15 mei 2025, 22:29:28

Boekje Yello en Punky

Gestart door Bies, 7 juni 2007, 21:39:30

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Marjon,

Hoe gaat het hier?

Groetjes Anja

Bies

Hi Anja,

Hier gaat het goed. Het korstje bij Yello is eraf en zag er gisteren een beetje rood en kalig uit. Op advies van Anita gaan smeren met uierzalf en vandaag is het al een stuk rustiger en de veertjes komen terug. Yello wordt steeds speelser, dit is leuk om te zien.

Ik ben wel benieuwd hoe hard m'n nieuwe valkje groeit hoor en hoe ze nu al weer in de veren zit. Ik wacht op foto's van Anita, maar ze is drukkies, zoals ze bij jou al zei.

Ik ben ook benieuwd naar Yubel, volgens mij heeft ze haar gewoon gewassen met witte reus (hahaha). Als je haar vrijdag gaat halen, wil je dan ook effe een blik werpen bij de mijne ??? ???

Hoe is het verder met jou en de 11 Y'tjes?

Groetjes,
Marjon

Groetjes Marjon

Boekje Yello en Punky

Anja

28 juli 2007, 16:26:27 #92 Last Edit: 28 juli 2007, 17:54:27 by Anja
Hoi Marjon,

De 11 Y-tjes zitten nu te slapen en net hebben er een paar van de bramen gesmuld.
Als ik vrijdag naar Anietje ga dan zal ik naar jou Punky kijken.

Weet je al ongeveer wanneer Punky naar jou toe komt?
Hoe kwam Yello ook weer aan dat korstje?

Groetjes Anja

Bies

Hoi Anja,

Punky komt denk ik begin september. Hij/zij is nu ongeveer drie weken oud, dus ze moet nog even.......

Ik weet niet hoe Yello aan het korstje komt, ik denk van de pap die we in het begin gegeven hebben of van het vochtige eivoer.

Hier twee foto's van hoe het er gisteren uitzag na het insmeren met de uierzalf.

Het is vandaag al een stuk beter! Het is minder rood en de veertjes/pennetjes komen er al weer aan. Ik kijk het gewoon een paar daagjes aan, mocht er toch geen verbetering in zitten dan ga ik naar de DA toe. Ik denk dat het geen schimmel of zoiets is, maar dat de veertjes door het korstje zijn weggegaan. Ze ging namelijk ook vaak langs de sepia af om het korstje volgens mij weg te krijgen en door dat schuren zijn denk ik de veertjes verdwenen. Ik hoop dat het snel heelt. Ze is verder goed levendig en speels.

Ik zag dat Anita toch foto's bij je geplaatst heeft van Yubel. Wat is ze toch mooi wàh!!!!!

Groetjes Marjon

Groetjes Marjon

Boekje Yello en Punky

Anja

Hoi Marjon,

Ik zou het idd goed in de gaten houden en bij twijfel de DA raadplegen. Beter een keer voor niks dan een keer te laat.

Mooi is Yubel hè. Ben er helemaal verliefd op.

Groetjes Anja

danoontje

;D ook foto's voor marjon!!!

groetjessssssss anietje  ;D

Mara

hoi Anietje

Wat een dropje zeg.

Mara

Anja

Wat een schatje zeg. Marjon kom eens kijken.
Anietje zat in mijn boekje toen ze de foto's maakte. Hihhihiih wat een toeval.

Punky is om te  :-* :-* :-* :-*

Groetjes Anja

Bies

Ooooohhhhh wat een schatje! Hij is echt om te  :-* :-* :-*
Ik ben weer helemaal verliefd. Wat is ie gegroeid zeg!

Anita bedankt voor de mooie foto's!!!!

Groetjes Marjon

Groetjes Marjon

Boekje Yello en Punky

danoontje

danielle

Hoi marjon,
Wat een mooi valkje krijg je erbij!
Wel spannend het een nieuw valkje ebij he.
Ik zelf ga er ook een vriendinnetje voor mijn valkje Tommie erbij halen. Het is toch wel gezelliger voor zo'n valkje, om met z'n tweeen te zijn, he?
Ik heb net Marlies een mailtje gestuurd dat ik een valkje bij haar wil reserveren, deze is ook nu ongeveer drie weken. We moeten dan ongeveer even lang wachten  ;).

Groeten van Danielle

Bies

Hallo Daniëlle,

Ja het is zeker spannend een nieuw valkje erbij. Het is zeker gezelliger om met z'n tweeën in een kooi te zitten en samen te spelen dan alleen. Wat voor een valkje ga je bij Marlies reserveren?

Hallo allemaal,

Ik heb net de DA gebeld voor het wondje van Yello bij haar snavel. Ik moet nu een paar dagen het wondje met Jodium aantippen en dan moet het gaan uitdrogen. Mocht het er voor donderdag niet beter uitzien, dan moet ik donderdag terugbellen voor een afspraak voor vrijdag. Maar zij dacht dat de kale plek door het korstje kwam. Door de uierzalf blijft ze krabben, omdat een vogeltje niet van vet spul houdt en daarom dus extra gaat krabben/schuren om de zalf eraf te krijgen.

Groetjes Marjon

Groetjes Marjon

Boekje Yello en Punky

Anja

Hoi Marjon,

Toch het zekere voor het onzekere genomen. Hoop voor je dat het gaat helpen.
Hou ons op de hoogte.

Groetjes Anja

danielle

Hoi Marjon,
Wel vervelend dat Yello een wondje heeft bij haar snavel. Ik hoop dat het snel weer over is. Gaat het goed het aantippen met Jodium?
Veel succes ermee.

Ik heb een cinnamon bont geparaleld popje gereserveerd bij Marlies.
Het is echt een mooi valkje  :D. Ze heeft wel al wat meer veertjes dan Punky, ms is ze wel iets ouder. Het gaat wel heel snel dat groeien van de kleintjes  ::).

Mara

Hoi Marjon

Toch maar de DA gebeld, wijs besluit. Zou ik ook gedaan hebben hoor. Ik ben benieuwd hoe het nu met het wondje verder gaat.

Mara