20 september 2025, 21:47:28

Boekje Yello en Punky

Gestart door Bies, 7 juni 2007, 21:39:30

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Marjon.

De wildkleurtjes met de gele kop zijn de mannetjes en die met een grijze kop zijn de popjes. Het is moeilijk om aan de hand van die foto's te zeggen of het nu mannetjes of popjes zijn. Tenzijn dat Anita de mutaties en de splits weet, dan kun je via de mutatie calculator berekenen hoe en wat maar als er dus wilkdkleur zowel bij popje als mannetje uitkomt, dan is het ook alweer wat lastiger. Vaak is gedrag toch wel wat duidelijker.

Mara

Bies

Bedankt voor jullie adviezen en uitleg... Ooit ga ik het allemaal leren geloof ik. Volgens mij dacht Anita dat het andere valkje een popje is. Ik ga deze week goed nadenken over wat ik wil. Ik ga ook nog op vakantie in augustus en misschien is het daarom wel beter om voor een valkje uit het andere nestje van twee weken te nemen. Een mannetje lijkt me ook wel leuk om erbij te nemen. We zullen zien...................

Ik hoop dat alles goed gaat bij Anita thuis en dat Anita een beetje geniet op haar vakantie.

Ik heb Yello vandaag aardbei gegeven....in het begin wilde ze hier niets van weten, maar nu.....zit ze toch lekker te peuzelen....dit is het eerste stukje fruit naast de appel wat ze eet...... ;D

Ik hoop dat deze week een beetje snel voorbij gaat zodat ik met Anita een nieuw valkje (een nieuwe Punky) kan uitzoeken. Ik blijf m'n nieuwe valkje Punky noemen hoor.

Yello vindt het douchen met dit mooie weer toch wel lekker. Vorige week vond ze er niet veel aan, maar net zat ze te genieten (gelukkig).

Groetjes Marjon

Groetjes Marjon

Boekje Yello en Punky

Anja

Hoi Marjon,

wat leuk dat Yello ook wil douchen zeg.

Als je een nieuw valkje gaat uitzoeken gaat dat dan wel Punky heten of geef je die een andere naam?

Denk lekker rustig na en ik zou wel wachten tot na je vakantie.

Groetjes anja

Mara

Hoi Marjon

Soms is het heel moeilijk om te zeggen of het een popje of een mannetje is. Ik haalde het vorig jaar meer uit het gedrag van de kleintjes dan iets anders. Succes met de keuze.

Mara

Inge88

Maar je hebt dus alleen de keus uit wildkleurtjes begrijp ik?
Succes met je keuze. Naar mijn idee maakt het niet echt uit welk valkje je kiest, je zou moeten kijken en "gewoon" degene moeten nemen die jou het mooist/liefst lijkt. Qua karakter is het wss toch nog niet te beoordelen en hoe het valkje uiteindelijk wordt hangt toch meestal samen met hoe jij er voor zorgt/aandacht geeft en in welk omgeving hij terecht komt.

Bies

Hoi Anja, Mara en Inge,

Ja, ik heb de keuze uit wildkleurtjes. Anita weet wel ongeveer wat ik wil en ze is ontzettend lief voor de valkjes en ze zijn altijd al zo goed tam. Het komt allemaal goed.

Mijn nieuwe valkje blijft gewoon Punky heten. Als het valkje bij mij was overleden dan had ik een andere naam uitgezocht. Ik vind het zo moeilijk om een naam te vinden dat ik daarom ook bij Punky blijf.

Groetjes Marjon

Groetjes Marjon

Boekje Yello en Punky

Bies

19 juli 2007, 20:38:55 #81 Last Edit: 19 juli 2007, 21:41:00 by Bies
Hallo,

Kan iemand mij helpen ??? ??? ???
Yello heeft sinds een week een korstje in haar mondhoek :-\, ik heb het al een keer weggehaald (wel eerst geweekt), maar het gaat niet weg. Zie hiervoor bijgevoegde foto's. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik weet niet hoe ze aan dat korstje is gekomen, maar het wil niet weggaan.

Ik hoop dat iemand hier iets voor weet.

Groetjes Marjon

Groetjes Marjon

Boekje Yello en Punky

Anja

Hoi hoi,

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het is. Misschien dat iemand anders snel een antwoord voor je heeft.

Groetjes ?Anja

Ivy

Hoi Marjon.
Het beste is om een dierenarts te vinden die verstand van vogels heeft
http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm
en hem naar jouw valkje laten kijken. Het ziet er niet goed uit. Misschien schimmelinfectie?

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Bies

Hai Anja en Ivana,

Bedankt voor jullie reactie!
Het is volgens mij gewoon een klein wondje waar nu een korstje op zit. Het korstje is gewoon hard. Het ziet er hetzelfde uit als wij ergens een korstje hebben. Ik kan er bij mezelf niet vanaf blijven, maar dat moet bij haar natuurlijk wel. Ik heb het ook al een keer eraf gehaald (met weken), maar is toch weer teruggekomen. Ik kijk het sowieso nog even aan en blijf van het korstje af zodat het er vanzelf afgaat. Ik weet alleen niet hoe ze aan dit wondje komt.

Groetjes Marjon

Groetjes Marjon

Boekje Yello en Punky

Ivy

Hoi Marjon.
Is het alleen aan 1 kant?

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

danoontje

;D hoi lieve marjon
ik ben er weer!!!!
wat ik je al zei,doe er maar uienzalf op.
het lijkt een oud korstje van de pap.
en dat is eraf nu.
met uienzalf geneest het wel.
anders kan je alsnog even naar de dierenarts.
denk dat het niks is,maar door het eraf te halen,word het erger.

ik heb dus blijkt nu....
bonte opaline wildkleurtjes split fallow voor je!!!!!
wat is er mooier bij een lutino !!  ;D
dan kan je die mooi als je wilt na de vakantie nemen.
ik heb er 4,en hou er zelf ook 1.
dit is het eerste nestje van de fallow en de bonte opaline geparelde lutino.
ben er erg blij mee.

voor iedereen de andere vlkjes hebben het allemaal gehaald,alleen is die ene wildkleur ook overleden.,
maar ik ben blij dat ik er nog 3 heb.
daarvan zijn er al 2 zeker verkocht,en de 3e komt eraan.
met de opaline bonte wilkleur wacht ik even.
marjon heeft de eerste keus.
groetjesss anita
ps de vakantie was zalig!! ;D

Bies

21 juli 2007, 00:31:47 #87 Last Edit: 21 juli 2007, 00:36:06 by Bies
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag bij Anita geweest en heb een ontzettend mooi valkje uitgezocht. Hij/zij is nu ongeveer twee weken oud. Het is een bonte geparelde wildkleur fallow split!

Hier wat foto's van m'n kleine aanwinst en een foto van zijn/haar grotere broertje/zusje:

Mijn nestje:

Dit is mijn broertje/zusje:

En....dit ben ik:

Groetjes Marjon

Groetjes Marjon

Boekje Yello en Punky

danoontje

;D leuke foto's hoor.
jouw kleintje zal dezelfde als de 1e valk worden.
idd een bonte opaline wildkleur split fallow.
ik vind ze erg mooi.
het was een verassingsnestje voor me.
alles gaat goed.
groetjesss anietje ;)

Mara

HOi Marjon

Wat een mooi valkje heb je uitgezocht zeg!!

Mara