6 mei 2025, 11:35:19

Los in de huiskamer

Gestart door gdegraaf, 12 juni 2007, 19:28:05

« vorige - volgende »

gdegraaf

Ik heb mijn valkje regelmatig los in de huiskamer, dat is geen probleem als het donker is, maar ik ben bang dat als het licht is hij tegen de ramen aan vliegt. En ik wil natuurlijk ook niet steeds het hele huis donker maken als hij uit z'n kooi gaat.

Hoe kan ik hem laten wennen aan ramen, zodat hij ook overdag zonder problemen de kooi uit kan. Of is kortwieken misschien een oplossing?

Karin

Ik zou toch de gordijnen dicht doen, want hij hoeft maar 1 x te schikken en hij kan zich doodvliegen. Kortwieken is zeker geen oplossing. Gewoon lekker laten vliegen en tijdens het vlieguurtje(s) de gordijnen / lamellen / rolgordijnen dicht  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kimm

hoi,
ik heb ook speciaal jaloezien gekocht,zodat het toch licht doorlaat. en als happy vliegt dan blijft hij in de jaloezieen hangen. kan je nagaan als je er niets had hangen. daarvoor had ik gordijnen, maar dat vond ik te donker, dus misschien een idee?
gr. kim.

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Mara

Hoi Kimm

Wij hebben glasgordijnen in de woonkamers hangen en daar zitten ze zelden in. En het laat ook nog lekker veel licht door.

Groetjes

Mara

Kimm

hoi mara,
glasgordijnen? daar heb ik nog nooi van gehoord, maar het klinkt goed inderdaad.
gr. kim

Anja

Hoi Kimm,

ik denk dat Mara gewoon vitrage bedoeld. In brabant/limburg noemen wij dat ook wel glasgordijnen :D :D :D

Groetjes Anja

Kimm

hoi anja!

haha dat meen je! grappig! maar inderdaad dat laat goed licht door. ;D :D

Mara

Citaat van: Anja op 13 juni 2007, 18:30:42
Hoi Kimm,

ik denk dat Mara gewoon vitrage bedoeld. In brabant/limburg noemen wij dat ook wel glasgordijnen :D :D :D

Groetjes Anja

Hoi Anja

Ja, ik bedoelde inderdaad vitrage...Ik kwam even niet op het Nederlandse woord.

Mara

Rianne

Of je kunt van die stickers op je ramen plakken, maar of dat altijd zo'n mooi gezicht is... ;)

Martha

Hallo,

Als je valkje handtam is kun je ook proberen met 'm naar het raam te lopen en hem te laten zien dat ie er niet door kan.

Mijn valkjes zijn in het begin allebei een keer ontsnapt en hebben het jammer genoeg op de harde manier uit moeten vinden maar toen waren ze gelukkig nog niet zo getraind in vliegen dus ze hadden niet echt veel snelheid...
Maar nu vliegen ze echt nóóit meer tegen de ramen op terwijl ze toch elke dag aan het stuntvliegen zijn...

Succes.... Groetjes martha oezie en pino.
Mijn website!
www.valkenvriendjes.nl

R.I.P. Pino 2006-22/07/2008
R.I.P. Soekie 04/2008-12/12/2008

Anke

Ik heb aan de achterkant rolgordijnen die vrij licht zijn en dus ook best veel licht doorlaten. Aan de voorkant lamellen die niet helemaal dicht hoeven, het gaat er maar om dat de valkjes zien dat ze er niet doorkunnen.
Zo is de kamer nog best licht en toch valkjes veilig :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

loesje

Tís maar wat ze gewend zijn zekers!!Onze Tazzy vlliegt hier al 2 jaar los...van beneden naar zolder...zonder gordijnen...is nog nooit tegen de raam gevlogen !!Maar waarschijnlijk heb ik hem net als kleine kinders geleerd ...je zet hem op de vensterbank...houd hem eens tegen de raam met zijn snavel...hier gaat het altijd goed...!!!Het zal toch wel wennen denk ik...
Loesje

jose

Mijn falkje vlieg de hele dag los,als we thuis zijn dan.
Ik heb van die halve gordijnen met zo`n roetje,daar zit tie gezellig de hele dag op.En ja hij is wel eens tegen het raam gevlogen,maar nu is het best gekontroleerd vliegen wat hij doet.