Kuifje, Kenji en Pietje's avonturen...Een verhaaltje voor Kuifje.

Gestart door Sally, 5 juni 2007, 18:33:16

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Sally,

Dat onderste boven hangen doen ze hier ook als ze wakker worden. Even rekken zeg ik altijd.

Groetjes Anja

Sanna

Hoi Sally,

Wat een leuke filmpjes en foto's van Kuif zeg ;). Hij doet me heel erg denken aan mijn Belle.

Groetjes, Sann

Sally

Hallo mara,
Dankjewel.

Hallo anja,
Ik ben vreselijk hard aan het nadenken voor een nieuw valkje... Mss ga ik de grote stap dan toch nemen.

Hallo Sanna,
Dankjewel,
ik heb jouw belle ook al eens gezien op jouw pagina denk ik. Dat is ook een super mooi valkje!

groetjes

Anja

Weet je ook al welke mutatie?

Groetjes Anja

Sally

Ik weet het niet goed... Zoveel ken ik er niet van.
Iets wat goed bij ons Kuifje past. Maar welk is dat he?

groetjes

Mara

Hoi Sally

Wat is Kuifje precies voor een mutatie?

Ik zelf vind witmaskers heel mooi, maar ook wildkleurtjes en lutino's.

Mara

Sally

eum, ze hebben me wijsgemaakt dat dit een cinamon geparelde is. Ofzoiets.. Kan da? Ikzelf ken er echt niets van ze...

groetjes

Mara

Hoi Sally

Dat kan best ja. Ze is wel mooi, ik zou zo niet weten wat je er bij kunt zetten. Ik heb al wat mutaties aangegeven.

Mara

Sally

Hallo mara,

Ja ik vind ons kuifje ook ne hele mooie. En heel lief en tam.
Ik heb wel schrik dat als ik een nieuw valkje erbij neem dat kuifje gaat verwilderen. En dat dat ander valkje ook niet tam is dan.
Op wat moet je het meeste letten als je een nieuw valkje aanschaft?
Mag ie dan direkt bij Kuifje in de kooi? Of even appart?
Bij welke muttatie's kan je direkt zien of het een mannetje of een vrouwtje is? (ook al zijn ze nogmaar 6 - 8 weken oud)...

groetjes

Anja

Hoi hoi,

Kuifje gaat niet zomaar verwilderen als je er een ander valkje bij zet. Je moet dan je aandacht verdelen.
Ik zou dan het nieuwe valkje wel apart zetten en niet gelijk bij Kuifje in de kooi. Ik ga volgende week ook een nieuw valkje halen en zij gaat ook eerst apart voor enkele weken.
Veel kwekers kunnen al zeggen of het een man of pop is bij veel mutaties en als het niet kan dan kun je nog altijd een DNA test laten doen bij Gendika.

Groetjes Anja

Sally

hallo anja,

dankjewel voor de informatie.
Ik zal binnekort is bij enkele kwekers gaan informeren.

groetjes

Anke

Hallo,
Als je niet wilt kweken met kuifje en zijn nieuwe maatje maakt het niet zoveel uit welke mutatie je kiest. Als jij het maar mooi vindt ;D
Hoe oud is Kuifje?
groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Sally

Hallo Anke,

Ik weet nog niet goed of ik wel of niet met hem/haar wil gaan kweken... Misschien in de toekomst wel.
Ons Kuifje is van 27mei bij mij komen wonen en toen was ie 6 weken (heeft de handelaar me verteld) dus dan zou Kuifje nu 3.5 maand oud zijn ongeveer...

groetjes

Sally

Hallo,

Effe een vraag...
Wanneer zie je of je vogel in de rui is?
Bij ons Kuifje liggen er nu enkele kleinte pluimpjes (precies donsveertjes) in zijn kooi en op de grond. Kan het zijn dat ie nu al in de rui komt?
Kuifje is nogmaar 3.5 maand...

groetjes

Anja

Het kan wel maar dat is dan de jeugdrui. Als ze in de rui is dan vind je ook grotere veren.

Groetjes Anja