7 mei 2025, 12:43:42

Rocky, Binky en Croky

Gestart door Nes, 13 september 2003, 00:19:46

« vorige - volgende »

Nes

Hallo allemaal, ff een update  :) wat is dat lang geleden dat ik hier geschreven heb zeg! Er zijn weer wat rare dingen gebeurd de afelopen paar dagen. Ergens anders op het forum heb ik er het volgende stukje op geschreven:

Hallo allemaal,

mss een stomme vraag, maar wil er iemand voor mij een foto plaatsen van een valkje dat kippetje zit  ? Ik zou graag willen weten hoe dat er precies uit ziet  
Zoals sommigen van jullie weten ben ik aan het proberen om Croky tam te maken zodat hij ook wat tolleranter tegenover Rocky en Binky wordt. Ik heb het idee dat het al begint te werken   want vanmorgen waren ze met z'n drieen op de grond van de kooi aan het rondscharrelen en dat deed Croky normaal nooit want daar was hij veels te bang voor. Ook viel me op dat Rocky meet interesse in hem had.  
Wat later begon Croky te viezerikken op zijn touw   en ik dacht "zie ik dat goed"? Rocky ging bij hem zitten en boog een beetje voorover en deed zijn vleugeltjes wijd en legde zijn kuifje plat. Ik was megaverbaasd! Ik heb hem dit nooit zien doen en in de dierenwinkel zeiden ze dat het een mannetje was   en ik denk nu dus van niet. Dus ik vroeg me af of ik dit nu goed gezien heb? Er gebeuren rare dingen sinds ik Croky tam probeer te maken   Heeft iemand een foto voor mij?

Tara had een foto voor me geplaatst en ja hoor, Rocky zat kippetje  :o dus toch een vrouwtje (geloof nooit de dierenwinkel  ;))

Ik denk ja, ik verwacht er maar niet te veel van, want dat zal wel niets worden. Eerst moesten Rocky en Croky elkaar totaal niet. Maar wat zag ik vanmorgen weer tot mijn verbazing  :o
Rocky had volgens mij voer opgegeven, haar koppie zat onder de plak. Zou het dan toch wat worden?
Spannend vind ik het......

Nes

O ja, ben nog iets vergeten. Toen Rocky gisteren interesse had getoond heeft Croky wel 5 keer zitten viezerikken op zijn touw  ;D hij is wel echt geinteresseerd in haar dat kan ik ook merken want hij houdt haar in de gaten en ze zitten elkaar achterna door de kooi en soms maken ze van die lieve geluidjes naar elkaar. Wat kan het toch gek gaan...
Het zullen de lenteperikelen wel zijn   :D ;D

Met Binky gaat alles natuurlijk ook goed. Ik vind het alleen zielig als ze nu buiten de boot zou vallen  :( maar dan geef ik haar wel extra aandacht  :)

Nes

Waahhhhh!!!!!!!!! Nou weet ik het niet meer  >:( er gebeuren hier zo'n rare dingen! Volgens mij is Rocky een onzijdige valkparkiet  >:( heb ik net geschreven dat ie gister kippetje ging zitten, vandaag zag ik hem bezig op zijn touw :o ik snap er echt helemaal niets meer van  ??? ::)
Rare vogeltjes..... Zucht....

Marianne

Hoi Nes,

Nou dat zijn spannende trafrelen daar bij jou.
Wat heb jij voor valkjes? Een man, een pop en een hetje  :D
Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Nes

Hoi Marianne,

Binky is een vrouwtje en een witmasker cinnamon geparelde. Ik heb haar bij Mandy gehaald  :)
Rocky is een lutino en tot nu toe een hetje  :D
en Croky is een wildkleur man. Daar kan geen twijfel over bestaan, haha! Ik heb nog nooit zo'n hitsige valkparkiet gezien  :D
Ik heb Croky nu toch maar apart gezet  :( zodat ik hem tam kan maken. Ik hoop dat het lukt. Ik vind het wel zielig om hem apart van de anderen te zetten en zo'n klein kooitje  :(
Maar ach, het is maar voor even.

Groetjes Nes.

Nes

Ik heb Croky eergisteren toch maar weer terug bij de anderen gezet. Ik vond hem zo zielig, daar alleen in dat iets te kleine kooitje   ::) ik kon het niet aanzien.

En nu weet ik het gewoon zeker! Rocky is zekers te weten een vrouwtje. Croky was weer eens aan het viezerikken op zijn touw gisteren. Ging Rocky er kippetje naast zitten  :) maar Croky kroop er niet op. Rocky begon te piepen en te doen  :) maar nog steeds ging reactie. Croky ging ongestoord door  ::) Rocky begon zelfs te smeken  :o en te doen ze trepelde en piepte maar op en neer maar die stomme Croky wilde haar niet  >:( Grrr! Stom beest, wie doet het nu liever met een touw dan met een mooi welwillig vrouwtje  ??? ::)? Vandaag heb ik ze jammer genoeg niet in de gaten kunnen houden want ik moest werken. Maar ik ben zo benieuwd... Volgens mij gaat het toch een keer gebeuren  :)

Groetjes Nes.

Speedy

Arme Nes,

Nee, je bent niet de enige hoor met zo'n doe het zelfer,  hier is er net zo één, alleen maar wipwappen op het touw en verder wil ie niet.
Hij verzorgd wel goed de jongen van een ander, maar dat is dan ook alles.
Het zijn gewoon BOWV (bewust onwillige wip valk) valken.
Je kan er echt niks aan doen, het popje die voor hem bestemd was, heeft nu jongen met een ander mannetje, hij heeft er gewoon bij staan kijken en ging lekker verder met zijn touw. ;D

Groetjes,
    Trudie

Nes

Hihi, ja Trudie, wat een rare beestjes he  ;) ik moest wel lachen: bewust onwillige wip valk  :D whoehahahahaha! Maar die van jou verzorgt tenminste nog de jonkies van een ander  :) Maar goed dat het popje verder heeft gekeken dan haar snaveltje lang is  :) Ik heb maar 1 mannetje dus ik moet het met Croky doen  ::) Ja oke, niet ik dan  ;D (dat zou een raar tafereel zijn) maar Rocky  :)

Marianne

Hoi Nes,

Nou, dat is wel fijn nu je weet dat je 2 popjes en man hebt.
Misschien krijg je straks ook wel 2 nestjes met 1 man, Bassie hier heeft het ook met 2 popjes gedaan.
Ik ben heel benieuwd of je ook een nestje zal krijgen.
Ik zal je verhalen blijven volgen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Nes

Hallo allemaal!

Tjeej, het is onderhand een jaar geleden dat ik hier iets in geschreven heb!! Ik had ook niet meer zoveel te vertellen.
Maar vandaag wel. Vandaag is een geweldig bijzondere dag voor mij... En de valkjes natuurlijk  ;)
De laatste tijd was er vanalles aan de hand bij mij in de kooi...
Allemaal nesteldrang en erotische taferelen  :) maar ik heb de valkjes niets daadwerkelijk zien doen... Vanwege het afwijkende gedrag van mijn valkjes (lentegedrag) ben ik de nauwlettend in de gaten gaan houden in de kooi..
Zoals gewoonlijk zat Rocky vandaag weer in de hoek van de kooi op de grond, en tot mijn grote verbazing zag ik een eitje onder haar vandaan rollen  :o ik heb dit nog nooit mee gemaakt en ik ben ook helemaal geen kweker maar ik vond het zo geweldig leuk dat ik het hier neer wou schrijven.
Rocky was alleen heel erg vermoeid en er moeten nog meer eitjes komen denk ik dus ging zij op dezelfde manier zitten maar niet op het eitje  :-\ ik was al een beetje verontrust maar toen ik zojuist ging kijken zat Croky (de man) erop.
Ik vind het zo leuk! Ik weet ook helemaal niet of het eitje bevrucht is (denk het niet) maar ik vind het mooi om te zien...
Ga nu stoppen en kijken hoe het ervoor staat..

Groetjes Nes.

Marianne

Hoi Nes,

Wat leuk nieuws.
Je houdt ons wel op de hoogte he?!
Ik wil alles weten hoor (nou behalve je pincode dan  ;) ;D)

Groetjes Marianne

Lin

Citaat van: *Marianne* op  7 maart 2005, 18:39:26

Ik wil alles weten hoor (nou behalve je pincode dan  ;) ;D)

Groetjes Marianne

Ik wil wel je pincode hoor en je pasje ;)
Als je weer wat neerzet ga ik je topic weer volgen!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Nes

Hey Marianne en Lin,

wat leuk dat jullie reageren  :)
inmiddels liggen er al 2 eitjes in de kooi! Morgen verwacht ik
het derde eitje. Alleen de eitjes zijn uit elkaar gerold dus nu zit Croky in de ene hoek van de kooi te broeden en Rocky in de andere hoek. Is zo lief  :) Alleen Binky valt nu buiten de boot en verveelt zich stierlijk  :-\ Dat vind ik dan ook weer een beetje sneu... Maar ja... Niks aan te doen.
Dan moet zij maar op het derde eitje gaan zitten, haha  :D ;)

Groetjes!

Agnes

Hoi Nes,
heb je ook foto's? Ik ben dol of foto's ;D :D ;D :D
groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mandy

Je zou het niet zeggen maar het voorjaar zit dus toch in de lucht! 8)
Hier zijn ze ook al volop aan het oefenen. :P
Maar leuk dat je nu in ieder geval weet dat Rocky dus een vrouwtje is.
En wie weet gaat er nog wat leuks uit hun 2-en komen. ;D
En die Binky, tis zonde, verwen ze maar extra hoor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl