19 juli 2025, 17:13:35

Pebbles .....:( Punkie

Gestart door Irene, 14 september 2003, 18:45:51

« vorige - volgende »

Sanna

Ik heb je maar weer eens afgestoft Ireen ;D ;D ;D.

Riny

Hoy Irene
Ik vindt ook dat het nu eens tijd wordt voor een update.
We zouden nog vergeten dat je een dagboekje hebt.
Please please.
Groetjes Riny :D

Irene

whahahhahaa riny, ja ik zou het zelf ook bijna vergeten.

Nou vooruit, hier is de update ( :censuur, voor de 2e keer, net heel verhaal af, gaat er iets mis; opnieuw vertellen >:( ;D)

Punkje:
lekker ding . Hij is heel druk bezig met Liberte om te fluiten. HIj vindt het geweldig, want zijn andere repertiore horen we bijna niet meer ;D verder vindt hij het heerlijk om, vooral in het weekend lekker vroeg (half 8) te laten merken dat hij wakker is ;D ::) >:(. Tja hoe gek ik ook van hem ben, om half 8 met een halfbakken Liberte gewekt te worden, tja......., hmm, hij bedoelt het goed.... ;D ;D ;D en we moeten er ook wel weer om lachen, maar wat ben ik altijd blij als het om die reden weer later licht wordt,  'sochtends ;D. Hmm, moet je mij horen, zomer moet nog beginnen. Volgens mij was vorig jaar zijn record om om half 5 te starten. We zullen zien of hij zichzelf "verbeterd"  ;D

Gijsje: gijsje is gewoon lekker gijsig. Ze komt lekker bij je zitten, eet vooral graag je koekje bij de koffie op en is dan beledigd als je haar dat afneemt. Of laat zich alleen door fred knuffen, geeft mij dan een snauw (zo lief als zij  boos probeert te doen ;D ), maar kan soms ook zo oenig zijn. Dan ben ik al een minuut of 10 haar aan het knuffen, dan heeft ze niets door en opeens merkt ze het en krijg ik alsnog een snauw.
Maar als fred er niet is, ben ik wel goed genoeg ;D lekker ding.

Pebsje:
Pebsje is gewoon een lief bangerdje. Ze was al wat ielig van bouw, maar nu helemaal, want het arme schaap is verschrikkelijk in de rui. Gratenpakhuisje.
Misschien wel gelezen bij Gedrag, maar ze heeft ook een nieuwe hobby; touw eten. OP zich een grappig gezicht, want ze gaat als een specht te keer, maar toch wel een beetje zorgelijk als je bedenkt dat ze daardoor toch wat binnenkrijgt. Soms zit ze dan daarna heel raar te kokhalzen en van het weekend gaf ze zelfs wat eivoer over. Daar schrok ik toch wel van. Ik houd haar even lekker in de gaten, dat kleine ding.
Om haar weer wat anders te laten doen hebben we maar een knaagstaaf opgehangen. Doet het altijd goed bij de sloopgrage onder ons ::) ;D Stokje is nu na 1 dag al kaal, inhoud ligt op de grond zowel in maar meer naast de kooi ;D ;D Spugen heeft pebs verder niet meer gedaan, zover ik kan nagaan en heb gezien, maar of ze wil of niet; ik houd haar in de smiezen.

Nog even een leuke foto van eind april.
ik heb er niets aan gedaan m ze zo te krijgen, ze zaten voorbeeldig te wachten tot ik de camera eens ging pakken ;D

hier laat ik het even bij voor deze keer.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanna

Gafe foto Ireen!! ;D Je zou haast denken dat ze vast zitten met montagekit haha. Gekke beesten. Meestal als Nina in zo'n über-schattige houding zit verknalt ze het net op het moment dat ik wil afdrukken. Maar met een kroel kan ik haar altijd wel op haar plaats houden ;).

Liefs, Sanna

*Esther*

Leuke foto!
Zal het goed doen bij een foto wedstrijd.....
'poseren'.

gr Esther

Irene

dank voor de complimenten; ik zal het aan de modelen doorgeven ;D ;D, als ze maar niet naast de voetringen gaan lopen ;D ;D ;D
groetjes, irene

Irene

Vandaag is het zover; na flinke inkopen gedaan te hebben in de webwinkel, wordt vandaag de kooi "Peb- proof" gemaakt! ;D
Buiten het feit dat de kooi wel weer eens toe is aan een flinke poetsbeurt (wat maken ze er soms toch een zooitje van, zo tijdens de rui! ::) ;D), gaan de geplozen touwen eruit, een paar nieuwe erin (kijken of ze daar dan van afblijft, omdat daar nog geen pluisjes aan zitten, anders gaan ook die er direct weer uit.) en worden een aantal dingen vervangen.
Want ze blijft maar pluizen en trekken aan de draadjes.
Spugen heb ik haar nogsteeds gelukkig niet meer zien doen, maar ja, ik zit ook niet de hele dag bovenop ze.
Bij Feld even andere vitaminedruppels gehaald, die ik vanaf nu ga geven ipv Bogena drupjes.
Naast nieuwe zit oftewel "hangplekken"  ;D ook lekker ander sloopmateriaal; grote sepia's voor punk, die het een geweldige dagtaak vindt om dat binnen een record tempo te slopen. Kattengras wat Pebje naar hartenlust mag slopen, wat knaagstaven en eergister al weer wat nieuwe spiegeltjes, want ook dat is een geliefde hobby; het linkerstokje doorknagen. Ja alleen de linker kant is direct het slachtoffer. Afhankelijk van de sloopbehoefte wordt de rechterkant ook meegeneomen, maar de linkerkant is altijd de sjaak zullen we maar zeggen ;D . Zodra je de spiegel ophangt, beginnen ze direct.

Eergisteren heb ik ook een poging ondernomen om ze eve te wegen, maar daar moesten ze niets van hebben. Zeker bij Peb ben ik toch wel benieuwd, maar ze is zo schrikkerig en iel, dat ik erniets voor voel om haar te moeten vastpakken, als dat niet strikt noodzakelijk is.
Dus een beetje geduld......., het zal vast eens lukken.
Straks before en after foto's ;D van een kooi veilig opnieuw ingericht voor een pluisverslaafde ;D
groetjes, irene

Irene

De kooi is inmiddels schoon en aangepast.
Ze gingen er dit keer vrij gemakkelijk in, want ze hebben wel eens de neiging om de kooi nietn meer in te durven als er wat aanpassingen geweest zijn ::) ;D.
We hebben nu een houten ring hangen en dat zorgt nog wel voor wat scheve kuifjes ;D ;D. Eens zien hoe lang dat duurt voordat ze er op gaan zitten ;D.

Ook lekker alledrie een douche gehad. Peb en punk op de kastdeur, maar gijs moet dan altijd weer apart doen; die wil alleen op mijn arm in de keuken ::) eigenwijs monster. Volgens mij vindt ze het leukste dan nog dat ik dan half nat word van de plantenspuit.
En dan krijg ik als dank een halfnatte vleugel in mn gezicht omdat madam dan steeds hoger wil zitten, terwijl ze uitgebreid het water opvangt! ;D

En het zal niet lang op zich laten wachten of er komen weer lege eitjes van Gijs ;D. Ze kroop alweer lekker al mokkend in een hoekje in de schone kooi en alles wat ook maar geluid maakt of beweegt krijgt een snauw van haar.
foto's van before en after zijn gemaakt. Zal ik straks even plaatsen.

groetjes, irene

Irene

wat kunnen valkjes toch weer heerlijk voorspelbaar zijn!
Gijs heeft vandaag weer een ei gelegd. nr 1.
Dat zagen we al aankomen, maar het hele poppenkast ritueel is weer uitvoerig opgevoerd. Eerst peb die belaagd wordt door Gijs, Gijs wordt weer rustig en gaat zitten. Punk bemoeit zich weer ongevraagd overal mee, krijgt ujiteindelijk van Peb op zn kop. Gijs Legt ei; punk begint hieraan te likken  :-X ;D.
Gijs naar boven uithijgen van deze klus en peb weer naar beneden om ei te bewonderen en er is weer rust in de kooi :D ;D.
Ongelovelijk, maar zo gaat het iedere keer. Alleen Punkje dook zowat in Gijs om het ei te likken. Het was nog niet helemaal gelegd of meneer lebberde er alweer aan. Raar ding.
Echt,  waarom hij dat nu doet?

Verder is de kooi redelijk Peb proof  (sorry, nog geen foto's geplaatst) alhoewel madam het alweer voor elkaar heeft om een paar pluisjes te maken aan de nieuwe touwen.
Maar echt veel heeft ze er gelukkig nog niet aan gezeten.
Wel knapt ze steeds meer op; de rui loopt gelukkig ten einde en begint ze weer lekker te blazen en te mopperen als ze ons ziet; zo is ze! En nu ze dat weer doet valt het des te meer op dat ze dat echt even een tijdje niet of veel minder gedaan heeft.
iedere dag lekkere drupjes van feld door het water voor de extra power en het komt weer helemaal goed met mn meissie ;D ;D
groetjes, irene

Caroline

Hoi Irene,

Moet ik je eigenlijk feliciteren met je ei of niet??  :-[ ::)

Ik kan eigenlijk niet uit je laatste berichtje opmaken dat dit een heugelijk feit is.

Is de kans dat het ei bevrucht is?? Of ruil je het om tegen een kunstei??

Jetje wat een vragen, ik ben wel erg nieuwsgierig.

Groetjes van Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanna

Haha wat een spookjes heb je toch Ireen! ;) Maar wat een kuren heeft die Punk zeg... Eieren likken, daar heb ik nou nog nooit van gehoord ??? Nou ja, zo heeft ieder beestje wat, Nina kraakt bijvoorbeeld wanneer ze het naar haar zin heeft ;D. Ik hoop voor je dat Gijs gauw weer uitgelegd heeft.

Liefs, Sanna

Irene

Hoi Caroline,
de eitjes die gijs legt zijn niet bevrucht; punkje kijkt totaal niet naar haar om terwijl ze toch regelmatig kippetje staat.
We laten haar gewoon leggen wat ze leggen wil en halen het na verloop van tijd weer weg. Als er een ei stuk gaat ruilen we het om met nepei, maar meestal laten we de originele eitjes liggen. Meestal volgt dan een paar weken later weer een sessie  ;D en daarna is ze weer een paar maanden ei vrij ;D. Zo gaat het al ruim 2,5 jaar.
Het is niet echt een heugelijk feit, die eitjes, maar ben altijd wel weer trots op mn meisje als dat ding er maar weer uit is ;D ;D ;D. Zo aandoenlijk om haar te zien bijkomen van die klus ;D

@ Sanna;
whahaha ja die punk dat is me er 1. Ik heb het echt ook nog nooit gehoord dat er een valk aan eitjes likt. ::) ;D maar ja, 1 zal de eerste zijn en dat is die kleine dwaas hier ;D
Overigens begint meneer nog meer vreemde dingen te doen, wahahah; we hebben een grote kast in de kamer, naast de kooi en die piept als hij open dicht gaat. Open een ander piepje dan dicht. En dat doet meneer ook na als je ook maar richting de kast kijkt. Erg leuk. Soms doet hij dat ook bij een andere kast. Maar van de week deed ik de deur expres een keer of 6 open en dicht achterelkaar en dan zit hij te steunen en te kraken whahahah. gekkerd.

groetjes, irene

Caroline

Hoi Irene,

Bedankt voor je uitleg.  :D

Groetjes!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Irene

graag gedaan Caroline.
groetjes, irene