1 mei 2025, 18:56:32

De konijntjes... 6 Kleintjes

Gestart door Sally, 7 juni 2007, 18:04:35

« vorige - volgende »

Mara

Sally

Hallo,
ik kwam thuis van het werk om half 5. En er lagen weer 2 kleintjes uit het nest. Al goed waren ze nog warm. ik heb ze direkt weer in het nestje gelegd!
Ze hebben de 2de nacht weer overleefd.
Ik hoop dat het zo blijft gaan.

groetjes

Mara

Hoi Sally

Ik hoop met je mee!!! Wel fijn dat ze in elk geval de eerste twee nachten goed doorstaan hebben.

Mara

Sally

Hallo Mara,

Dankjewel! Wat ben je toch een super meid!
Ik hou je op de hoogte.

groetjes

Mara

Hoi Sally

Je maakt me aan het blozen.... :-[

Hoe is het trouwens met het andere kleintje wat nu 6 weken is? Hoe gaat het daar mee? En heb je er nog foto's van? En hoe is het met mamma konijn?

Mara

Sally

Hallo mara,
Met het klein grijsje gaat het super!. Ik zal sewwens nog eens een foto'tje gaan nemen.
Met de mama gaat het ook weer beter,aangezien met de bevalling heel veel bloed heeft verloren. Ze eet en drinkt goed. en ze geeft de baby'tjes ook eten want dit heb ik gisteren mogen meemaken :D.

groetjes

Mara

Hoi Sally

Ik ben benieuwd naar de foto's, ook van de nieuwe kleintjes.

Wel fijn hoor, als ze gevoerd worden. En het lijkt me net zo bijzonder om te zien, net zoals het is met valkjes die gevoerd worden.

mara

Sally

Hallo mara,
Het is zeker speciaal dat je ziet dat de mama de kleintjes voederd.
Het geeft me echt een goed gevoel om te zien dat ze de kleintjes zo goed verzorgd. Ook al heeft ze geen haar getrokken.

Hier wat foto's;
Klein grijsje (waar ik nog steeds geen naam voor heb)

Mama:

Kleine wurmpie's :D

prutske en dutske:

Daarover heb ik eigenlijk nog een heel verhaal over te zeggen. Iets wat vorig weekend is gebeurt...
als iemand geinteresseerd is hierin laat het maar weten.

groetjes

Mara

Hoi Sally

leuke foto's. En ik ben altijd geïnteresseerd in verhalen. Hoop wel dat het een leuk verhaaltje is?

mara

Sally

Oke.. Hmm waar moet ik beginnen. (het was niet zo leuk)

vorig weekend was ik zaterdags naar bellewaarde geweest met mijn beste vriendin en die ouders waren ginds in de buurt naar muzea geweest.(het was een hele fijne dag).
Toen om half 9 dat we ginder thuis aankwamen hadden we rap een frietje mee gepikt van de frituur en waren we die rustig aan het opeten. Tot ons mama belde... "Sally maakt da ge thuis bent". Ik wist niet wat ik hoorde en vroeg met schrik in mijn ogen "waarom, ik ben friet aan het eten". En ons mama al roepend " uw 2 geplekte konijnen (prutske en dutske dus) zitte in de hof bij de buren. Toen gingen mijn ogen nog verder open staan vant verschieten en ik maakte dat mijne friet op was om dan naar huis te racen. Ik wou natuurlijk niet dat mijn konijntjes van me weg zouden gaan en op straat terrecht zouden komen...
Thuis aangekomen vluchte ik direkt de tuin van de buren in. Ondertussen was het al 21u en was het niet meer zo licht... Ik had dan een mini pillicht wat nog niet zo goed schijnde en je zag daar avel al niets omdat alles langst de kant vol bloemen en bomen en struiken stond... Pruts en duts konden overal zitten... Ik zou niet kunnen slapen als ik mijn 2 konijntjes terug bij me had dus bleef ik zoeken tot ze ineens wegschoten... Op naar het hol wat ze bij ons gegraven hadden om dan bij de buren uit te komen. Dus ik vlucht naar onze hof om te kijken of ze bij terug veilig in het weike zaten. MIjn vriendin was ook meegegaan om ze te zoeken en stond nog in de hof van mijn buren. Ik zag ze niet en had gevragen of ze eens goed op de grond wou kloppen... Toen schoten ze allebij in het weike maar toen ze mij zagen terug in het hol... Mijn vriendin had dan het hol dichtgedaan aan de kant van de buren en er een grote steen opgelegd. zodat ze zeker aan onze kant zouden blijven... (dat dacht ik toch...)
Dan zondag smorgends om 9u. Ons mama riep me wakker "sally komt uit u bed, uw konijnen zitten weer bij de buren". Ik werd helemaal gek en schoot uit mijn bed rap mijn kleren aan en weer naar de hof van de buren. Daar hebben ik , mijn papa, mijn schoonbroer en zijne broer echt 1.5 uur achter die konijnen moeten zitten om ze dan eindelijk te kunnen pakken! Goh wat was ik blij dat ze veilig terug in hun kot zaten. En daar zijn ze voor straf niet meer uitgeweest!. Dit was een vermoeiende morgend hoor. Tussen bossen en struiken gekropen. en een duif halfdood aangetroffen. was ook niet leuk!.
Ik heb aan deze morgend een paar krassen overgehouden op mijn armen. Maar voor de rest gaat alles goed :D

groetjes

Mara

Hoi Sally

Het was niet zo leuk maar ik moest er toch kostelijk om lachen hoor. Je zult je inderdaad wel rot geschrokken zijn hoor.

Jouw verhaal deed me denken aan iets wat hier gebeurd is. Wij hebben ook konijntjes gehad Bobo (een zwart met witte) en Witje (een albino). Dus op een eerste paasdag was er eentje weg. Ze stonden toen bij de kippen. Toen kon pap dus de halve stoep gaan uitgraven.... ::)

mara

Sally

bahja,
toen kon ik er niet echt mee lachen maar achteraf gezien was het best een grappige morgend. zo: mijn vader wou een konijntje van me pakken en duikte de grond op en hij zeej "ik had hem bijna"  maar eigenlijk was ie al heel ver weg :D.

Mijn vader heeft ook heel het kotje dat in het weike stond af moeten breken om dan het kot helemaal toe te krijgen. Nu staat het er maar verlaten bij. Ik zou graag ons Moppie terug erin zetten want het was haar weike!. Maar eerst moet papa het kotje terug inorde maken.

groetjes

Mara

Hoi Sally

Ik begrijp dat je het toen niet leuk vond hoor.  ;)

Mara

Sally

Hallo,
Met de 6 kleintjes gaat het reuze goed! Morgen worden ze al een week oud en je ziet nu wel ongeveer welke kleur ze gaan krijgen...
Ik (denk) 4 bruintjes (of grijs) en die roze krijgen precies een beige achtige kleur.. in ieder geval niet wit. Ik ben wel eens benieuwt als ze wat groter zijn en kunnen zien en stappen enzo...

groetjes

*Esther*

Tjonge wat een kostelijk gezicht moet dat zijn geweest! :D

Wat ik ook erg leuk vind:
Je taal, sommige woorden ken ik helemaal niet zoals pillicht?
Echt super grappig. :D

groetjes Esther