8 mei 2025, 09:44:18

Paco, Yuna en Kiara's Villa!!!

Gestart door Emely, 9 juni 2007, 18:47:24

« vorige - volgende »

Emely

Hoi Valken Vrienden,

Bedankt voor de vele reacties en medeleven maar helaas heb ik alle tips al gebruikt.
Radio gaat altijd aan als we weg gaan... Ze kunnen inderdaad de vogels buiten horen maar daar kan ik ook niks aan doen, het is heel gehorig door enkel glas door het hele appartement.
Als ze uit de kooi zijn dan zijn ze een stuk rustiger maar ook dan kan het wel eens voor komen dat ze gaan schreeuwen, vooral Paco.
Bij Paco heb ik in het begin ook de plantenspuit op harde straal geprobeerd maar hij gaat gewoon lekker er voor zitten en vraagt dan om een douche... dus dat helpt helaas ook niet...
Speelgoed genoeg en vaak ook veel verandering in de kooi...

Zou het helpen ze een tijdje appart te zetten? En dan ook dat ze elkaar niet kunnen zien? Misschien krijgen we ze dan weer wat tammer en afhankelijker van ons waardoor ze misschien minder negatieve aandacht vragen....

Liefs, radeloze Emely

Lisa

Hoi Emely,

Ik denk dat het bij Paco komt omdat hij in de pubertijd is ???
Je kan het proberen om ze apart te zetten in een aparte kamer.

Geef je ze miss aandacht als ze schreeuwen??

Liefs Lisa

Emely

Hoi Lisa,

We proberen er geen aandacht aan te besteden als ze schreeuwen maar je kunt je misschien voor stellen dat dat op een gegeven moment niet meer mogelijk is. Vooral als het 's avonds laat is en de rest van de flat al wilt slapen of 's ochtends vroeg voordat wij uberhaupt uit bed komen :S.
Daarbij is het ook nog eens zo dat ze het makkelijk een uur aan een stuk door weten vol te houden. Het is dusdanig hard dat je er dan echt wel wat aan wilt doen...

We hebben nu opnieuw de plantenspuit weer op scherp staan, de eerste keer bij Paco heeft het al geholpen. Nu hopen dat dit gaat werken en dat hij niet op een gegeven moment denkt: "goh, das best lekker, nog eens een keer! " Dat heeft hij namelijk ook al eens gehad toen ik dit ook probeerde...

Ik hou jullie op de hoogte en graag nog reacties op het idee in mijn vorige berichtje....

Groetjes, Emely, Ludo, Paco en Dobi

Lisa

Hoi Emely,

Dobi hoort niet anders dus doet hij dit na.
Leg er snachts eens een doek over de kooi dan is het donker en misschien houden Paco en Dobi dan op ;).

Ik hoop dat het snel ophoud  :o

Liefs Lisa

Emely

zo slim zijn we ook al geweest maar ook dat werkt niet... gewoon onder de doek ook keihard feest voor die twee hoor....

Groetjes, Emely

Bello

Emely,

kun je ze voor een weekje proberen apart te zetten?

Ze horen elkaar echt wel, maar ze zien elkaar niet.

Volgens mij zit Paco in de puberteit en is jullie zo aan het uitproberen.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Emely

Citaat van: Bello op 13 mei 2008, 20:13:17
Emely,

kun je ze voor een weekje proberen apart te zetten?

Ze horen elkaar echt wel, maar ze zien elkaar niet.

Volgens mij zit Paco in de puberteit en is jullie zo aan het uitproberen.

Groetjes Dorothé

Hoi Dorothé,

We gaan vandaag kijken voor een kleiner hok waar we er 1 appart kunnen zetten.
Gister hebben we ze vrij gelaten en Paco durft steeds weer wat beter bij ons te komen zitten.
Wij denken dat het inderdaad eventjes goed is als ze appart zitten. We denken dat we dan Dobi het apparte hokje gaan geven omdat het eigelijk Paco's domein is in het grote hok.

Ik vrees alleen wel dat ze dan helemaal keihard tegen elkaar gaan op schreeuwen maar daar komen we alleen maar achter door het uit te proberen. ZOals het nu gaat is het ook niet leuk voor ons dus toch maar even uit proberen dan.

Ik denk alleen niet dat het Paco's puberteit is. Dit gedrag vertoonde hij natuurlijk ook al voor Dobi hier kwam. Het is nu wel erger geworden. Nou ja, het duurt veel langer voor het weer rustig is in huis. Maar ik denk dat dit komt omdat Dobi keihard mee doet...

We houden jullie op de hoogte hoe het verder gaat met Paco en Dobi!

Alle reacties, tips, adviezen zijn nog altijd van harte welkom!!!

Gr Emely en Ludo, Paco en Dobi

Emely

Paco en Dobi zitten sinds vanmiddag tijdelijk appart. Paco in zijn oude vertrouwde grote hok en dobi in een kleiner hok maar niet te klein natuurlijk.

Ze schreeuwen continu tegen elkaar zodra ze maar iets horen. Het is een heel gehorig appartement hier dus ze zullen elkaar ook kunnen blijven horen.

Dobi staat nu tijdelijk op de slaap kamer en Paco gewoon in de huiskamer.

Paco lijkt het allemaal niet zo te boeien dat Dobi nu niet meer bij hem zit... die gaat gewoon lekker verder met spelen, eten en slopen.

Dobi daar in tegen vind het volgens mij verschrikkelijk om alleen te zitten.
Hij moet nog wennen aan het hok natuurlijk maar als ik even bij hem ga kijken en tegen hem aan klets word hij heel zenuwachtig en gaat hij heen en weer lopen over de bodem.
Het is ook Dobi die begint met schreeuwen waar Paco dan op reageert als hij dit hoort.

Ik vraag me sterk af of het wel nut heeft dat we ze nu even appart hebben zitten. Ik vind het zoooo zielig voor Dobi die zo heel zenuwachtig en schuw op de slaap kamer is...

Ik hoop van harte dat er toch nog wat meer mensen op mijn topic willen reageren met goede tips of advies....

Liefs, een bijna radeloze Emely

Kimm

hoi emely,

had je al een topic geopend bij andere vragen?
misschien dat je dan wat meer reacties gaat krijgen.
meid ik vind dit erg rot voor je maar ik weet geen oplossing voor je. sterkte.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Gerdy

Dit is best wel een probleem..jeetje ik zou het echt niet weten wat je nog kan doen om het geschreeuw minder te maken..ik hoop dat je snel nog wat tips krijgt.

gr Gerdy

Bello

Hoi Emely,

Jeetje wat een gedoe, maar ik zou juist Paco uit zijn eigen vertrouwde kooi halen en hem in de andere kooi zetten, want de kooi waar hij nu in zit is hij de baas.

Als Dobi alleen in deze kooi komt te zitten dan is hij de "baas"en als je dan na een weekje Paco terug zet is ziet hij deze kooi niet meer als ZIJN bezit.

Dobi is echt een gezelschapsvalkje en houd er dus van om met andere valkjes te zitten.......

Wat is dit moeilijk poeh poeh......

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Emely

ik heb een topic geopend bij "andere vragen" in de hoop nog meer adviezen te kunnen ontvangen....

Paco en Dobi zitten op het moment appart maar wel de kooien bij elkaar omdat ze nu helemaal aan het roepen waren. Wij hadden vandaag een uitje dus konden het geschreeuw niet in de gaten houden. Daarom hebben we de twee kooien nu naast elkaar staan en sinds dien is het wel verdacht rustig.....maar ik juig nog niet te hard....

Liefs, Emely en Ludo (net terug van dagje bobbejaanland :D was leuk!!!)

Emely

Hallo allemaal....

Ludo en ik gingen vandaag nog eens op pad voor een andere kooi waar Paco zo lang appart in kon zitten omdat we ten einde raad waren met hun schreeuwgedrag.

Dus wij naar de Kooiengigant in Beek. We hadden op internet al wat kooien zien staan en ze hebben daar SUPER MOOIE kooien.

Wij kwamen geslaagd thuis. De foto's spreken voor zich denk ik!

Een lege kooi maar wel NIEUW en vooral GROOT!!!

Paco net in zijn nieuwe onderkomen....

Dobi net in zijn nieuwe onderkomen.....

De kooi vol met speelgoedjes, stokjes, voer bakjes enz. En als je goed kijkt zitten er ook 2 valkparkieten in ;)

Om even te laten zien hoe GROOT het hok is ben ik er maar even bij gaan staan... :D niet dat ik zo groot ben hahahaha...

En hier sta ik dan, met mijn twee jongens bij het nieuwe hok!

Paco en Dobi durfen zich nog amper te verplaatsen haha. Het is echt een mega groot hok en nog ruimte zat voor eventueel nog twee valkjes erbij.....

Het grote voordeel van dit hok is dat we er een schot tussen kunnen plaatsen. Dan hebben ze beide nog een heel riant hok tot hun beschikking maar zijn ze wel gescheiden.

Het appart zetten hebben we dus niet vol gehouden. Het was niet om aan te horen het geschreeuw naast elkaar. Op een gegeven moment stond de één in de badkamer met deur dicht en de ander in de huiskamer met deur dicht. Daar tussen ligt het keukentje waar we ook de deur van dicht hadden gedaan en nog waren ze keihard elkaar aan het roepen...

Dit is een andere truc die ik nu uithaal. Ten minste een poging waag.... Het is voor beide nieuw terrein, ze hebben dus nog niks toe geëigend waardoor ze misschien elkaar als gelijke kunnen gaan zien of in ieder geval opnieuw de rangorde in het hok kunnen bepalen.

De speeltjes hangen nu dusdanig anders dat ze het als nieuw gaan beschouwen hoop ik... En daarbij hoop ik dan weer dat ze minder negatieve aandacht gaan vragen.

Hierbij gaan we natuurlijk wel weer extreem goed opletten om ze geen aandacht te geven als ze schreeuwen. (dit deden we al maar het werd af en toe super lastig hoor!).

En we willen mettertijd gaan kijken voor misschien twee valkjes er bij(jaja we zijn behoorlijk besmet hoor!), wij zelf denken dan aan twee popjes maar misschien is dat helemaal niet verstandig dus ook hier graag jullie adviezen gewenst!

Voor nu, welterusten iedereen en een fijn weekend!!!!

Liefs, Emely en Ludo
               Paco en Dobi

Kimm

hoi emely,

ik vind het geweldig van je wat je allemaal uitprobeert. en dan ook nog een hele mooie kooi. meid ik hoop dat dit echt helpt want je verdient het. je hebt er veel voor over vind ik en dat getuigd van jouw grote liefde voor paco en dobi!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Emely,

Wat een waanzinnige kooi, echt heel erg mooi en erg handig ! Ik hoop werkelijk dat het geschreeuw nu een heel stuk minder wordt en je doet er ook echt alles aan ! Ik ben dus erg benieuwd nu ze in hun nieuwe kooi zitten !

Leuke foto's ook van Paco en Dobi,

Groetjes, Karin