8 mei 2025, 23:33:37

Rocky, Binky en Croky

Gestart door Nes, 13 september 2003, 00:19:46

« vorige - volgende »

Andrea

Hoi Nes,

Gefeliciteerd met je nieuwe valkje!
Ik kan echt merken dat ik deze week niet echt aanwezig ben geweest op valkparkiet.com. Druk met school en zo...
Er is veel gebeurt hier.
Hoe kwam je er bij een derde valkje te nemen?
Was je zo verlieft toen je hem zag op marktplaats, of was je al een tijdje van plan een derde valkje er bij te nemen?
Veel plezier met de drie!

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Suzanne

Goh, zit me nu af te vragen of Binkie een zusje is van Loki, maar dat zal Mandy het beste weten  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Nes

Hoi Suzanne,

ik weet in ieder geval dat Binky 25 juli dit jaar uit het eitje gekropen is  :)

Groetjes Nes.

Suzanne

Ah, dat is een nestje later dan mijn Lokie. Die is, als ik het goed heb, 21 maart 2003 uit zijn eitje gekropen. Maar misschien wel dezelfde ouders (witmasker bont x witmasker).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

vanes

ja, als het goed is zijn de ouders Jut en Jil  :) en de ouders van Loki?

Suzanne

Ja, dat klopt  ;D Dus toch verwant aan elkaar  ;)

Nes

Hoi allemaal,

even een update..... Sinds ik Croky heb vertonen Rocky en Binky veel meer machogedrag dan normaal  :) is echt heel mooi om te zien en ik heb het idee dat ze dat voor Croky doen. Zou het mss kunnen dat ze allebei Croky het hof willen maken ofzo? Maar het spoort niet, want Binky is een vrouwtje en Rocky zou een mannetje zijn...... Of zou het kunnen dat ze indruk op hem willen maken om te laten zien wie er de baas is? Ik heb echt geen idee.....

Groetjes!

Andrea

Hoi Nes,

Bij jou is er dus genoeg actie in huis.
Het zou vast wel zijn dat Binky en Rocky zo doen om Croky zijn plaats te wijzen. Of ze moeten gewoon wennen aan elkaar, maar je weet het nooit met valkjes, die hebben echt een eigen willetje :D
Ik ben benieuwt hoe het verder gaat...

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Nes

Hoi allemaal!

Normaal gesrpoken deed ik altijd het eikrachtvoer onder het zaadmengsel, maar vandaag dacht ik "laat ik eens een keer een apart bakje ophangen". Zo gezegd dus zo gedaan.
Rocky was de eerste die er op aanviel. En tot mijn verbazing   gaat ie in het bakje zitten   Ik wist niet wat ik zag. Zag er zo grappig uit. Het lijkt net of ie zit te nestelen en tegelijkertijd te eten. Hij kijkt er ook zo gezellig bij  .
Alleen de anderen jaagt ie weg    
Wat denken jullie, wil hij gewoon als eerste iets nieuws uit proberen, of ziet ie het als een geschikte plaats voor een nestje?  

Groetjes Nes.  

Suzanne

Ik heb geen idee wat ie wil proberen, maar ik vind het er wel schattig uitzien  :D

Andrea

Hoi Nes,

Ik heb ook geen flauw idee.
Misschien dacht ie wel wat is dat lekker, ik ga er met min dikke kont inzitten zodat ik lekker alleen kan genieten :D

Ik weet wel dat als je het eivoer apart geeft dat het veel sneller op is dan dat als je het door het gewone voer mengt.
Dat is bij Sparkle het geval, ze eet dan alleen het eivoer als het apart is en dan pas de zaden. Nu meng ik het dus door het voer heen.

Van de week was ik ook verbaastwant toen deed ze precies het zelfde als Rocky alleen dan in het waterbakje ::)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Nes

18 december 2003, 19:29:04 #131 Last Edit: 18 december 2003, 21:11:37 by Angelique
Hey allemaal,

wat schepte laatst nu weer mijn verbazing  :o....
Ik doe Binky altijd lekker knuffelen in d'r nekje want dat vind ze fijn. Als ze daar behoefte aan heeft dan komt ze met haar kopje omlaag gestoken naar mij toe zo van "he kriebel mij eens"  :). Nu zag ik gisteren, en zojuist ook weer, dat ze deze toenadering ook bij Croky zocht  :) Ik helemaal blij want ik vind het zo lief als valkjes met elkaar knuffelen en dat zou ik ook willen maar wat is nu het geval... Croky mot er niets van hebbe  >:( :(! Zoals jullie weten is hij 1 jaar en heeft hij al die tijd alleen in een kooi gezeten. Vormt dit een beletsel voor knuffelgedrag, of heb ik nog een kansje dat dit goed komt? Ik vind het zo zielig voor Binky, volgens mij is ze verliefd op Croky want ze trekt veel meer naar hem als naar Rocky toe. En Croky trekt op zich ook meer naar Binky, afgezien van dat knuffelen dan  ::)
Hier een foto van gisteren.

En hier showt Croky zijn kont!   Lijkt wel of ie de boogiewoogie aan het doen is   Is niet netjes Croky, met je kont naar de camera...
Gave foto he   althans, dat vind ik! Ben zo trots als een pauw! Op alle drie m'n valkjes!

Op deze foto kun je goed zien dat Croky is gekortwiekt    

En last but not least, een foto van Rocky, want die hoort er ook bij! Hier lande hij voor de eerste keer op de tv bovenop de afstandsbediening. Hij was ff de kluts kwijt  

O ja, hier was hij niet aan het slapen hoor, maar aan het wassen. Hier zie je dat Croky er niets van moet hebben. Zielig he?

Lique

Hoi Nes,

Wat een leuke foto's zeg.
Als je meerdere plaatjes in je stukje wilt hebben, kan je het zo doen:
[img]http://www.valkparkiet.org/forumupload/binkywilknuffel.jpg[/img ] <- Hier heb ik als voorbeeld een spatie tussen gedaan, maar als je een plaatje wilt, is dit zeker niet nodig.

Groetjes Lique

Natanella

Hoi Nes, wat een leuke foto`s weer van je kanjers! Valt Rocky nu niet buiten de boot, nu Binky en Croky meer naar elkaar trekken? Dat lijkt me ook weer zo lastig als er 1tej bij komt!
Gisteren bij de dierenwinkel zag ik een prachtige witmasker zitten. Ik weet niet hoe oud hij/zij is en hij kostte maar liefst 45 euro!
Nou is dat niet het allerergste, maar ik ben aan 1 kant bang dat er dan toch tweespalt komt tussen Solo en Ruby terwijl ze nu zo goed met elkaar overweg kunnen.
Hoe is jou ervaring daarmee?
In ieder geval heel veel succes met ze hoor!
en knuffel van Solo en Ruby!

Nes

Hey Anita!

Ben je er weer  :).
Rocky en Binky waren opzich wel vriendjes, maar ze trokken niet zo naar elkaar toe als jouw Solo en Ruby. Rocky heeft toch altijd meer naar mij toe getrokken... Nu nog steeds zit hij het liefste bij mij  :) en lijkt het helemaal niet erg te vinden dat Binky meer bij Croky zit. Daar ben ik wel blij om want ik vind het ook zo zielig als er 1tje buiten de boot valt.
Bij jou zou dat mss toch wel anders zijn. Het zou wel jammer zijn als Solo en Ruby dan niet meer zoveel aandacht voor elkaar hebben, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn...
Das dan een gokje  ::) die je wel of niet moet nemen...
Moeilijk he  ;)?
Een witmasker? Een gewone of een geparelde? Mooi zijn ze he? Binky is wat ruiig en ziet er maar verfomfaaid en niet zo goed uit  :( maar ze is gelukkig wel actief  :).
45 euro voor een witmasker? Ach, volgens mij valt die prijs wel mee hoor... Ligt er natuurlijk aan wat je er voor over hebt  ;D Ben je mss van plan hem te kopen? Moeilijk is dat he?