7 mei 2025, 12:51:58

Paco, Yuna en Kiara's Villa!!!

Gestart door Emely, 9 juni 2007, 18:47:24

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Emely,

Jeetje wat een paleis zeg. Als ze nu nog gingen schreeuwen dan.......................................Wie weet is het nu wel over.

Erg leuke foto's hoor.

Advies over 2 popjes. Ik vind het het leukste om 2 popjes erbij te zetten. Dan heb je 2 koppeltjes zeg maar. Wil je geen jonkies dan kun je de eitjes altijd ruilen voor nepperds. Zorg wel dat je de nepperds in huis hebt voordat de toekomstige popjes eitjes gaan leggen.

Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat beslissen. We horen het wel van je.

Groetejs Anja

Anke

Hoi Emely,
Wat een prachtige grote kooi!!
Ik had je verhalen al gelezen, maar kon ook niks anders verzinnen dan wat iedereen al heeft gezegd.
Het enige waar ik aan zat te denken was : geef die twee mannen twee mooie popjes :)
Dus nu je toch een grotere kooi hebt gekocht, ga ik je inderdaad dit advies geven.

Ik denk namelijk dat Paco en Dobi als ze twee popjes hebben, niet zullen schreeuwen maar mooi zullen fluiten om hun popjes te versieren :)
En fluiten is veel leuker dan schreeuwen ;D
Ik hoop dat de groter kooi al gaat helpen :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Gerdy

Hoi Emely,

Wat een mega grote en mooie kooi is dat zeg,helemaal super..wel goed dat ze nu alletwee in een apparte nieuwe kooi zitten..ik ben voor je aan het duimen dat ze nu niet meer gaan schreeuwen..we horen het wel weer van je.

gr gerdy

Emely

Hallo allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties. Wij zijn heel blij met de nieuwe villa voor Paco en Dobi.
Gisteravond zijn ze er in gegaan, helemaal verstijfd zochten ze snel een plekje en zijn daar niet af gekomen haha. Tot vanochtend de doek er af gehaald werd.
Ze gingen direct op verkenning uit. Echt leuk om te zien...
We zijn er nu wel achter dat het echt negatieve aandacht vragen is. Zodra ze ons in de keuken horen praten dan beginnen ze hoor. Ook in het nieuwe onderkomen schreeuwen ze er flink op los. Maar we negeren dit en zodra we weer in beeld zijn zonder ze aandacht te geven dan word het weer wat rustiger.
We kijken het zo nog eventjes aan (ze zitten trouwens niet appart op dit moment, gewoon samen in de grote villa).
Al zijn we wel al stiekum aan het kijken naar jonge popjes!

Wat wel een brandende vraag van mij is... als we de twee heren een damen zouden geven gaan ze dan niet vechten om de dames. Als ze nou beide een oogje op de zelfde damen in de villa hebben, wat moeten we dan?
Kunnen vier valkjes waarvan twee heeren en twee dames gewoon bij elkaar blijven of is dan het advies om het schot er tussen te zetten zodat ze wel gedwongen worden een koppeltje te worden met de damen die bij 1 van de 2 zit?

Jaja, ik blijf om advies vragen maar dat is alleen maar omdat ik mijn valkjes het beste gun!!!!

Liefs, Emely en Ludo
              Paco en Dobi vanuit hun villa!

Bello

Hoi Emely,

Meid wat hebben ze een mooie kooi gekregen.

Gelukkig ben je er nu achter dat het echt aandacht vragen is dat ze schreeuwen.

Want je hebt echt toppers van valkjes, maar met een eigen willetje.

2 popjes is echt een optie maar haal wel een lading kunsteitejes als je geen jonkies wilt.

Jee het valkenvirus is echt toegeslagen.

Je kunt ze samen in een kooi zetten maar je kunt ook de 2 popjes ff apart zetten zodat ze kunnen wennen.

je kunt ze ook een popje uit laten zoeken en pas in de broedtijd apart met de tussenwand in de kooi zetten.

Veeel succes

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Gerdy

Hoi Emely,

Mijn ervaring is dat ze zelf uitzoeken met welk popje ze een koppeltje vormen..en dat vechten om een popje heb ik nog nooit meegemaakt..je kan ze eerst appart zetten om aan elkaar te laten wennen..ik heb er nooit problemen mee gehad.

Ik heb een popje zitten die met geen enkele man een koppeltje vormt..ze deeld nu een mannetje met een ander popje..dat andere popje en het mannetje zijn wel een koppeltje..maar onderling geeft dat helemaal geen problemen ..het is zelf nu zo dat ze met z'n drietjes een nestje hebben met 10 jongen en daar zitten ze alledrie op en voeden ook alledrie en dat gaat hartstikke goed.

gr gerdy

Emely

Bello,

Bedankt voor het compliment :D en de tips :D we gaan er mee aan de slag!!!

Gerdy,

Waar woon je dan, omdat je zegt dat je zo heel ver bij mij vandaan woont of andersom....
Ook jij bedankt voor je berichtje!!!

Gr Emely

Emely

JOEPPIE!!!

1 vrouwtje geel gepareld en 1 vrouwtje gepareld in reservering!

Er word verwacht dat ze over 2 á 3 weken zelfstandig zijn en dan mogen we ze op halen!!!!

SPANNEND!!!!! Ik heb per mail om een foto gevraagd en zodra ik die binnen heb plaats ik hem direct hier!!!

Liefs, een enthousiaste Emely en Ludo
                        en Paco en Dobi die nog van niks weten haha!

Anja

Wat snel nog zeg. Heb je ze bij iemand van het forum gereserveerd?
Ben erg benieuwd naar de foto's maar ook naar de namen.

Groetejs Anja

Emely

Oeps... iets te vroeg gejuigd vrees ik....

Ik had ze op marktplaats gevonden bij een hobbykweker in Echt....

Maar deze trekt zich nu terug door te zeggen dat ze niet zeker weet of het wel popjes zijn. Ze zegt dat ze het alleen bepaald aan de hand van het verenpak, wel of niet gepareld... Ze voelt het dus niet.... en daardoor zie ik er denk ik vanaf want ik wil wel zeker weten dat ik twee popjes mee naar huis neem....

Het punt is dat ze via marktplaats bij hobbykwekers een stuk goedkoper zijn, het nadeel is dan weer dat je dit soort fratsen als risico hebt....

Ik heb namelijk wel een mooi aanbod gehad voor twee popjes maar ik kan op dit moment helaas niet veel meer missen kwa geld ivm die mega villa die ik aangeschaft heb... dat is dus een beetje een probleem.

Dus ik wacht dan nog maar even met twee popjes denk ik....

Jammer maar liever het zekere voor het onzekere...

Liefs, een teleurgestelde Emely

Anke

Hoi Emely,
Ik heb niet gemerkt dat de kwekers hier op het forum duur zijn hoor :)
Alleen als je een extra speciale mutatie wilt hebben, dan betaal je wat meer.

Er zijn hier zoveel kwekers actief op het forum, daar vind je vast wel wat tussen van je gading :)
Succes!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Emely

Hoi Anke

Ik wil ook niet zeggen dat ze DUUR zijn maar mijn budget is lager als van het aanbod wat ik gekregen had...

Ik begrijp de prijzen best, ik zou er zelf ook hetzelfde voor vragen. Alle tijd en liefde en voer en alles wat er in steekt is het zeker waard.

Alleen zit ik helaas niet zo ruim op het moment... daar kan niemand wat aan doen...

Ik kijk op mijn gemakje verder en dan komt het allemaal wel goed hoor!

Groetjes, Emely

aad

hoi Emely

Ik ben niet echt een kweker .. maar heb soms wel een leuke Lutino  ;)
En wat gekrijs betreft... mee leren leven.. heb ik hier ook soms .
Dan ben ik in staat om de deur open te zetten  :)
Maar als er weer eitjes zijn is het rustig,en die heb ik aan de lopende band  ;D ;D

Groetjes aad

danielle

HOi Emely,
Ik wou je even zeggen dat je een pracht van een villa hebt gekocht voor je valkjes.
Ik hoop voor je dat het schreeuwen hierdoor ook minder wordt.
En twee popjes erbij zal denk ik ook helpen.
Je hebt echt twee mooie valkjes.
Mijn eerste valkje die ik heb gehad, TOmmie, kon ook zo schreeuwen, ging echt door merg en been. Begrijp dus goed dat je daar echt radeloos van wordt. Bij hem ging het echter over toen ik mijn popje Izzie erbij kocht, hij voerde toen hele serenades op en doordat hij helemaal hotel de botel was van zijn nieuwe vriendinnetje, ging hij niet meer die negatieve aandacht aan ons vragen.

Groetjes Danielle

Anke

Citaat van: Emely op 18 mei 2008, 17:35:34
Hoi Anke

Ik wil ook niet zeggen dat ze DUUR zijn maar mijn budget is lager als van het aanbod wat ik gekregen had...

Ik begrijp de prijzen best, ik zou er zelf ook hetzelfde voor vragen. Alle tijd en liefde en voer en alles wat er in steekt is het zeker waard.

Alleen zit ik helaas niet zo ruim op het moment... daar kan niemand wat aan doen...

Ik kijk op mijn gemakje verder en dan komt het allemaal wel goed hoor!

Groetjes, Emely

Hoi Emely,
Ik snap je wel hoor :)
Ik hoop dat je snel popjes vindt voor je twee kerels :)
Groetjes Anke