Onze border collie's Kyra, Flanel & Timon.

Gestart door Sally, 2 juni 2007, 21:23:55

« vorige - volgende »

Sally

2 juni 2007, 21:23:55 Last Edit: 22 januari 2008, 19:16:08 by Sally
Hallo.

Ik wou even mijn honden ook aan jullie voorstellen zodat jullie een idee hebben met wat ik me hier nog zoal bezig houd thuis.

Hier zie je links Kyra de border collie. In het midden Yana de jack russel en rechts Flanel de andere border collie.

Flanel is mijn hondje en was eigenlijk een ongelukje. Ze is nu ondertussen al 2.5 jaar. (Kyra is de mama).
Die tijd toen het "ongelukje gebeurde" woonde mijn zus nog bij mij thuis (die is vorig jaar in februari samen gaan wonen) en zij had ook een Border collie (reu) en die woonde hier dus ook nog...
Kyra bijna een jaar toen we ontdekte dat ze maar dikker en dikker werdt en haar tepels opgezwollen stonden. Mijn mama dacht dat ze schijnzwanger was. Maar papa vertrouwde het boeltje niet dus besloot ermee naar de dierenarts te gaan. dus we gingen naar de dierenarts en lieten een echo uitvoeren. (er zaten al zeker 3 pups in haar dik buikje) ze was al 6 weken ver zij de dierenarts dus het zou nog 2 weken duren dat de pups dr waren. Dus wij hier al ne bak gezet voor Kyra waar ze haar pups kon laten geboren worden. Een week later op een late avond vond ik dat Kyra nogal raar deed en ik zij tegen mijne papa "vanavond gaat het gebeuren". Dus ik zette Kyra appart bij hare bak. En nog geen half uur later was het zover. Het eerste pupje was geboren. maar er kwamen er geen meer... Papa naar dn dierenarts gebelt en hij zee dat hij langst mocht komen. en daar hebben ze haar een spuitje gegeven voor dat het beter zou gaan. Dus papa terug naar huis gereden met kyra die op de achterbank lag met haar pupje lekker warm ingestopt in een doosje met dekentje. en toen kwam de 2de pup (op de achterbank) wat was dat een chaos  ;D. Toen we thuis kwamen zijn er in de nacht nog 2 pupjes bij geboren en dat was het zo wat :). Kyra was nog wat onwennig (ze was zelf nog een grote pup) de dag na de pups geboren waren werdt ze 1 jaar. Ze wou de pups niet bij haar laten drinken en zat er maar raar bij maar na mijne lieve papa ne nacht bij haar en de pups heeft doorgebracht kreeg hem haar toch zo ver voor ze bij haar te laten drinken :) en smorgends lagen ze heel lief bij de mama te drinken:). Het waren echte schatjes :).
En na lang zagen heb ik dus Flanel mogen houden want zij was mijn oogappeltje :)

Ik hoop dat jullie er een beetje aanuit kunnen. :)

ManjaV

Hoi Sally,

Wat leuk te lezen over jouw honden, en wat een grappig verhaal over je border collies! :D Wat goed dat ze toch haar kleintjes is gaan zogen, ja, als ze jong zijn moeten ze ook zeker in hun moederrol groeien. Ik vind dat je hele leuke honden hebt en zal zeker bij je blijven lezen.
Gaat het goed met de honden en je vogels samen?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Sally

Hallo Manja,

Wat leuk dat je reageert op mijn berichtje. Ik heb mijn valkparkietje zelf nogmaar 1 week. Ik neem het risico niet dat de honden de valk gaan pakken als ze los is dus zet de honden voor de zekerheid toch even vast als Kuifje uit zijn kooitje mag :). Hij is trouwens vandaag voor het eerst uit zijn kooitje geweest. Hij bleef een hele tijd op mijne arm zitten maar toen ik zelf in de zetel ging zitten vloog hij weg. Ik dacht "ooh nee wat nu gedaan" maar toen hij rustig op een kast was beland heb ik eten in mijn hand gedaan en zachtjes tegen hem beginnen te praten met mijn hand vlakbij hem en is hij op mijn hand gesprongen en zo heb ik hem voorzichtig terug in zijn kooitje gezet :).
"oef"...

Dit is mijn Kuifje :)

Anja

Hoi Sally,

Leuk dat een boekje bent begonnen over je honden. Krijgt/heeft Kuifje ook een eigen boekje?
Ik heb 2 hondjes Doggy en Pukkie.
Kijk maar eens in het boekje van Doggy en Pukkie.
Wel een mooi verhaal zeg en gelukkig dat je 1 pup mocht houden.

Groetjes Anja

Sally

Hallo Anja,

Ik heb er al wel ergens iets over mijn Kuifje instaan hoor :) maar nog niet echt een boekje. Daar ga ik snel werk van maken. Maar zoveel kan ik er nog niet over vertellen want ik heb hem nogmaar een dikke week.

groetjes Sally

Mara

Hoi Sally

Wat heb jij mooie honden zeg!!

Groetjes

Mara en Oscar (bouvier)

Anja

Citaat van: Lief_Kuifje op  4 juni 2007, 15:20:26
Hallo Anja,

Ik heb er al wel ergens iets over mijn Kuifje instaan hoor :) maar nog niet echt een boekje. Daar ga ik snel werk van maken. Maar zoveel kan ik er nog niet over vertellen want ik heb hem nogmaar een dikke week.

groetjes Sally

Hoi Sally,

Dat vertellen over Kuifje komt vanzelf hoor.Wacht maar eens over een tijdje dan praat jij ons de oren van onze hoofden af ;D ;D ;D

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Sally,

Wat een lief en mooi valkje is Kuifje zeg. Echt een schatje.
Ben benieuwd naar nog meer verhalen over hem. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Christine

Wat leuk!!
Nog iemand op het forum met border collie's.
Ik krijg een border van mijn ouders. Deze is nu 1 week en 2 dagen oud! Dus nog even wachten!! ;)
Mijn dagboekje vind je hier:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,23652.0.html

Ik kom zeker nog eens buurten!

Groetjes
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Mara

Hoi Kyra en Flanel

Hier ben ik dan, ik kom even kijken hoe het met jullie is!! Wat zijn jullie mooie honden zeg!! Ik heb ook gezien dat jullie in mijn boekje zijn geweest.

Pootje

oscar

Sally

hallo anja,

Ik ga bijna mijn boekje beginnen :) hij is nu ondertussen al 2 keer losgeweest en het overstappen op mijn andere hand lukt ook al heel goed. (alleen in zijn kooi) maar het komt allemaal vanzelf wel :) ik ga er dan ook meer foto'tjes beginnen van trekken van als ie los is enzo en dan kunne die ook mee in het boekje :)

Hallo ManjaV,

Het boekje is onderweg :) nog even geduld...
Het is inderdaat een schatje alleen durft hij nogal is te bijten als ik hem op mijn andere hand wil laten overstappen :). Maar ik trek niet terug hoor. De sterkste overwint :p.

Hallo Christine,

Ik zal eens in jou dagboekje komen kijken ze.
Ik vind het heel leuk dat je een border collie pupje krijgt en wens u er alvast al heel veel plezier mee. Heb je al een keuze gemaakt? Ik ben benieuwt naar de foto's van hem/haar.
Het kan niet anders dan een heel mooi hondje zijn met zulke mooie ouders :)

Hallo oscar,

Alles gaat goed met ons hoor, we liggen nu weer lekker in de zetel. Wat hebben wij toch een luilekkerleven.

Pootje Kyra & Flanel

Mara

Hoi Kyra en Flanel

Ik lig nu lekker op het tapijt en heb net lekker wat kaas gekregen. Heerlijk. Is het bij jullie ook zo warm? Hier wel, heel erg warm, niet meer prettig hoor.

Pootje

Oscar

Sally

Hallo oscar,

Hier is het ook heel erg warm geweest ze. Nu is het weer een beetje aan het afkoelen maar dat mag wel ze. We liggen nu lekker binnen hier is het lekker fris. Ik heb net nogeens in baasjes arm gebeten voor te spelen. maar ze daagt me zelf altijd uit ze! En dan geef ik een pootje  ;D.
Kun jij ook pootjes geven? Ikke wel maar mijn mama (Kyra) kan da niet.

pootje Flanel.

Mara

Hoi Flanel

IK kan geen pootjes geven. Is mij nooit geleerd. Ik kom namelijk uit een asiel. Mijn oude baasjes hadden me achtergelaten.....maar nu heb ik het goed, ik heb een hele bank voor mij alleen. Echt heel erg gezellig hoor.

Liefs

Oscar

Sally

Hallo oscar,

Allez hoe kunnen ze nu zo'n schatje als u achterlaten?
Da snap ik niet ze... Al goed dat Mara u heeft opgepikt en goed voor u zorgt.
Hoe oud ben je nu?
Ik word er in December 3. Duur nogwel eventjes :)

Pootje Flanel