7 augustus 2025, 11:29:27

Paco, Yuna en Kiara's Villa!!!

Gestart door Emely, 9 juni 2007, 18:47:24

« vorige - volgende »

Gerdy

Dobi vind ik echt een toffe naam..je had ons wel allemaal lang in spanning laten zitten hoor..ben blij dat het goed gaat met Dobi..hoop snel weer foto s van ze te zien.

gr gerdy

Anja

Hoi Emely,

Hoe is het hier? En met Paco en Dobi?

Groetejs Anja

Kaatje

Hoi Emely,

Wat is het stil hier, alles goed met jou, Paco en Dobi !? Ik ben heel erg benieuwd hoe het met de valkjes gaat  :D

Groetjes, Karin

danielle

Hoi Emely,
Wat een leuk dagboekje heb je! Ik heb hem helemaal gelezen  :D .
Je hebt twee prachtige valkjes. Dobi is echt een schatje, genieten he zo'n nieuw valkje. Ik ga zeker de avonturen volgen van Paco en Dobi.

Groetjes Danielle

Emely

Aaargghhh druk druk druk..... Bijna geen tijd om achter de pc te kruipen....

Even een update dan:

Met de valkjes gaat het opzich heel goed. Dobi is alleen nog wat schuw maar laatst mocht ik hem dan eindelijk kroelen, wel toen Paco ook in een kroelbui bij mij zat dus dat werd duo kroelen. Ging opzich wel goed maar Paco is heeeeel jaloers.

TUssen Paco en DObi botert het nog niet zo. Ze blazen veel naar elkaar ook in de kooi maar ook wanneer ze beide los zijn.
Ik maak me daar wel een beetje zorgen om maar kijk het voorlopig nog even aan. Ze bijten elkaar niet stuk of zo dus wacht het daarom nog maar even af.

Paco is nog niks veranderd, nog even aanhankelijk als voor DObi's komst. Alleen schreeuwt Paco weer net zo hard als van te voren. 's ochtends kunnen we niet uitslapen omdat Paco keihard aan het schreeuwen is. Het begint ons een beetje tot waanzin te drijven... DObi zit daar gewoon heel rustig bij en houd zijn snavel.

Nu heb ik alleen Paco uit de kooi en nu zit Dobi allemaal lieve brabbeltjes te laten horen. Zo schattig.

Het zijn dus twee geweldige valkjes alleen nu moeten ze nog echte vriendjes zien te worden dus ik weet niet of iemand tips en trucs heeft hiervoor.....
Er hangen genoeg voerbakjes en speeltjes en lekkernijen in de kooi dus daar hoeven ze geen van beide voor te "vechten" .

Ik weet niet meer wat ik nog meer voor ze kan doen zodat ze het samen naar hun zin gaan krijgen....

Groetjes, een beetje wanhopige Emely

Emely

Ik denk dat de beelden voor zich spreken. Langzaam aan gaat het wat beter met Dobi. Hij is zelf naar de eet plek buiten de kooi gevlogen en ook weer terug naar de kooi.

Vanmiddag even met hem op de w.c. gezeten en wat geknuffeld maar het beestje is gewoon nog erg angstig/wantrouwig ten op zichte van mij. Maar gaat helemaal goed komen met genoeg liefde en geduld!!!

Liefs, Emely

Kaatje

Hoi Emely,

Wat een leuke foto's van Paco en Dobi !! Een beetje jammer dat hij wat angstig / wantrouwig naar jou toe is, maar wat jij zegt ... met een hoop geduld en liefde komt dat vast wel helemaal goed !!

Volhouden hoor meid, je doet het hartstikke goed  !!

Groetjes, Karin

Bello

Hoi Emely,

Meis wat een lieve foto's en ach als je de wc training doet moet dit echt goedkomen, hij knuffelt echt zo als Catka hoor.

Probeer dit echt wel iedere dag te doen.....

Maar het komt goed meiss echt wel.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Emely

Hoi hoi,

Ik maak me ook niet zo druk om Dobi zelf maar meer om die twee samen....

Kan het zijn dat ze nog steeds de rangorde aan het bepalen zijn???? Ik weet het niet maar ze zijn in ieder geval niet heel erg lief voor elkaar....

En een vechter/volhouder zit in mijn bloed dus dat komt ook allemaal wel goed hoor.

Alleen jammer dat Paco ons het hoofd gek schreeuwd....

Liefs, Emely

Bello

Als ik deze foto zie dan denk ik toch dat het een kwestie van rangorde bepalen in de kooi is.

Wat als ze elkaar echt iet moeten dan lunnen ze niet uit 1 bakje eten.

Maar wat als je Paco als eerste uit de kooi haalt en gaat knuffelen en dan na 10 minuutjes pas Dobi uit de kooi haalt.
Hoe reageert hij dan?

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Emely

Dat heeft niet zo heel veel nut, ze blazen naar elkaar, als Paco niet begint begint Dobi wel en als Dobi niet begint dan begint Paco wel met blazen....

Paco halen we er sowieso als eerste uit, Dobi wilt vaak niet direct er uit en blijft lang op het hok zitten zodat we alle tijd voor Paco hebben...

Paco zijn gedrag naar ons toe is helemaal niks veranderd gelukkig. Hij is even aanhankelijk als hiervoor en kletst nog altijd de oren van onze kop af (gezellig hoor, alleen hoop ik stiekem dat het schreeuwen over zal gaan).

Ik heb veel geduld maar dacht, misschien kunnen hier wat tips gegeven worden door ervaren valken liefhebbers.

Dorothé is gelukkig heel behulpzaam met tips en geruststellingen, dat helpt al een hoop! Bedankt hiervoor!

Liefs,Emely

Anja

Hoi Emely,

Wat een mooie foto's zeg.

Gaat het al wat beter tussen je valkjes?

Groetejs Anja

Gerdy

Hoi Emely,

Heb je ze alletwee in één kooi zitten? misschien is het verstandig om ze anders een eigen kooi te geven en deze niet te ver van elkaar af zetten..heeft bij mij ook gewerkt..op een gegeven moment willen ze dan wel bij elkaar zijn.

gr gerdy

Emely

Hoi hoi, het gaat hier wel redelijk goed hoor, helaas door drukte weinig tijd voor de beestjes op dit moment maar ik probeer echt iedere dag minstens een kwartier met Dobi op de wc te gaan zitten haha....

Ze zitten bij elkaar in de kooi want als ze appart zitten worden ze beide helemaal gek. Ze willen dus opzich wel graag bij elkaar zijn en waar Paco naar toe gaat wilt Dobi ook het liefst heen!

We betrappen ze steeds vaker 's ochtends naast elkaar op de stok (te slapen). Leuk gezicht hoor!

Helaas stopt het schreeuwen (roepen) van Paco nog helemaal niet. Daar worden we best wel dol van hoor!

Maar goed, het is alweer laat en zware dag achter de rug dus ga afsluiten hier. Morgen weer een lange dag voor de boeg! Volgend weekend staat er NIKS op de planning (eindelijk). Lekker een weekendje RUST!

Liefs, Emely

Emely

Hallo,

Gisteravond liet ik Paco nog eventjes los om zijn energie kwijt te kunnen. Hij begon met vliegen en stopte niet meer. Wilde niet bij ons komen zitten en vloog zichzelf zo moe dat hij zich niet meer kon houden en (gelukkig vrij zacht) tegen de muur op kwam en daar naar benenden dwarrelde.

Dit heeft hij nog nooit gehad...  uiteindelijk heb ik hem kunnen oppakken en heb ik hem met veel moeite en nog een aantal van deze vliegronde's in zijn hok kunnen krijgen.

Daar zat hij heel stilletjes op stok (anders dan wat ik van Paco gewend ben).

Vanochtend betrapte ik hem er op dat hij zaadjes op de grond aan het gooien was maar hij zat boven in het hok op stok en was druk aan het schudden met zijn koppie waardoor ik in eens besefte dat hij zijn krop aan het legen was.

Is dit normaal??? Kan dit duiden op ziek zijn??? Kan dit voortekenen zijn van een rui periode??? Kan het te maken hebben met het feit dat Paco nu niet meer alleen is???

Ik maak me zorgen om hem, ik hoop snel een reactie te mogen ontvangen.

Liefs, Emely