Pepper, maar tot nu toe zijn ze alleen maar bezig elkaar de loef af te steken voor wat betreft aandacht van mij. Af en toe is het een waar slagveld op mijn hoofd :D. En dan weer -HAP- in elkaars kuif. Oh, het zijn van die schatten!
We wachten weer met smart op foto's Irene, kan ik persoonlijk nooit genoeg van krijgen ;D.

Groetjes!

Irene

15 november 2003, 01:31:32 #82 Last Edit: 15 november 2003, 01:33:52 by irene
Dag allemaal,
ben ff heel druk geweest, dus ff geen tijd en rust gevonden om jullie verder op de hoogte te  houden.
Maar het gaat hier prima hoor, met de twee dondersteentjes. Rudie is denk ik nu wel officieel een mannetje te noemen; hij was de hele week al druk bezig met fiet view, maar vanavond heel mooi en heel veel achter elkaar! Wat kan je daar trots op zijn zeg ::) ;D!  en aandacht vragen, joh beiden: niet te geloven; we moeten bijna alle ledematen in de strijd gooien om aan hun wensen te voldoen. Hahhahahaah Verder heeft meneer ook al paar keer een gedwongen douche poging achter de rug. Eerst vond het helemaal niets, maar in bad gaan wel; Gijs springt er meteen in, en dat is dan het voordeel van een valk die al gewend is en hoppa rduie er achteraan; wat gijs kan moet ik ook kunnen.
Maar ik heb niet zo'n fantastische schaal waar ze in zitten, dus met de vleugels kunnen ze de rug moeilijk natkrijgen, dus ik zit stilletjes verdekt met de plantenspuit klaaar/ Gijs vindt dat echt toppie; Rudie ,moet er aan wennen.
Maar toen mijn neefje van 3 hem onder vuur nam met de spuit, konden opeens wel de vleugels uit ::) :-/.Dus, of ik doe iets niet goed of ehh.. ;) Komt ook wel goed. Ze kunnen het verder prima met elkaar vinden. Alhoewel rudie de laatste week echt een kleine haaibaai is hoor; dat snaveltje staat redelijk snel op standje lelijk doen; vooral richtig Gijs. Niet dat hij echt bijt ofzo, maar wel in het wilde weg happen. Jaloerse kerel ;) ;) ;D
Ik hoop morgen eindelijk weer eens wat foto's te kunnen plaatsen, want Rudie is gegroeid als een beer .
Groetjes, irene

Lique

18 november 2003, 22:31:28 #83 Last Edit: 18 november 2003, 22:33:11 by Angelique
Heej Irene,

Je vroeg me om de foto's te verkleinen, bij deze, hier zijn ze.
Wat een ongelooflijk mooie foto's zeg. Zo te zien kunnen ze het heel goed metelkaar vinden.
En ze zien er heel gezond uit zo met zn 2tjes.

groetjes lique

Irene

:-* :-* :-* Dank je lique, voor het snelle plaatsen!
Ja, wat een moppies he? Ik kan de hele dag wel foto's maken. Rudie begint de boel langzaam maar zeker over te nemen hoor. Is dat typisch mannelijk of is dat gewoon een dna gegeven ;) ;D?
je moet snel eens komen kijken hoor!
Groetjes, Irene

Irene

Zo, eindelijk weer eens een nieuw teken van leven. ::)Schaam me dood, om zolang nergens niets van me te laten horen, want ja nogsteeds zoals zo velen ben ik druk., druk, druk.
Rudie is echt een duiveltje aan het worden: zo erg dat hij Gijs geregeld oor de hele kooi achterna zit om een beetje te bijten of gewoon uit jaloezie! WE hebben maar bedacht dat we voor Gijs, dat eens moesten aanpakken. Dus staat standaard de plantenspuit klaar. Zodra meneer zijn snavel opent om een lelijke hap uit te delen, vangt hij een straal water. daar is hij dan helemaal beduust van en stopt dan (voorlopig) even. ik heb hier meteen een vraagje over, misscien wel direct voor Lique, maar ook anderen mogen hem graag beantwoorden!
Sinda het begin heeft rudie zodra hij ook maar met een duppel water in contact komt, direct "waterpoepjes" en de eerste 4 erna zeker ook nog. Is dat wel goed? Of is het water te warm of te koud (wat ik me haast niet kan voorstellen; we voelen altijd eerst even.) Hij houdt ook nog niet echt van douchen of baderen. Ik weet het niet.

Vandaag heeft hij een nieuwe bijnaam (en blijkbaar nieuwe hobby  ;) ;D  )Mister dekhengst!!! :o :o :o Die arme Gijs wist niet wat haar overkwam. Na een paar plagerige hapjes, pakte Rudie haar nekje en sprong zo er boven op!!!!!!!!!!!!!!! :o :o :-[ Dat belooft wat als meneer met zijn net 3 maandjes al zo van start gaat!!! 8) 8).
Huize Hormonica hier hoor! Pffffffffffffffffff.
ik heb het jammergenoeg moeten missen, maar ik heb zo een vermoeden dat dit wel vaker gaat gebeuren ;) ;)!
groetjes, Irene

Irene

dag allemaal,
de een viert de geboorte van het kerstkind; wij de ontmaskering van gijs HAAR geslacht.
Het is definitief een popje, want de schat heeft inmiddels 2 eitjes gelegd!! :D :D :D Wat een schrik en meteen een beleving.
Er iets inzitten zal niet, want Rudie is gioster 4 maanden geworden. Kersteitjes dus. Hoeft dus niet alleen met Pasen! hahahahaha. Fijne dagen allemaal!!
Groetjes, irene

Paul

Hou Irene,

Wat leuk dat je het nu zeker weet en helemaal op deze manier :-)
Als Rudie nu ook zo ver is kunnen ze hun gang gaan en kan je wel goeie eitjes verwachten :-)
Pretiige feestdagen nog al zijn ze al zo goed als voorbij :-(

Groetjes, Paul

Sanna

Hey Irene!

Wat een mop :D! Dus je zit met een heus stelletje thuis?? Rudie dacht natuurlijk ook, op een ouwe fiets moet je het leren... Wordt het nu Gijzina?? ;D
Ik weet het hier nog steeds niet. Of ik zit met 2 dames, of ik zit met een meid en een watje :D. Pepper is ondertussen 6 maanden, maar gele maskerveertjes willen nog niet doorkomen. Wel een nieuwe staartveer die helemaal zwart van onderen is. Dus ik dacht meteen: Pepper is een jochie. Maar ik weet het niet. Volgens mij had hij dan nu allang een geel maskertje moeten hebben. Afwachten...

Hehe, veel plezier met je lekkere stel nog ;).

Groetjes!

Irene

Inmiddels zijn er vier eitjes, maar madam doet er niets mee. Gaat een enkele keer er bovenop zitten, maar krijgt niet alle eitjes onder zich en geeft het na 5 min worstelen dan ook maar op. Dan denkt  rudie; laat mij maar ff en dan probeert hij het . Echt leuk gezicht, want hij is er gewoon te klein voor!! Dan glijdt hij uit en spartelen zijn pootje even in de lucht: echt schattig om te zien.Echte nest drang hebbn ze beiden dus nog niet. Ach, hoeft ook nog niet want ze zijn nog erg jong. Als er morgen geen ei meer bijkomt gaan we ze langzaam weer weghalen.
Groetjes, irene