9 mei 2025, 21:28:41

Kan het nog?

Gestart door Nes, 14 september 2003, 15:52:31

« vorige - volgende »

Nes

Hallo allemaal,

ik vroeg me eigenlijk af of je een mannetje nog deuntjes kan leren als je er al een vrouwtje bij hebt.

Groetjes Nes

Lique

Hoi Nes.

Als hij de anleg heeft, om deuntjes te leren, zal hij dit ook doen, als er een popje bij is.
Mijn Jaco zit tussen veel andere valkjes, en praat en fluit er heel wat nieuwe dingen bij.

Groetjes Lique

Nes

Bedankt Lique,

ik hoop dat Rocky aanleg ervoor heeft. Ik vind het zo leuk!
Ik merk wel dat hij soms wat dingetjes heeft opgepikt.
Van die korte fluitjes zoals futfuw en zoiets.  :)
Ik heb een deuntje van jullie site herhaaldelijk op een bandrecordertje opgenomen. Ben benieuwd  ;)

groetjes Nes.

Karin

Ze kunnen op oudere leeftijd ook nog prima deuntjes leren, juist als er een vrouwtje bij zit. Ik heb Mystic nu een maand of 2 ( hij is een jaar of 4 ) en heeft in de tussentijd al 2 deuntjes van de andere valkjes overgenomen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nes

ik ben benieuwd... Ik geef niet op!  :D
Hou je op de hoogte! Ik merk in ieder geval wel dat ze de deuntjes heel interessant vinden.

Groetjes Nes.

Natanella

Hoi Nes,

Solo zit ook altijd heel gespannen te luisteren als ik aan het fluiten ben. Of zingen...Maar ik vindt het moeilijk te beoordelen wat deuntjes zijn. Inderdaad maakt Solo soms  riedelgeluidjes die nieuw zijn, maar het zijn wel echte vogelgeluiden.
Je hoort soms ook van mensen die valken hebben die echt totaal andere geluiden nadoen of een liedje nafluiten!
Tja en wat is nu een deuntje?
Maar ik probeer het Solo toch ook te leren, het lijkt mij ook errug leuk!

Houdt ons maar op de hoogte van de vorderingen van Rocky

Paul

Hoi,
Mijn eerste valkje wat ik hier nog heb is nu ruim 12 jaar en in het begin heeft ie twee echte melodietjes geleerd en een aantal woordjes.
Dat was in het eerste jaar en daarna heeft ie weinig meer bijgeleerd.
Hij fluit het melodietje van het a-team en dat deuntje van aanvallen !!!
Sinds ik er andere valkjes bij heb hebben die die melodietjes van de eerste valk overgenomen en nu fluiten er 4 die melodietjes :-)
Ze nemen van elkaar sneller dingen over dan van mensen en zeker als je er meerdere hebt nemen ze van mensen niet zo snel dingen meer over.
Maar als je een mannetje en een popje hebt zal je het mannetje zeker nog wel wat kunnen leren lijkt me.
Succes met de zanglessen :-)

Groetjes, Paul