Wie kan mij vertellen hoe ik foto`s kan verkleinen

Gestart door Natanella, 11 september 2003, 23:22:33

« vorige - volgende »

Natanella

Ik heb sinds kort de digifototoestel van mijn dochter te leen om jullie te trakteren op mooie foto`s van mijn schatjes Solo en Ruby.
Alleen: helaas weet ik niet hoe ik ze kleiner moet maken, dus nu kan ik ze niet op het forum zetten  :-[ :'(

Is er iemand die mij dat kan vertellen in begrijpelijke taal???
Alvast bedankt!
groetjes, Anita

ria

Hallo,

Ik weet niet wat voor toestel je hebt maar ik heb op het toestel van mij de mogelijkheid om ook foto's in emailformaat te maken. Deze foto's zijn ongeveer 15k groot en ik kan ze zo op de site zetten zonder ze te hoeven verkleinen.

Groetjes,
Ria

Henry

je kan ze ook naar mij mailen dan maak ik ze wel kleiner en dan stuur ik ze wel weer terug

henry van ellinkhuizen

ria

Hallo,

Misschien heb je ook wel Adobe Photoshop op je computer of Paint. Daarmee kan je de foto ook zelf aanpassen. Wil je een online cursus dan moet je Kolkkie maar es vragen. Die kan dat heel best uitleggen. Dan kun jij ook lekker je gang gaan met foto's.

Groetjes,
Ria

Natanella

Hoi Ria, ik ben er achter dat op deze camera ook foto`s per e-mail verzonden kan worden, alleen als ik dat probeer kan ie de server niet vinden, de stumperd :-/
Nou ja, ik studder nog wel even door, het is ooit een keer gelukt, maar ik weet niet meer hoe :-[ :-[

In ieder geval bedankt voor je reaktie!! ;)

ria

He hoi,

Je kunt ook een instelling maken, denk ik, dat er naast een foto ook een kleine foto gemaakt wordt. Die kun je gewoon daarna op de computer zetten. Dus versturen hoeft niet gelijk.

Deze foto's van ongeveer 15k hoef je in principe niet te verkleinen. Wat voor merk camera heb je.

Groetjes,
Ria

Natanella

Hoi Henry, bedankt voor je aanbod, maar om jou nu mijn kiekjes te sturen vindt ik ook weer zowat :-/
Ik vindt mezelf zo`n oen dat ik niet meer weet hoe het gaat! Het is nl een keer gelukt maar ik weet niet meer precies hoe het gaat. Er zit ook een e-mailmogelijkheid op de camera maar als ik dat probeer kan ie de server niet vinden!
Helemaal simpel wordt ik van zoiets!!! :'(
Ik probeer het nog even zelf en anders zie je ze wel voorbijkomen ;D ;D
In ieder geval hardstikke bedankt ;)

groetjes, Anita
Citaat                   
je kan ze ook naar mij mailen dan maak ik ze wel kleiner en dan stuur ik ze wel weer terug

henry van ellinkhuizen

Natanella

Hoi Ria, het is een Olympus Camedia.

Maar waarschijnlijk weet ik te weinig van comp. om het te begrijpen :-[

ria

Hallo,

Zie je ook ergens een menu-knopje op het toestel staan.
Als je de instelling e-mail formaat kunt maken dan zet ie ze eerst op je camera. Je kunt deze kleine foto's dan waarschijnlijk ook overzetten naar je eigen computer.

Groetjes,
Ria

Tara

Hoi hoi,

normaal gezien heb je een programmaatje, dat heet Microsoft Photo Editor, met dat kan je makkelijk foto's verkleinen, maar wat ik het leukste vind, is met Paint, dan hoef je gewoon te selecteren wat je precies wil, zonder ze echt te verkleinen, want dan zijn ze vaak onduidelijker. En via paint, zijn ze vaak klein genoeg dat je ze niet meer hoeft te verkleinen, kijk, bij mijn dagboek van mijn valkjes is Tako verkleint via een fotoprogramma, en Piko geloof ik ook, maar de rest met Paint. Groot verschil toch?

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Anita,

Wat voor een fotobewerkingsprogramma (bijv. Adobe Photoshop, Paintshop pro) heb jij op de pc staan?

Bij Adobe Photoshop kan je het volgende doen, klik op:

Afbeelding ->Afbeeldingsgrootte (eng. versie: Image -> Imagesize)  

Daar kan je de foto's kleiner maken door de hoeveelheid pixels te verkleinen (pixelafmetingen) of door de grootte (documentgrootte) van het plaatje anders in te stellen. Vaak stel ik hem af op 15 cm (documentgrootte), dat is vaak voldoende. Groter kan problemen geven, omdat het plaatje niet groter als 60k mag zijn om op het forum gezet te worden.  

Als je geen van beide programma's hebt, is er nog geen nood aan de man. Windows heeft ee tekenprogramma, genaamd Paint, op je pc geinstalleerd.
Deze kan je vinden bij de bureau-accesoires.

Bij dit programma doe je het volgende:

Afbeelding -> Uitrekken/hellen.

Als je daar bent, gebruik je alleen de functie Uitrekken. Je maakt dan beide percentages kleiner. De juiste percentage zou je ff zelf uit moeten zoeken, want ik gebruik het programma verder niet. Het zit wel rond de 50% of minder, dat weet ik wel.

Voor paintshop pro is het het volgende (ik werk er niet mee):

Bij paintshop pro moet je resize zoeken. Dan moet je instellen hoeveel % van het plaatje het nieuwe plaatje moet worden. De helft kleiner, is dan 50%. Of je kan het aantal pixels veranderen. Als je die in de breedte verandert, verandert de lengte automatisch mee.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Karin

Hoi Anita,

Ik gebruik altijd Paint shop pro ervoor. Er is nu een nieuwe versie, errug leuk  ;D Als je het wilt hebben mail me dan ff privé": minka@wanadoo.nl Dan zal ik het ook meteen proberen uit te leggen.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marianne

Hoi Anita,

Ik verklein mijn foto's met Paint Shop Pro 8, een erg makkelijk programma gedownload van het net.
Ik verander bij resize de picksels in 400 bij 300 en dan zijn de foto's klein genoeg voor het forum.

Ik heb ook een Olympus Camedia met een software programmma.
Heb jij die ook?
Daar kun je de foto's ook mee verkleinen hoor.

Je pakt de gewenste foto.
Ga naar Edit
Ga nu naar Image
En verklein je foto met resize.

En bij Properties kun je zien hoeveel KB je nieuwe foto is.

Succes!
Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Natanella

Hoi allemaal, bedankt voor jullie reakties! Paintshop pro heb ik niet maar de tip van Kolkkie met stretchen werkt volgens mij! Eerlijkheidshalve heeft mijn zoon me ook even erbij geholpen! Maar het is wel een lieve foto hé?
groetjes, Anita

ria

Hallo Anita,

Gefeliciteerd hoor dat het gelukt is met de foto's. En wat een mooie foto zeg, het lijkt Tweety mijn lutino wel. We zullen nog wel meer mooie foto's zien van jouw valkjes denk ik.

Groetjes,
Ria

enne graag gedaan hoor !