6 mei 2025, 08:43:24

Paco, Yuna en Kiara's Villa!!!

Gestart door Emely, 9 juni 2007, 18:47:24

« vorige - volgende »

Bello

oh oh,

Wat leuk dat je een voor een jonkie van Chantal hebt gekozen.
Misschien worden we wel familie door de valkjes........

Ja door Dobi zijn we het al maar nu door een ander valkje.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Coco en Chantal

Hay Dorothe

Het popje wat Emely heeft besteld is een jonkie van Pimmetje en Dj.  ;)
Groetjes Chantal en de valkjes

Bello

Moi mooi  mooi

Pimmetje is het zusje van onze Bello!!!!!!!!!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Coco en Chantal

Mara

Hoi Emely

Wat leuk dat je een valkje bij Chantal hebt gereserveerd. Ik heb ook valkjes van Chantal, maar die zijn niet door haar zelf gekweekt maar ze zijn wel heel erg lief hoor. En volgens mij als ik het goed heb, is Plientje familie van een valkje van Dorothe, maar dat moet Chantal me maar even corrigeren als ik het verkeerd heb...

Mara

Coco en Chantal

hay Mara
Plienje is geen familie van de valkjes van Dorothe, Plientje die bij jou zit is wel de moeder van yeuntje die nu bij Miran e n Corin zit ;)

En Mara jij hebt wel valkjes van mij die ik zelf gekweekt heb hoor ;D, Yuultje, Yiba 8)

Emely

Ja Dorothé leuk hé....

Het valkenvirus heeft echt toe geslagen hoor hier... Ook op Ludo hahaha... Gelukkig is die net zo gek als ik met de beesten bende hahahhaa....

Hier trouwens even een foto van mijn handgemaakte "nacht" doek. Deze gaat precies over de villa heen en zorgt er voor dat wij een beetje uit kunnen slapen haha...

Het is nogal licht in mijn huiskamer door lichte gordijnen dus dan is het fijn om een doek over de kooi te kunnen doen. We deden er nu steeds twee losse fleece dekens over de villa maar dat maakt zo statisch en ik werd gek van al die electrische schokken die ik elke keer weer kreeg. Dat probleem is bij deze opgelost :D

De villa is van de achterkant open dus er komt genoeg zuurstof binnen!

Het was een hels karwei omdat ik alleen maar het eerste deel onder de naaimachine heb kunnen doen, daarna alles met de hand gestoken....
Maar we zijn er heel blij mee en ik ben er ook wel een beetje trots op dat het mij gelukt is :D

Yuna eet en drinkt nu uit de daar voor bestemde bakjes dus ze begint haar weg een beetje te vinden. Ze is niet zo sterk als de twee heren want het omhoog klauteren via de tralies lukt haar nog niet. Wel valt ons op dat ze enorm mooie grote vleugels heeft!!! We hebben de eerst 4 pennen lang gelaten maar hiermee kan ze nog heel goed vliegen volgens ons.
Voorlopig blijft ze nog in het hok, ze is nog veel te schuw en bang om los te kunnen.

Ik wil jullie nogmaals om advies vragen....
Als Yuna een beetje gewend is in haar villa en aan ons, kan ze dan al wel bij de twee heren of kan ik beter die 7 weekjes wachten tot het tweede popje is gearriveerd???

Liefs, Emely en Ludo
            Paco en Dobi
                 Yuna en een valkje die groot moet groeien!

Mara

Citaat van: Coco en Chantal op 25 mei 2008, 13:00:00
hay Mara
Plienje is geen familie van de valkjes van Dorothe, Plientje die bij jou zit is wel de moeder van yeuntje die nu bij Miran e n Corin zit ;)

En Mara jij hebt wel valkjes van mij die ik zelf gekweekt heb hoor ;D, Yuultje, Yiba 8)

Hoi Chantal

Haha, je ziet wel, het was volgens mij nog vroeg.  ;).

Hoi Emely

Dat ziet er mooi uit zeg. Ik heb er een half tafellaken overheen liggen, dan is het aan de voor en achterkant open, maar beginnen ze niet meteen om 6 uur met fluiten...

Mara

Bello

Zoooooooooo

Emely dat heb je zo mooi gemaakt zeg.

Enne nu nog een naam verzinnen voor valkje nr. 4!!!!

Hoe is het nu met het geschreeuw van de heren?

dorothé

Emely

Hoi Dorothé,

Bedankt voor het compliment.... nogmaals, het was niet de makkelijkste klus hoor... maar goed, we zijn er wel heel blij mee!
De valkjes wat minder haha... ze beginnen te blazen zodra ik met het doek aan kom en 's ochtends als ik het er af laat glijden (met van te voren een waarschuwing) dan blazen ze ook eventjes. Zodra ze mij dan zien houd dat weer gauw op haha...

Het schreeuwen is nog wel aanwezig maar het lijkt wat minder te worden... Ik denk dat dit pas echt minder gaat worden als we de twee popjes bij de twee heren kunnen gaan zetten, dat duurt dus nog wat weekjes.

Ik ben me veel met Yuna aan het bemoeien. Ze is geen tam valkje dus die taak ligt bij mij. Iedere dag dus een paar keer me hand in haar kooi met wat voer er op.
Ze vind het nog eng... We mogen wel steeds dichter bij de kooi komen staan zonder dat ze alle kanten op fladdert...

Gelukkig heb ik nog zo'n 7 weken om haar verder te laten wennen voor het tweede popje arriveerd...
Wij denken een naam te weten maar die houden we wederom voor ons zelf (chantal mag het wel weten zodat ze haar al met haar naam aan kan spreken :P).
We weten het pas definitief als we de eerste fotootjes hebben ontvangen. Het moet wel bij het valkje passen natuurlijk!!!

Dus jij met je verrassing Dorothé... nu zul je hier zo'n 7 weekjes geduld moeten hebben :P :P :P

Liefs, Emely en de rest

Gerdy

Wat leuk dat je nu ook je vierde valkje gaat krijgen..7 weken is lang wachten ..maar zoals je nu ook zal zien zal je wachten beloond worden..ik wacht al op een foto van haar.

jeeee dat is echt een mooi dekkleed dat je hebt gemaakt..toppies.

gr gerdy

Emely

Ik wacht ook op foto's van de kleine in reservering... haha...

Ik heb tot nu toe alleen maar een look a like gezien (hoe ze er ongeveer uit zal komen te zien)

7 weken... al ietsjes minder dan 7 he...  ;D

Bedankt voor het compliment over het villa-kleed hahaha.... daar hebben heel wat uurtjes in gezeten hoor, en ook het nodige taal gebruik hahaha....

UPDATE YUNA
Met Yuna gaat het goed, ze is flink aan het roepen nu en eet en drinkt naar behoren. We mogen steeds ietsjes dichter bij haar komen met onze hand gevuld met lekkers.
Wat haar betreft hebben we de wacht tijd op het tweede popje wel nodig hoor, kunnen we Yuna misschien al redelijk tam hebben voor het tamme popje van chantal gaat komen.

UPDATE PACO EN DOBI
Die twee blijven gillen/schreeuwen en doen maar Paco hoor ik duidelijk ook andere geluidjes produceren dan hiervoor. We liggen af en toe helemaal in een deuk om hem. Hij heeft goed door dat Yuna naast hem in de villa leeft.
Dobi heeft gister een tijd bij ons op de bank door gebracht. Hij probeert toch iedere keer zo snel mogelijk weer richting hok te gaan maar we blijven proberen.
Paco had gister geen goede zin. Wilde niet echt bij ons zitten maar kwam wel weer van afstand op mijn uitgestoken hand landen...

UPDATE Emely en Ludo
Daar gaat het super mee, al heeft Emely het nu erg benauwd door haar astma en dat kl*t* warme benauwde weer. Geef mij maar Turkije warmte, die kan ik veel beter verdragen door de luchtvochtigheids verschillen.....

Dat was het wel zo'n beetje voor vandaag...

Liefs, Emely en Ludo
            Paco en Dobi
               Yuna en een valkje waarvan wij de naam al
                              denken te weten !!! :P

Bello

Hmmmmmmmmmmm

Gaat wel goedkomen met je valkjescollectie!!!!!!!!!!!

Turkije, ben je daar ook al zo'n fan van?
Ikke ook en door mij Ivo ook.

Dorothé

Coco en Chantal

28 mei 2008, 10:03:32 #328 Last Edit: 28 mei 2008, 10:08:38 by Coco en Chantal
Hallo Emely

Hier zijn dan eindelijk de beloofde foto's van je gereserveerde popje. 8)

Hier samen met der broertje  :D

De zus van een eerder nestje is bij Jeannine gaan wonen, zij heet Twinkel :D (Twinkel is ook lutino bont gepareld)

En hoe vind je je meisje??
Ik heb er gisteren lekker mee geknuffeld en dat beviel haar heel erg goed. :-*

Dit zijn de ouders Pimmetje (r)en Dj (L).

Kaatje

Hoi Emely,

Wat een schattige foto's heeft Chantal geplaatst van je gereserveerde popje ! Echt een plaatje hoor !! Het gaat lekker hard bij jou en voor de heren het weten krijgen ze alweer een nieuwe mede bewoonster !!

Succes met het tam maken van Yuna !

Groetjes, Karin