Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

Sally

Hallo Anja,

Dankjewel!
Ik zal het zeker eens proberen vandaag of morgen. En dan deel ik het gewicht hier wel mee. Ik hoop dat ze goed op gewicht zitten!

Groetjes

Sharon

Hoi Sally,
alles gaat goed hier hoor ik wel. Heel fijn.
Wel jammer dat je Kenji nog steeds niet kan kroelen, en dat Kuidje het nog steeds niet terug toelaat.
Maar weet je: sommige valkjes houden gewoon echt niet van kroelen. Je hebt kroelerds, en je hebt er die er niets van moeten weten. Misschien houdt Kenji er gewoon niet van. Dan ligt het dus gewoon aan zijn karakter, en niet aan jou. Want ik weet zeker dat het niet aan jou ligt.

Ik hoop in ieder geval voor je dat je Kuifje toch zover krijgt dat ze zich terug laat kroelen.

Ik ben benieuwd naar de gewichten!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Sally

Hallo Sharon,

Alles gaat zijn gangentje. Maar het kan natuurlijk beter.
Ik vind het ook heel jammer dat Kenji zneige niet laat kroelen, maar zoals je al zegt misschien is hij helemaal geen kroelerd. En kuifje... Ik vrees dat zij ook nooit meer gekroelt gaat willen worden. Haar vertrouwen in mij is ook een stuk geminderd van toen dat Kenji bij me is komen wonen. ze trekken gewoon zoveel naar elkaar toe.
Zo wou ik ze gisteren nogeens even de kooi uitlaten en ze zaten nog geen 5 minuten bij me en ze gingen weer vliegen.
Ik voel me toch altijd zo slecht daarbij. EN ook omdat ik de laatste dagen niet zoveel met ze ben bezig geweest omdat ik gewoon tijd tekort had.

Nu ben ik helemaal slecht gezind he! Ik had dus een leuk filmpje van Kenji gemaakt met een beetje gekwebbel. Ik upload hem... photobucket zegt dat hij (zeker na 45 min) is geupload. Ik zoek het filmpje voor het hier in mijn boekje te zetten... Vind ik dat filmpje toch niet zeker :s.
Nu kan ik het weer opnieuw uploaden...
Het zal toch iets voor morgen zijn dan hoor.

Groetjes

Sally

Hallo iedereen,

Het filmpje is er dan toch doorgekomen vandaag.

Sally

Ik ben heel blij met Kenji en vind zijn gefluit ook heel leuk.
maar toch denk ik soms dat ik hem beter gewoon niet had gekocht.   :'(.
Kuifje is hier door verwildert een beetje; ze wil niet meer gekroelt worden. En aangezien ik niet alle tijd voor de vogeltjes heb verbetert dit echt niet.
En Kenji wil zijn vertrouwen maar niet volledig aan mij schenken!.
Ik ben een beetje verward nu  ???

Sharon

Hoi Sally,
de gedachte dat je misschien je valkje beter niet gekocht had, herken ik heel erg goed. Dat had ik ook bij Levi. Achteraf bleek dat gevoel dan ook te kloppen, maar goed...
Ik zal je eerlijk zeggen dat 1 van de redenen waarom ik Levi terug heb gebracht is dat Angel wel heel tam is, en ik bang was dat als ik ze bij elkaar zou zetten, Angel zou verwilderen. En dat wou ik niet.

Ik snap dat je je nu zo voelt hoor meid.

Als je weer op msn bent zullen we eens goed praten, ok?

Hou je sterk hè!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1

Sally

Hallo Sharon,

Ik voel me op dit moment wel een beetje rot...
Het gevoel dat ik een slecht baasje ben komt steeds vaker en meer naar boven.
Soms denk ik echt of ze niet beter bij iemand anders af zouden zijn.
Gewoon ook omdat ik ze niet de volle aandacht kan schenken die ze verdienen. ik val weer in herhaling maar dat komt omdat mijn moeder schrik heeft van de vogels. en we met de honden hier zitten.
Dat is echt zo vervelend! Ik weet het allemaal even niet meer. :(

Mara

Hoi Sally

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nog tegen je moet zeggen om je op te beuren. Ik begrijp je twijfels en het is ook niet makkelijk als je niet de tijd kunt besteden aan je valkjes die je eigenlijk juist wel aan hun wilt besteden.

Mag ik vragen waarom je moeder bang is voor de vogels?

Mara

Sanna

Hoi Sally,

Waarom voel jij je een slecht baasje? Hebben de vogeltjes het dan zo slecht bij jou? Worden ze mishandeld? Natuurlijk niet!

Je moet voor jezelf een aantal dingen heel goed op een rijtje gaan zetten. Wat wil je precies van de vogeltjes?

Hebben Kuifje en Kenji het naar hun zin samen? Zijn ze erg op elkaar gesteld? Want in dat geval zou het heel erg sneu zijn om ze uit elkaar te halen. En je geeft zelf aan dat je heel weinig tijd voor de vogeltjes hebt. Zou het dan niet heel zielig zijn om maar 1 vogeltje te hebben dat dan wel super-tam is, maar verder eigenlijk de hele dag in zijn kooitje zit weg te kwijnen, te wachten op de restjes aandacht van jou?

Hebben Kuifje en Kenji nou helemaal geen interesse in elkaar, dan zou je kunnen overwegen om voor Kenji een ander huisje te zoeken, bij iemand die wel genoeg tijd heeft om hem verder tam te maken. Want je moet jezelf niet onderschatten, je hebt al heel veel goed werk bij allebei verricht. Het punt waar het nu gewoon blijft steken is gebrek aan tijd.

Wanneer je zou overwegen om voor Kenji een ander huisje te zoeken is het natuurlijk voor Kuifje toch weer heel zielig dat ze alleen zit. In dat geval zou het goed zijn om op zoek te gaan naar een kweker bij jou in de buurt die zijn jonge valkjes tam maakt. Of iemand die bereid is om een eindje verder te rijden. Want als jij een handtam vogeltje erbij neemt, zal Kuifje het gauw overnemen. Maar vergis je dan niet, ook het tamhouden van zo'n vogeltje kost voldoende tijd. En ik weet eigenlijk niet of af en toe een weekend genoeg is om een vogeltje tam te houden....

Je hebt een heel druk schema, nog heel veel andere dieren die ook aandacht nodig hebben, en helaas heeft de rest van jouw familie niet zo veel op met vogeltjes. Dat zijn allemaal dingen waar je goed over na moet denken. Het gaat tenslotte ook om het welzijn van je vogeltjes. Tamme vogeltjes zijn heel leuk, maar niets gaat vanzelf. Zoiets kost tijd. En als jij de tijd en mogelijkheden niet hebt, moet je misschien tevreden zijn met twee vogeltjes die elkaar heel lief vinden en het verder ontzettend goed bij jou hebben. En wie weet wat er op den duur nog gaat gebeuren. Ze leren jou elke dag steeds een beetje beter kennen en accepteren. Geef het nog eens de tijd....

Groetjes, Sanna

Anja

Hoi Sally,

Ik ben het met Sanna eens hoor. Zij heeft het heel goed verwoord.

Groetjes Anja

Sally

Hallo Mara,

Ik weet niet waarvan ze de schrik voor vogels van heeft. Maar ze moet er echt niets van weten.
Dit is echt heel vervelend.

Hallo Sanna en Anja,

Kuifje en Kenji hebben het helemaal niet slecht hier. Ze zijn met 2 gezellig bij elkaar en hebben en zeer ruime kooi dus zeker geen plaats-gebrek.
Het feit waarom ik me een slecht baasje voel is omdat ik er niet de aandacht in kan steken die ik wil. Ik wil dat ze niets tekort hebben.

Kuifje heeft zo van die trekken dat ze opeens heel erg begint rond te fladderen in haar kooi en Kenji kijkt dan zo naar haar van "wat krijg je nu"? Dit vind ik dus een heel vervelende situatie en dan voel ik me altijd slecht. ga ik vanalles beginnen denken dat ze het slecht hebben ofzo.

Ik heb zoals je zegt alles serieus op een rijtje gezet en besef toch dat ik Kenji en Kuifje niet meer uit elkaar kan trekken. Ik zou trouwens geen 1 van de 2 vogels nog kunnen missen.
Ik betrap ze er soms op dat ze aan het kroelen zijn met elkaar dus ze hebben het wel gezellig samen. Daar ben ik dan wel blij om.

Ze zijn dan ook niet heel wild want telkens ik bij de kooi sta komen ze direkt tegen de tralie's naar mij toe. Kenji loopt trouwens ook niet steeds meer weg als ik met mijn vingers door de tralie's ga maar gaat er voorzichtig inpikken. Misschien is dit een teken naar de goede richting?
Ik ga echt nog wel doorzetten met de restjes tijd dat ik over heb voor hun. Ik geef ze telkens door de tralie's eten en ga er ook elke dag met mijn hand in.
Kuifje komt dan direkt af en Kenji volgt na een tijd ook, en als ik dan eens alleen thuis ben mogen ze natuurlijk de kooi uit ook.
Kenji probeert ook deuntjes te fluiten en daar kan ik toch zo om lachen. Hij doet trouwens ook het bouwvakkersfluitje perfect na. Hij is toch wel een schatje die ik niet meer kan missen hoor. :).
Dankjewel om me dit allemaal toch te laten inzien!

Groetjes

Sanna

Hoi Sally,

Als ik dit zo lees dan overtuigt me dat maar van 1 ding: dat ze het bij jou alles behalve slecht hebben! Goed in je oren knopen hè? ;). Weet je wanneer je je vogel tekort doet als je hem geen aandacht geeft? Als jij alles bent wat je vogeltje heeft. Maar bij jou thuis hebben ze elkaar toch?! Kijk, als je nou 1 vogeltje hebt, in een hele kleine kooi en je hebt maar 2 minuutjes aandacht per dag voor hem, dan heeft hij het slecht. Maar zodra jij uit zicht bent hebben Kuifje en Kenji elkaar, een ruime kooi, speeltjes en voer. Wat meer kan een vogeltje zich nog wensen??

Bovendien zijn Kuifje en Kenji al behoorlijk tam hoor. Het zijn nog geen kroelkontjes naar jou toe, maar dat komt heus wel. Het duurt alleen even. Ik denk dat als je over een jaartje terugkijkt, je zelf in de lach schiet als je bedenkt hoeveel zorgen je je gemaakt hebt. Denk nu al maar eens even terug hoe Kenji was toen je hem net had. En wat doet hij nu? Hij peutert zachtjes aan je vinger als je die door de tralies steekt. Dat betekent dat hij al niet meer bang van je vingers is. Mettertijd komt het kroelen vanzelf wel, ook weer bij Kuifje.

Dus in plaats van zoveel tijd besteden aan je zorgen maken, kun je die tijd beter aan je valkjes geven ;). Je doet het echt prima en je hebt schatten van vogels. En wie weet slaat je moeder ook nog wel eens om, de wonderen zijn de wereld nog niet uit... ;D

Groetjes, Sanna

Sally

Hallo,

Ik denk dat ik van de week nogeens in een dierenwinkel moet binnen springen voor een nieuw koord. Want Kuifje en kenji hebben heel hun koord waar ze op zitten helemaal geplundert. Het hangt nu in frellen van elkaar. Echt geen zicht :D.
Ik wist niet dat het zo'n slopers waren!. Zal ook eens kijken voor wat meer speelgoedjes zodat ze zich niet zo vervelen.
Heb vandaag trouwens weer geen tijd gehad voor mijn schatjes, want moest vroeg opstaan voor naar de hondenschool (daar was iets te doen en moest daar gaan helpen) en we zijn thuis gekomen dat het al donker was. Toen moest ik nog naar buiten naar mijn konijnen enzo... en nu slapen de 2 kadee's dus kan er niets mee aanvangen nu.
Morgen is er weer een dag...

Groetjes

Anja

Hoi Sally,

Dat willen wij ook graag zien die nieuwe speeltje ;) ;)

Groetjes Anja

Sally

Hallo Anja,

Als ik ze heb zal ik er zeker foto's van nemen ;)

Groetjes, Sally