Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

Sally

hallo Anja,
Daar had ik nog niet bij stilgestaan, maar nu dat je het zegt. :D
wel heel toevallig ja. ;D

Sharon

Hallo Sally,
alles goed daar met de beestenbende en met jou?
Ben je al ver gevorderd met Kuifje en Kenji?

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Anke

Hoi Sally,
Ik ben ook benieuwd hoe het hier gaat :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sally

Hallo Sharon en Anke,

Ik heb het de laatste dagen spijtig genoeg heel druk gehad, en heb niet zoveel tijd gehad voor de vogeltjes. Dus zover ben ik nog niet geraakt... En heel het weekend heb ik ook iets te doen. Dus maandag ga ik pas echt weer met ze bezig kunnen zijn.

Ik voel me hier wel best rot over...
Ik geef ze wel elke morgend voor ik naar het werk vertrek een kusje. Ze komen altijd af als ik bij de kooi sta omdat ze denken dat ze iets lekkers krijgen. En meestal is dit ook wel zo :D.

Groetjes

Sanna

Hoi Sally,

Geen reden om je rot te voelen hoor. Tammaken, daar gaat tijd overheen. Je vogeltjes moeten vertrouwen in je krijgen. Als ik dit zo lees....

Citaat van: Sally op  4 oktober 2007, 22:02:35
Ik geef ze wel elke morgend voor ik naar het werk vertrek een kusje. Ze komen altijd af als ik bij de kooi sta omdat ze denken dat ze iets lekkers krijgen. En meestal is dit ook wel zo :D.

... heb je al heel wat gewonnen hoor. Vooral omdat je niet alle tijd voor ze hebt, moet je stapje voor stapje gaan. Blijf ze gewoon met lekkers belonen wanneer ze uit zichzelf bij je komen en ik denk dat je het beste voorlopig gewoon in de kooi met ze kunt werken. Zorg dat ze je in de kooi helemaal vertrouwen, probleemloos op je vinger stappen en zich laten kroelen. Want dan zullen ze eenmaal een keer uit de kooi ook gewoon bij je blijven omdat ze je kennen en je vertrouwen.

Groetjes, Sanna

danielle

Hoi Sally,
Je moet je niet schuldig voelen als je soms wat minder tijd voor ze hebt. Het fijt dat je zo veel mogelijk aandacht wil geven zecht al genoeg. En een andere periode heb je weer veel tijd, dus dat wisselt elkaar toch af. En nu hebben ze ook gezellig elkaar, dus zullen ze zich ook niet snel vervelen.

Heel veel groeten van Danielle

Anja

Hoi Sally,

ik sluit me bij Sanna en Danielle aan hoor.
Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Stapje voor stapje en niet te snel gaan. Win het vertrouwen van ze.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Sally,
Ik ben het met de vorige sprekers eens ;D
Soms heb je het gewoon druk met andere dingen en dan geef je je valkjes weer lekker veel aandacht als je klaar bent met de andere dingen ;D
Het gaat helemaal goed komen met Kuifje en Kenji!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sharon

Hoi Sally,
alles goed hier? Vast wel hè. En ook alles goed met je schatjes? Ben je al iets verder met ze geraakt?

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Sally

Hallo allemaal,

Na dit weekend bijna tot geen tijd gehad te hebben heb ik nu (savonds) na het werk weer bijna alle tijd voor Kuifje & Kenji.
Naast mijn andere dieren dan... Die hebben natuurlijk ook de verzorging nodig die ze verdienen.

Even off-topic (waarom ik geen tijd had voor de vogeltjes)
Vrijdag avond heb ik na het werk snel snel de beestjes binnen en buiten eten en vers drinken kunnen geven. Toen heb ik me snel gedoucht en ben ik samen met mijn ouders naar een Pas geboren baby'tje gaan kijken. (woensdag geboren).
Toen ik thuis kwam gelijk naar mijn vriendin gebelt om af te spreken (we zouden die avond haar verjaardag gaan vieren). Er was een 2-daagse grote tentfuif vlakbij haar dus zijn we daar opaf gegaan en ben ik bij mijn vriendin blijven slapen. Aangezien we zaterdag avond daar moesten helpen hebben we de inkom en de drank gratis gekregen.
Het is die avond nogal laat geworden (half 4 in mijn bed).
Toen hebben we wel tot 13.15 in ons bed gelegen. We waren toch zo moe.
Dan me omgekleed en gegeten. Toen hebben we maar gelijk naar de vriend van mijn vriendin gebelt om te vragen hoelaat we in de tent moeste zijn om er te helpen. (hij zat ook mee in die organisatie)Om 20u moesten we in de tent zijn dus heb ik bij mijn vriendin om 19u weer afgesproken. Dan ben ik even naar huis gegaan (het was ondertussen al half 3).  Mijn konijntjes buiten kotten uitgekuist en met de kleintjes bezig geweest.
Even met Kuifje en Kenji bezig geweest.
Het was heel snel 18.30 en ik moest nog gelijk in de douche.
Weer mijn tas gepakt (ik ging weer bij mijn vriendin blijven slapen).
Toen kwamen we aan in de tent om 20.30. Iets telaat maar dat maakte niet uit. We moesten achter de coctail-bar gaan staan dus dat vond ik wel leuk. We hadden gevragen of we om 1u naar huis mochten omdat we die morgend daarop al weer om half 11 moesten opstaan. Dat was allemaal goed. Maar eigenlijk lagen we pas om 4u in ons bed...
Dan zondag morgend om half 11 terug uit ons bed en om kwart na 11 naar het sportpaleis vertrokken.. Daar moesten we dus ook gaan helpen. (als plaatsaanduiders).
Dit was mijn weekendje dus...
Het was heel vermoeiend maar eigenlijk wel plezant.

Nu over Kuifje en Kenji.
Het gaat heel goed met de 2 ook al heb ik er dit weekend niet alle tijd ervoor gehad (ze hebben elkaar nog dus dit is wel positief).
Ik ben wel elke dag 5 minuten ofzo met mijn hand de kooi in geweest met eten en ze kwamen altijd eten.
Ze komen ook nog steeds naar de tralie's als ik bij de kooi sta om wat lekkers van me te krijgen.
Kenji kan nu ondertussen perfect het bouwvakkers-fluitje fluiten.
Dit is echt wel leuk om te horen!. En hij probeert ook deuntjes te fluiten.
Ik ben echt stapel op mijn 2 schatjes.
Ik kan ze alleen nog niet kroelen, maar dat komt nog wel.
Als ik nog meer tijd heb zal ik er nogeens een fotosessie van maken. En zal proberen een filmpje te maken als Kenji zijn bouwvakkers fluitje fluit.

Groetjes Sally

Anja

Hoi Sally,

Jij hebt een druk maar een leuk weekend gehad.

Fijn dat het al goed gaat met je birdies hè. En die fluitjes........zoooooooooo gezellig.

Groetjes Anja

Sharon

Hoi Sally,
alles goed hier met de beestenboel? Vast wel hè!
Leuk om te horen trouwens dat dat weekend zo geslaagd was.

Liefs
Sharon
Hun dagboekje

Anke

Hoi Sally,
Zo te lezen heb jij een druk en gezellig weekend gehad.
Leuk dat Kenji al zo goed kan fluiten :)
Gaat het verder goed met jou en je beestjes?
Groetjes Anke

Sally

Hallo iedereen,
Dankjewel!

Met de vogeltjes is het zeer goed. Kenji stapt nu en dan eens op als hij eten ziet. Kuifje doet dat altijd. Ze zijn nu al een hele tijd niet meer uit de kooi geweest en ik ga ze dees weekend nogeens proberen uit de kooi te halen.
Ikzelf voel me een beetje down. Maar word altijd weer vrolijk als ik Kenji zo gezellig hoor fluiten. :D

Groetjes Sally

Anke

Hoi Sally,
Wat vervelend voor je dat je down bent :(
Laat Kuifje en Kenji je dan maar lekker opvrolijken :)
Groetjes Anke