Ira, mijn kooikerhondje FOTO

Gestart door ManjaV, 2 juni 2007, 08:23:57

« vorige - volgende »

ManjaV

2 juni 2007, 08:23:57 Last Edit: 25 november 2007, 19:07:38 by ManjaV
Nou, ik start ook maar een boekje over mijn hondje, want ik ben dus wel heel benieuwd naar jullie tips. ;D

Ira is een kooikerhondje (foto volgt) van 8 weken. Hij is een reutje en het is echt een lieverd. Na twee dagen kent hij het commando 'zit' al en hij volgt me op de voet, zowel buiten als
binnen.

Hier een foto van Ira in de bench. Dat visje dat naast hem ligt, is zijn favo speeltje. Als ik het visje in de woonkamer gooi, sleept hij hem weer terug naar zijn mandje. ;D Hier hangt ook de nestgeur aan.

Ik heb in de woonkamer een bench voor hem staan waar hij overdag veel in slaapt. Soms valt hij in slaap op de grond en dan breng ik hem naar de bench, omdat ik graag wil dat het zijn plekje wordt.
Alleen 's nachts schijnt problematisch te worden.  :-\ De eerste nacht sliep hij goed door, tot vijf uur, en kon ik ook nog een beetje redelijk slapen. Maar vannacht was echt een ramp.
Ik werd om het uur wakker door zijn geblaf en gejank en uiteindelijk was ik het na anderhalf uur keihard geblaf en gejank compleet zat en ben ik naar de woonkamer gegaan en heb gezegd: 'foei' op een dreigende toon. Niet dat het veel hielp.  ::) Hij was volgens mij alleen maar blij dat die aandacht kreeg.
Maar ik kon er gewoon echt niet meer tegen! Ik had nauwelijks slaap gehad en mijn slaap heb ik gewoon echt hard nodig.
Om maar niet te spreken van de buren die ik volgens mij heel erg lastig val. Ik heb in Irenes boekje gelezen dat Max ook wel blafte, maar niet uren achter elkaar.  ???
Het was misschien een fout om naar hem toe te gaan, maar...uren laten blaffen is ook echt geen optie voor mij. De flat waarin ik woon, is zeer gehorig, naast mij wonen oudere mensen en ik wil ze absoluut niet tot last zijn. Ik heb wel iedereen ingelicht, maar uren achtereen blaffen en janken, daar wordt iedereen gek van toch?

Pfffff....wie heeft er tips?  ??? ??? ??? ::) :-\ 8)
Het uren blaffen en laten janken is dus echt geen optie meer.

Verder is Ira een schatje hoor, maar ik moest het echt even kwijt.
Ik heb een tijdje terug Pfeiffer gehad en ben daar nog steeds vaak heel moe van, dus ik moet gewoon slapen.

Graag hoor ik van jullie.
Ik ga nu even een foto zoeken.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Ik dacht al dat je een boekje zou beginnen.
Ja het valt niet mee een pup in huis hè? Ze zullen het je laten weten ook.
Het is net een kind die je uit je slaapt houdt.
Ik zag dat Irene je al tips gegeven heeft.
Brutus heeft nooit naast ons bed geslapen en ook wat afgejankt zodat ik erg moe was overdag en inderdaad wel eens dacht waar begin ik aan. Het hoort er wel een beetje bij helaas. Dat is het nadeel van een pup hebben. Maar het gaat over hoor ;D
De eerste keer dat ik mocht doorslapen van Brutus deed ik geen oog dicht en ben toen gaan kijken of hij nog wel leefde :-[
Een kruik in de bench en een tikkende wekker wilt ook nog wel eens helpen.

Succes!!

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Monky

Hey Manja!!!

Toch aan een boekje begonnen ?  ;D ;D ;D ;D

Leuk hoor.

Ik kan je helaas geen advies geven wat betreft puppies.
Mijn zus had wel honden, maar dat waren Franse Bulletjes en die kunnen bijna niet blaffen  ::)

Ik wens je er heel veel sterkte mee en uiteindelijk ook veel plezier  :D Je moet er blijkbaar even doorheen bijten.
In Mandy's verhaal over haar Bruno heeft ze toendertijd ook omschreven hoe ze de eerste dagen is doorgekomen. Misschien heb je daar ook wat aan.

Veel Plezier met Ira  :D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Caroline,

Die kruik en tikkende wekker zitten al bij het standaardpakket  :P ::) ;D Oh nee, de kruik was ik vannacht vergeten, maar daar zal het toch niet aan hebben gelegen?  ???
Het uiterst vreemde is dat hij de bench blijkbaar wel als zijn plaats beschouwd, want elke keer na het spelen en uitlaten gaat hij daarin uit zichzelf slapen.
Dus snap ik niet dat hij 's nachts dan ineens aan het blaffen en janken slaat. Irene heeft idd hele goede tips gegeven, wellicht ga ik die gewoon opvolgen.
Of geluidsisolerend materiaal bij de Gamma kopen voor de bench?

Hoi Monky,

Ja, op jouw advies ;D ;D ; D
Tja, erdoorheen bijten moet idd altijd wel, alleen ik vind het niet gepast om hem gewoon de hele nacht te laten blaffen. De buren zijn hier best wel oplettend (logisch ook).
Dus ik ga echt wat anders verzinnen.
Bedankt voor je tip over Mandy's boekje. Die ga ik zeker nalezen.

Ira is wel een lieverd hoor. Na twee dagen kent hij het commando 'zit' al. ;D

Groetjes,
Manja

Mara

Hoi Manja

Ten eerste, wat een schatje.

Ten tweede, ik kan geen tips geven met betrekking tot puppies omdat onze honden beide uit het asiel kwamen en beide al wat ouder waren (Tarzan was +/- 8 jaar en Oscar was +/- een jaar tot anderhalf jaar oud). Ik hoop dat het gauw over is het blaffen 's nachts.

Liefs

Mara

Rianne

Hoi Manja,

je kunt ook een door jou gedragen t-shirt in de bench leggen. Dat wil ook nog wel eens helpen :)

ManjaV

Hoi Mara,

Bedankt, het is inderdaad echt een schatje. Hij luistert zo goed.
Ik heb vandaag een paar keer met hem in de bench getraind met deurtje dicht. De eerste keer blafte hij tien minuten voordat hij stil werd, en de vierde keer was het nog maar een minuut. ;D
Schijnt het nu door te hebben maar de nacht is misschien nog wel een ander verhaal.
Jij had denk ik wel geluk he? Als ze al wat ouder zijn, is het blaffen en janken denk ik veel minder.

Hoi Rianne,

Bedankt voor deze handige tip. Die zal ik zeker gaan toepassen.
Wilde net een berg de was ingooien, zal daar een shirt uitzoeken. ;D

Groetjes,
Manja

eefje nieuwenburg

hoe lang hebben jullie hem nu?
want sommige puppies moeten gewoon heel erg wennen aan het nieuwe huis zonder hun mama en broers en zussen.
kun je er bij blijven liggen of hem meenemen naar je kamer en hem daar een paar dagen in de bench laten slapen?
gewoon totdat ie een beetje vertrouwt is en dan moet ie weer naar de woonkamer.
Hij is nog maar een baby en de ene pup heeft meer tijd en aandacht nodig dan de andere.

sterkte,
groetjes eefje

Anja

Hoi Manja,

Een schatje hoor die Ira. Wel vervelend hè dat janken en blaffen 's nachts.
De tips die ik had zijn je al gegeven zie ik. De wekker in een handdoek, de kruik, het t-shirt, bench bij je boven zetten en las hij piept hem laten voelen dat je er nog bent.
Verder weet ik het eigenlijk ook niet :-\ :-\

Veel succes Manja.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Manja,
Wat een schatje ;D :-* :-* :-* :-* ;D
Waarschijnlijk is Ira gewoon bang en alleen en roept hij jullie daarom.
Ik zou ervoor kiezen om mijn pup in de slaapkamer te nemen, met bench en al. Dan zit hij toch op zijn eigen plekje en kan je hem leren dat hij daar slaapt waar zijn "mand" staat.
En is Ira 's nachts niet zo alleen.
Succes!!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

ManjaV

Bedankt voor jullie tips!
Dan heb ik een extra vraag: kan ik ipv de normale bench, ook een kleinere reisbench in de slaapkamer zetten? Ik vind dat zo een gesjouw met die grote bench en de slaapkamer staat dan meteen vol.  ::) Ik leg er dan wel het kleedje in dat normaal in de bench ligt.

Hoi Eefje,

Hij is hier nu twee dagen. Dat is natuurlijk nog maar heel kort.
Ik ga vanavond uitproberen om hem in de slaapkamer te zetten en dan maar hopen dat hij niet gaat blaffen of janken.
Inderdaad is hij nog maar een kleine baby. :D

Hoi Anja,

Bedankt voor al je tips. Ik vind het blaffen en janken zeker heel vervelend, maar vooral voor de buren.  :-\ Zelf zou ik het nog wel uit kunnen houden door oordopjes in te doen. ;D
Maar goed, ik heb toch liever een goede nachtrust dus vannacht maar uitproberen in de slaapkamer.
Hij ligt nu al in de kleine reisbench te slapen, dus volgens mij vindt hij het wel een leuk plekje.

Hoi Anke,

Ja, zeker een schatje he ;D Wel een ondeugend schatje ;D ;D
Ik vind de bench eigenlijk te zwaar en te groot om in de slaapkamer mee te slepen, vandaar mijn oplossing voor de kleine reisbench. Maar dan is hij idd niet alleen.
Als hij dan nog blaft en jankt, weet ik het ook niet.  ::)

Groetjes,
Manja

Caroline

Wat een lieve foto van Ira.  :-*

Het gaat vast helemaal goedkomen met hem, zeker met die berg adviezen.  :D

Succes of moet ik zeggen sterkte vannacht.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Caroline,

Bedankt! Ik vind die foto zelf ook heel lief, vooral met dat visje ernaast ;D zijn lievelingsbeestje.

Ik heb er ook vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen, ook vannacht! :D

Groetjes,
Manja

Anke

Hoi Manja,
Het lijkt mij geen probleem als je de reisbench gebruikt.
Dat is toch ook zijn plekje?
Leg gewoon de deken of wat je in de andere bench gebruikt in de reisbench en natuurlijk zijn favoriete dolfijntje ;D
Succes vannacht, ik weet zeker dat Ira rustiger zal zijn als ie bij jullie in de buurt is vannacht.
Slaap lekker ;)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

eefje nieuwenburg

ik denk ook dat dat wel goed moet komen,als ie maar doorheeft dat ie niet alleen is ben je al heel goed op weg.

laat het morgen even weten hoe het gegaan is want ik ben erg benieuwd!

groetjes en succes vanacht!