3 augustus 2025, 11:36:47

De konijntjes... 6 Kleintjes

Gestart door Sally, 7 juni 2007, 18:04:35

« vorige - volgende »

*Esther*

Citaat van: Sally op 15 augustus 2007, 20:21:03
Pff,

Wat nu weer  >:(
Weten jullie nog dat ik ongevere 2.5 week geleden had gezegt dat ons zwartje een nieuw weike had gekregen naast dat van Moppie.
En dat zwartje de volgende dag plots bij ons Moppie in haar weike zat?

Awel... Nu heeft ons moppie een gigantisch groot gat gegraven. En ik had haar hooi gegeven is ze dat hooi in dat gat aan het dragen...
Ik ga haar terug in kot steken en maar afwachten of ze nu vol zit of niet :s. Over anderhalve week zou het moeten gebeuren dan. Ben eens benieuwt... :s

groetjes

kans is wel eeeeerg groot dat ze kleintjes krijgt!

Sally

Hallo,

Dat ligt er natuurlijk aan of ze gereje is of niet eh... Ik weet dat het ventje erbij heeft gezeten (hoelang ofzo weet ik niet) misschien wel heel de nacht. Maar of ie ze heeft gereje weet ik niet.
De laatste keer dat ik van haar kleintjes wou had hij haar 2 keer gereje en dat had ik gezien; toen was ze gewoon schijnzwanger. Ze had dan 2weken op voorhand een nestje gemaakt met al haar erbij... Dus als ze nu haar in haar nestje legt zal ze ook weer schijnzwanger zijn...
Dit valt natuurlijk af te wachten allemaal.
ben wel eens benieuwt

Bello

Als je konijn nu al een nest aan het maken heb je kans dat ze schijnzwanger is meestal doen ze dit enkele uren voor de bevalling.

Moet je wel ff checken morgen wat ze gedaan heeft hoor, laat het ons maar ff weten :D

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sally

Hallo bello,

Als ze kindjes krijgt is het voor de 26ste.
Want ik heb van de dag dat zwartje erbij heeft gezeten 30 dagen bij geteld en dan komt het uit op de 26ste.
Nu zou ze al zeker nog geen kindjes kunnen krijgen.

Ons Stampertje had ook een week van te vore een nestje gemaakt. Maar dan zonder haar erbij. En die zat dus wel vol.

Maar toen een paar weken geleden ik dacht dat ons moppie wel zwanger was had ze 2 weken op voorhand een nestje gemaakt MET haar erbij. En dat was dus niets.

Tja ik ga vandaag denk ons Moppie int kot zetten. En dan valt het nog allemaal af te wachten.
Ik weet alleen niet waar ik nu ons stampertje met haar kleintje moet zetten. Ik heb nog wel 2 kotten vrij maar die zijn bijna de helft kleinder dan waar ze nu in zitten. En dat vind ik eigenlijk maar zielig.
Maarja ons Moppie zou in dat grootste kot moeten komen nu... :S

Sally

Hallo,

Nog eens een foto'tje van mn kleintje en de mama.
Om te laten zien hoe hard ze wel niet groeit.

Had ze eens op de grond gezet zodat ze de benen nogeens kon uitstrekken. Maar de mama was nogal rap moe. :P

Kleintje op verkenning

Terug int kot en ze ging direkt liggen. Zo moe was ze.

Als da nu geen schoon kleintje is? Ik ben er nogal freet op ze!.

groetjes

Christine

Ze is idd mooi geworden!
Ze groeien wel enorm vlug!! :o

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Sally

Hallo iedereen,
Ik heb even een vraagje voor de kenners van de konijnen onder ons.
stampertje heeft een kleintje van bijna 6 weken.
Zou het kunnen dat Stampertje weer zwanger is, en dat ze nu moet bevallen?
Zwartje (het mannetje) heeft in stampertje's kot ingebroken toen het kleintje 2 weken oud was ongeveer.
Ik dacht niet dat ie stampertje zou gereden hebben.
Maar nu ongeveer 4 weken later is Stampertje een nestje aan het maken. Dus het zou dan toch wel eens kunnen...? Of niet?
Zou ik het kleintje van stampertje afzetten of is dit niet nodig?
Ik hoop dat het vals allarm is.
Ik heb echt goede raad nodig!

Sally

Nu weet ik het echt niet meer!
Stampertje deed dus heel raar temorgend. ze was gistere weer nestjes aant maken enzo.
Dus ik temorgend de klein eraf gehaalt die is nu toch 6 weken over dus die mocht van de mama.
Nu ging ik effe winkelen en kwam in de late namiddag terug thuis.
Liggen er 6 levende konijntjes in het nestje. En 3 dode...
Nu vind ik het allemaal leuk dat die 6 kleintjes nog leven. Maar ze heeft er helemaal geen haar bij gelegd!. ze heeft heel veel bloed verloren. Ik hoop dat de kleintjes de nacht door komen. Ik heb al een deken voor het kot gehangen zodat er gene koude wind in kan.
Heeft iemand raad voor me???
We hebben hier geen rode lamp ofzo om ze warm te houden... Ik hoop dat ze elkaar wat warm houden en dat ze dit overleven.

Groetjes

Mara

Hoi sally

Ik zou het zo ook niet weten. Ik hoop voor je dat misschien Esther nog reageert. Die heeft ook konijntjes...

Sterkte ermee.

mara

Sally

hallo mara,

toch bedankt dat je een reactie hebt geplaatst!
Ik ben echt ten einde raad.
Heb net ook een reactie geplaatst bij esther. Ik hoop dat zij mij kan helpen.

groetjes

*Esther*

Kun je eigenlijk al zien wat voor kleuren het ongeveer worden?
Weer zo mooi als het grote kleintje? ;D

groetjes Esther

Sally

2 roze dus dat worden witte denk ik. (de mama is ook wit). en 4 donkere... dus dat valt nog af te wachten. maar het grote kleintje was ook donker en dit is ook licht grijs geworden. dus misschien... eerst afwachten dat ze het overleven he...

groetjes

*Esther*

Sally

hallo ,

Even goed nieuws.
de kleintjes hebben deze nacht al overleefd... Op naar de volgende nacht!.

groetjes

*Esther*