8 mei 2025, 10:24:34

Volière

Gestart door azbroda, 15 juni 2007, 17:17:23

« vorige - volgende »

azbroda

hoi, ik zou graag een volière zette maar weet niet hoe ik er moet aan beginnen
en heb veel vragen bv: -mogen valkparkieten en grasparkieten bij elkaar
                                  - wat moet er op de grond van een volière
                                  - wat mag er allemaal in een volière en wat niet

Help me plss

trienke

Hoi

Valkparkieten en grasparkieten gaan vaak niet goed samen. Vooral in het broedseizoen willen de grasparkieten wel eens agressief zijn

Op de grond kun je van die schelpenzand neer leggen. Dit heb ik er in.

wat bedoel je met wat mag er allemaal in en wat niet?

azbroda

15 juni 2007, 18:17:31 #2 Last Edit: 15 juni 2007, 18:19:26 by azbroda
ik bedoel Welke soort speeltje enzo
bv -mogen er planten in (zoja welke niet)
    - welke speeltjes mogen erin

welke andere vogels mogen er dan bij valkparkieten

Rianne

Let er op bij de speeltjes dat ze niet kunnen roesten. Ik heb 2 touwringen er in hangen en het hangertje daarvan is wat verroest, maar ze zitten er niet aan.
Planten zien erg mooi in je voliere, voor zolang dat duurt tenminste. Valkparkieten zijn echte slopers dus als je planten er in zet, zorg er dan voor dat er genoeg takken zijn waar ze WEL aan mogen knagen. Ik heb er zelf geen planten in.
Ik heb catharina parkieten bij mijn valkparkieten maar merkte dat het mannetje erg agressief reageerde op de valken, de catharina's zitten dus apart tijdens de kweek.

Ik lees wel eens van kanaries bij valken en vinksoorten. :)

Monky

Hey!

Ik denk dat je je vraag iets specifieker moet stellen  :)

Ik heb die vragen ook een keer gesteld in een topic...Even kijken of ik het kan vinden.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12392.45.html

Het is een uitgebreid verhaal... maar het meeste staat er volgens mij wel in.

Succes in elk geval met het starten van je nieuwe voliere... ook al is het misschien in de toekomst  ;)

Groetjes,
Monky

azbroda

bedankt voor alle tips en info

Mara

Hoi

Je kunt ook even kijken in mijn boekje, Mara's Bende. Ik heb zelf een voliere met valkparkieten, rosella's, grasparkieten en roodruggen. Dat gaat bij mij samen maar mijn voliere is 7 meter lang. Daar kun je ook foto's vinden van de speeltjes die ik in de voliere heb.

Mara

azbroda

nogmaals merci voor alles tips enzo
bedankt echt waar

sweetfuzzy

Ook namens mij .... bedankt. Wij zijn ook plannen aan het maken voor de bouw van een buitenvoiliere. Bij ons komt ie pas volgende voorjaar maar we willen goed voorbereid zijn. Dus hoe meer info hoe beter
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende