Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

Sally

Da kan wel is zijn. Ik heb hier op het forum ook veel wildkleurmannentjes gezien met een meer geel koppie als ons Kenji.
Maar da van ons Kenji zal nogwel geler worden zeker...?
Leuk foto's van het broertje. Ben benieuwt :)

Groetjes Sally

Christine

Hier een foto van het broertje!

Ik schrok toch wel even toen ik hem zag gisteren!
Ik had hem meteen plat geknuffeld! ;D ;D
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Sally

Mooie foto van Toby!
Zijn maskertje is inderdaad al iets geler. Maar Kenji komt er ook wel ze. :D

Groetjes Sally

Christine

Citaat van: Sally op  2 december 2007, 20:34:17
Mooie foto van Toby!
Zijn maskertje is inderdaad al iets geler. Maar Kenji komt er ook wel ze. :D

Groetjes Sally

Ja weet ik, deze verschillen maar twee dagen!
Pfff de tijd gaat enorm vlug!
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

♥Debby♥

Hoi Sally..

Pietje is een mooi valkje zeg!! ik hoop dat je ouders nog overstag gaan... ze is schitterend!

enne.. die foto??????????

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sally

hallo allemaal,

Voor de weinig nieuwsgierige onder jullie, ga ik toch vertellen wat er gisteren precies is gebeurt...
Gisteren toen ik rustig tv was aan het kijken in de vroege avond hoorde ik opeens in Kenji en Kuifje's kooi een heel raar geluidje...
Nu jullie kunnen misschien al raden wat dit was?
Ik zal het even duidelijk maken aan de hand van foto's :

Ik heb ze dus betrapt op wipwappen! Op de bodem in het hoekje van de kooi.

Nu dit was nog niet alles... In de late avond was ik dus na het eten nog even tv aan het kijken.. Hoor ik weer precies hetzelfste geluidje.. En jaa hoor:

Het was weer feest in Kenji's en Kuifje's huis.
Deze keer op de stok. :P
Kenji is echt nog een puber! die is pas 6 maanden oud geworden...

Kan ik nu zeggen dat ik met een Koppeletje zit?
En wat moet ik nu toch doen?

Nu had dus mijn moeder toegestemt om Pietje bij ons in huis te halen, maar nu weet ik dus niet of dit wel een goed idee gaat zijn?
Kan iemand me raad geven??

Groetjes Sally

Anja

Hoi Sally,

Hahahahahhahaha lachwekkende taferelen hier. Dat heb je als je een ventje en een popje hebt.

Als je zeker weet dat Pietje een pop is kan het geen kwaad hoor. Als hij een ventje is zou ik het niet doen. Tenminste dan zou ik ze niet alledrie in 1 kooi zetten.

Groetjes Anja

Sally

Hallo Anja,
ja ze beginnen er al vroeg aan he! Het zijn nog snotneuzen zeg!. :D
Eumz.. ik weet dus niet 100% zeker of Pietje een popje is, maar ik gok van wel. pietje vertoont helemaal geen macho-gedrag. Wel maakt ie nogal veel lawaai. maar dat is meer in de vorm van roepen.
En ja hij / zij schommelt zo leuk he. :D.

Groetjes Sally

Sharon

Hoi Sally,
hahahaha, ik wist het al!!  ;D ;D ;D

Echt super leuk vind ik dit zeg. Echt een stelletje pubers ja, net wat je zegt  ;D
Kenji is er echt heel erg vroeg bij. Kuifje volgens mij trouwens ook.
Dat zou wat zijn zeg... dat je straks eitjes krijgt!

Ik hoop dat je nog een oplossing vindt ivm Pietje. (En aangezien Pietje nog steeds parels heeft, denk ik ook dat het een popje is...)

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Sanna

Hoi Sally,

Haha, wat leuk die Kuifje en Kenji. Ik dacht het al hoor, dat dat het was ;). Je kunt nu dus wel zeggen dat ze elkaar leuk vinden ;D. Pietje erbij zal denk ik geen enkel probleem geven hoor. Ik heb ook 2 popjes en 1 ventje in huis. Het geeft meestal pas problemen met 2 mannetjes en 1 popje. Maar ook weer niet altijd, kijk maar naar de boys van Gerda, eeehh.. Grisha ;) ;D.

Groetjes, Sanna

Sally

hallo Sharon
Ja het zijn echt 2 pubers bij elkaar.
Kenji is er inderdaad echt wel vroeg bij , en Kuifje.. ja ik weet niet juist hoe oud ze is. Maar ook nog net geen jaar denk ik. (als ik de handelaar moet geloven vanwaar ik kuifje heb is ze nu ongeveer 8 maanden) en Kenji is er 6maanden.
Dus allebij nog snotapen. :P
Ik ga sewwens eens bellen naar mijn zus om te horen of ik Pietje van de week al mag komen halen (of ik ze nog krijg) want ze doen de kooi en al er ook bij en nog een hele ton voeder enzo.. en dat kost wel een aardig centje allemaal.

Hallo Sanna,
Ik begon nu ook wel te denken dat Kuifje en Kenji elkaar wel leuk vinden, al bekvechten ze nu en dan wel eens..
Ik denk wel dat ik Pietje erbij ga halen, eerst nogeens even contact opnemen met mijn zus.
Weet jij misschien welke mutatie hij/zij heeft? Je kunt kijken bij mutatie's daar heb ik er een foto van geplaatst.
Of als je hier een pagina terug gaat staat er ook een foto van.

Groetjes Sally

Mara

Sally

hallo Mara,
dankjewel,
Hier gaat alles zijn gangentje,
Pietje (het valkparkietje van mijn zus) komt heel waarschijnlijk Kenji en Kuifje vergezellen.
Dus binnekort heb ik misschien al 3 valkparkietjes.
Hoezo valkjesvirus?
Het was helemaaal niet de bedoeling om een 3de valkparkietje in huis te halen, maar aangezien mijn zus haar Pietje wegdoet wil ik die heel graag bij mij zetten. Dan weten ze zeker dat ze goed terrecht komt, en Pietje is al een aardig tam valkparkietje dus dat zit wel goed. Ik veronderstel ook dat ze een vrouwtje is, weet wel ni precies hoe oud ze is maar denk toch wel dat ze zo rond de leeftijd van ons Kuifje zit 8 à 9 maanden dus. En ze heeft nog hele mooie pareltjes. En ze vertoont trouwens ook helemaal geen macho gedrag.

Groetjes Sally

Sanna

Hoi Sally,

Ik had de foto inderdaad gezien, maar hij is niet heel duidelijk helaas. Pietje is in ieder geval bont gepareld, maar ik denk ook cinnamon. Ik weet wel dat bij bont gepareld het bij een mannetje langer kan duren voordat de parels verdwijnen, soms wel 3 jaar. Dus ik denk dat je aan de hand van het gedrag wel aardig af kunt leiden of het een man of pop is, je kunt het nu goed zien bij Kuifje en Kenji.

Groetjes, Sanna

Sally

Hallo Sanna,
Ik had al helemaal niet verwacht dat ie Bont zou zijn.
Ik wist wel dat het iets met pareltjes was, hoe logisch ook. :D.
Nja ik kom niet zo heel veel bij mijn zus, dus kan niet veel over Pietje's gedrag vertellen, maar ik denk niet dat hij zo fluit als onze Kenji, maar gewoon meer roept.
Hij heeft ook zo een schommel in de kooi zoals Kuifje en Kenji hebben, en daar gaat hij opzitten en schommelt er echt op. Zo heen en weer. Wel een leuk zicht. Ik zal er wel eens een betere foto van nemen als ik hem/haar bij me heb. Of als ik eens op visite ga bij mijn zus om Pietje nogwat te observeren, voor te zien of Pietje nu macho doet of niet...

En anders laat ik Pietje (hoe erg het ook is) gewoon verkopen door mijn zus. als ik niet 100% zeker ben.
Ik wil misschien volgend jaar in het begin van te Lente ofzo een nestje proberen met Kuifje en Kenji, aangezien ze nu toch al wat van dat wipwappen kennen.
Maar vroeg me af of het dan toch wel of niet een goed idee zou zijn om Pietje bij ons in huis te halen?
Ik weet het echt niet meer...

Groetjes Sally.