Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

Sally

Hallo anja,
Dankjewel.
Kenji is inderdaad wat nieuwsgierig en is echt heel rustig als ik bij de kooi sta. Maar als ik er met mijn hand in ga dan is het wat anders. Ik verschoot er terstraks hard van als ie van de trostgierst begon te eten toen ik die in mijn handen had.

Hallo kaatje,
Ik hoop dat mijn moeite beloont gaat worden. Maar dit valt natuurlijk allemaal af te wachten. Ook ben ik benieuwt hoe het gaat zijn als ze samen los gaan zijn en samen in de kooi gaan. Benieuwt of kuifje het gaat aanvaarden dat er iemand bij haar komt wonen in de kooi. Maar dat valt natuurlijk ook nog allemaal af te wachten.

Gisteren toen ik Kuifje los had vloog ie weer op Kenji's kooi. en toen ging Kenji op het bovenste takje zitten zodat ie goed bij Kuifje kon. en kuifje begon in Kenji's kuifje te plukken. ik denk zelfs dat ze hem wou kroelen... Ik weet niet zeker. En kenji maakte zo'n geluidje dat ie gevoedert wou worden denk ik... Kuifje ging met haar bek in de kooi en Kenji deed zijne bek zo open en er kwam zo een geluidje uit... Was wel schattig eigenlijk.

groetjes

Kaatje

Hoi Sally,

Wat leuk dat Kenji en Kuifje een beetje gekroeld hebben en wat lief dat Kenji van die lieve zachte geluidjes maakte, ... nou of ik moet sterk vergissen hoor maar ik heb er echt een heel goed gevoel over dat het helemaal goed gaat komen en ze straks de beste maatjes zijn  ;D

Je doet het toppie meid, dikke pluim hoor !

Groetjes Karin

Sally

hallo daar,

Ik was gisteren naar bellewaarde geweest. Hele leuke dag gehad. en goed was het nog best mooi weer.
Kwam ik daar de inkom binnen staan daar een paar zwarte mannen met gekortwiekte valkparkieten, die ze dan bij mensen op de schouder zetten om er dan een foto van te maken. Vinden jullie dat nu niet erg?
Er heeft trouwens ook een valkparkiet van hun op mijn schouder gezeten en hij had er oko een foto van gemaakt. Ik dacht bij mneige ik ga die foto toch niet nemen want kan dat thuis evengoed doen. En daarvoor hoeft mijn Kuifje niet gekortwiekt te zijn :D.
Wat vinden jullie hier van eigenlijk? Ik vond het wel erg eigenlijk zo van de ene persoon naar de andere volgens mij wordt daar voor de rest niks anders mee gedaan...

danielle

Hoi Sally,
Zo ik ben even op vakantie en er is echt van alles gebeurt bij jou in de tussentijd.
Ik was wel even bezig om het bij te lezen hoor.
Gefeliciteerd met Kenji! Echt leuk een tweede valkje, is toch wel leuker voor hun dat ze elkaar hebben.
Ik ga het nu wel extra goed volgen, want ook ik heb een nieuw valkje erbij en ook ik vind dit spannend hoor. Ik moet haar ook nog goed tam maken.

Groetjes Danielle

Sally

Citaat van: danielle op  2 september 2007, 21:44:13
Hoi Sally,
Zo ik ben even op vakantie en er is echt van alles gebeurt bij jou in de tussentijd.
Ik was wel even bezig om het bij te lezen hoor.
Gefeliciteerd met Kenji! Echt leuk een tweede valkje, is toch wel leuker voor hun dat ze elkaar hebben.
Ik ga het nu wel extra goed volgen, want ook ik heb een nieuw valkje erbij en ook ik vind dit spannend hoor. Ik moet haar ook nog goed tam maken.

Groetjes Danielle

Leuke vakantie gehad? Waar ben je juist geweest?
Er is inderdaad vanalles gebeurt bij me. Dankjewel met de felicitatie. Het is wel leuk ja. Kenji is een echt ventje en je hoort hem soms al zachtjes brabbelen echt schattig!
Zo heb ik gisteren Kuifje voor te proberen even bij Kenji in zijn kooi gezet. En dat ging verassend goed!
Ik heb er een foto'tje en een filmpje van gemaakt.
Dit ga ik even uploaden direkt.

Hallo iedereen,
zoals ik al tegen danielle heb gezegt heb ik gisteren voor te proberen Kuifje bij kenji in zn kooi gezet en dat ging eigenlijk heel goed vond  ik!. Nu vandaag heb ik Kuifje nogeens bij hem gezet en met mijn hand in de kooi gegaan. Toen Kuifje bij me op mn hand zat kwam Kenji steeds dichter bij me omdat ie naar Kuifje wou. Hij wou steeds gekroelt worden maar Kuifje wou dat niet. Toen Kenji vlakbij mn hand zat ging ie weer met zn kopje naar beneden (ook voor Kuifje dat zij hem moest kroelen) en toen ging ik zachtjes met mn vingers over zn kopje aaien. En hij bleef zitten!. Dus ik heb hem heel even mogen kroelen. lang heeft het niet geduurt maar ik ben heel trots!.

zodadelijk komt de foto en wat later het filmpje.

groetjes

Anja

Go Sally go.

Te gek zeg. Een grote stap zeg. Ga zo door. Ik ben super trots op je.

Groetjes Anja

Sally

Hallo anja,
Dankjewel! Ik ben ook super trots op mezelf.
Zou het kwaad kunnen dat ik Kenji al bij Kuifje in de grote kooi zet?
Ik denk dat ik Kenji zo vele makkelijker tam ga krijgen omdat ie steeds naar Kuifje toe wilt ook als Kuifje op mijn hand zit. En ze schieten best goed met elkaar op..

groetjes

Anja

Hoi Sally,

Kwaad kwaad, ik had Yubel ook al na een paar dagen in de grote kooi en daar is ook niks gebeurd. Het kan een risico zijn als Kenji iets bij zich draagt. Maar de kooien staan nu ook naast elkaar of niet? Dus dat lijkt me hetzelfde.

Groetjes Anja

Sally

Hallo anja,
De kooien staan naast elkaar ja. Dus als Kenji iets bij zich zou dragen zou dit al lang overgegaan zijn op ons Kuifje.
Ik denk dat ik Kenji bij Kuifje ga zetten. Maar dan ga ik hem wel weer met de volle hand moeten nemen en heb dan weer schrik dat ik hem schrik aan jaag... hij gaat nog niet op mijn vinger zitten.

groetjes

Anja

Zet anders de kooien met de opening tegen elkaar zodat ze zelf naar de andere kooi kan gaan.

Groetjes Anja

Sally

hallo anja
, ik heb nu de kotjes met de deuropeningen naar elkaar toe gezet. En nu maar afwachten tot ze erin gaan...

Sally

Hier zijn de foto's dan!

Het filmpje is nog aan het uploaden. Dit zal wel weer eventjes duren denk ik...

groetjes

Mara

Anja

Hoi Sally,

Leuke foto's. Dat gaat helemaal goed komen.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Sally,
Leuk om te zien dat ze wel degelijk interresse in elkaar hebben!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes