Kwartels in voerbakken, hygiënisch??

Gestart door Speedy, 11 september 2003, 12:47:37

« vorige - volgende »

Speedy

11 september 2003, 12:47:37 Last Edit: 11 september 2003, 15:30:38 by Angelique
Hoi allemaal,

Ik wist niet zo gauw waar ik mijn vraag wilde stellen, dus doe het toch maar hier.
Zoals jullie weten heb ik sinds een klein weekje kwarteltjes erbij.
Deze zaten maar wat graag in de voerbakken vande valkparkieten.
Gisteren bij het verschonen, zie ik overal poep aan zitten, waar het nooit eerder op heeft gezeten, toen ik de kwarteltjes nog niet had.
Jakkes, sorrie dat ik het zeg hoor, maar ik vind het vieze poepertjes. de bodem is veel viezer.
Kan dit nou wel of geen kwaad voor de gezondheid van mijn valkparkietjes?
Ook vanwege dat bij nog iemand hier op het forum nu de valkjes zich niet erg lekker voelen en ook kwarteltjes hebben sinds kort.
Ik heb de voerbakken nu hoger gehangen, in de hoop dat het zo goed zal blijven gaan.
Het enige nadeel is, dat als ze opvliegen, vanwege een schrik reactie, dat ze dan tegen de onderkant van de voerbak aan vliegen en die dan scheef komt te hangen, zodat ze er met hun langgestrekte nekjes...alsnog voer uit pikken.
Zucht))))) ik dacht dat het bodem eters waren? hier willen ze alleen maar het beste lijkt wel hahhaaha

Groetjes,
Trudie

Lique

Hoi Trudie,

Heb je wel een bakje met eivoer en met gewoon kleine parkietenzaadjes op de bodem staan?
Want dat hebben ze wel nodig. Ook water en een bakje met grit.
Want hier vliegen ze zelden, en ik zie ze nooit op een stok zitten hahaha.

groetjes lique

Speedy

Ik had het wel op de bodem staan tot gisteren...maar zal het straks weer terug gaan zetten...ze zijn vreemde wezens hoor, kan er niks aan doen.
Ze scharellen alleen maar aan de achterkant van de bodem....heen en weer, meer niet....zenuwlijders zijn het.  :D ;D
Ik ga straks maar ander voer erbij halen dan, universeel voer is ook goed voor ze toch?
Anders eivoer.
Maar wat vind jij dan van wat ik hierboven schreef? over dat poep?
Hoe doen ze bij jou?? ja jij hebt ze niet binnen he...

Groetjes,
Trudie

Lique

Hoi Trudie,

Ja, ik heb ze ook nog een paar weken binnen gehad, en eigenlijk nergens last van.
Aleen dat ze houtsnippers niet zo fijn vonden, aan de kant schoven, en lekker op de kale bodem heen liepen.
Nu ze buiten zijn, hebben ze echt de ruimte, en vermaken ze zich enorm. Lopen ze lekker met zijn 2en over die hele voliere heen, en de valken vinden het fantastisch.
vaak zitten ze met zijn allen op de grond, en niemand doet mekaar wat. Heel sociaal tegneover mekaar.

Ik geef ze fazantenvoer, klaine parkietenzaadjes, en nog eivoer. Ook geef ik ze tropenvoer.
Grit meng ik er ook doorheen, zodat ik zo min mogelijk bakjes heb.nu heb ik 2 bakjes, 1 met voer, en 1 met water.
En zo kunnen ze nog lekker scharrelen.

groetjes lique

Vogellovertje

Hoi trudie..

Volgens mij kan het geen kwaad
Dizzy is met kwartels opgegroeid en al die vogels zagen er goed uit..
Het is denk ik viezer omdat er meer poepjes zijn hihi

Met dizzy gaat nu alles goed..en volgens de dierenarts komt het niet door de kwartels.
Om ze wat minder bang te maken moet je elke dag even je hand in het hok

Heb je al in het dizzydagboek gekeken en in het dagboek van egbert en jeltje daat staat hoe het nu gaat met ze

VaLKPaRKieTJe

Hoi Trudie,

Volgens onze dierenarts Arend Schuur kunnen de kwartels absoluut geen kwaad bij valkparkieten.

Dizzy was niet lekker, waarschijnlijk een virusje, maar dan zou Chico toch ook zo ziek moeten zijn geweest, maar die had eigenlijk nergens last van, alleen zijn conditie was iets minder, maar daar merk ik nu ook niks meer van.

De poepjes, nou ja, niet dat ik het echt veranderd vind, maar de valkjes poepen ook in het waterbekje van de kwartels, en Miepje, het vrouwtje, loopt heel soms door de voerbakken van de valkjes, maar om nou te zeggen dat die valkjes daar mee zitten... nee, die vinden het juist heel gezellig.

Maar die kwarteltjes zijn inderdaad beetje nerveuze vogeltjes, net kleine kippetjes :P maar wel heel erg lief en schattig.

Groetjes, Mariette