sinds een half jaar geleden viel hij konstand van

Gestart door sandraa, 31 augustus 2003, 15:10:10

« vorige - volgende »

sandraa

hoi
ik heb al 8/9 jaar een valk parkiet.
sinds een half jaar geleden viel hij konstand van zijn stok.
dat ging keer op keer goed maar nu komt hij niet meer van de grond af. ik herken mijn vrolijke binky niet meer hij fluit nog wel maar valt steeds om en ligt alleen maar.
hij eet nog wel maar zijn snavel groeit ook behoorlijk?
is dit ouderdom? of is hij ziek?
ik durf niet goed naar een dierenarts te gaan want ik denk dat hij dan een spuitje krijgt.
help!!! wat moet ik doen om mijn vrolijke binky terug te krijgen.
ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen.  

bvd. groetjes sandra

marcia

Hoi Sandra

Dat je valkje op de bodem blijft zitten is geen goed teken hoor.Als je valkje er ziek uitziet en op de bodem blijft zitten is hij al langer ziek dan jij waarschijnlijk denkt.Een valkparkiet is een prooidier en in het wild laten prooidieren niet zien dat ze zwak zijn omdat ze dan door jachtdieren worden opgegeten.Als ik jou was zou ik toch even de D.A.bellen al is het maar voor advies. Mischien heeft wel een ontsteking aan zijn oor dan raken ze ook evenwicht kwijt.

P.S. Een D.A.zal nooit een dier inlaten slapen zonder jouw toestemming.

Groetjes Mars.

Sander

hello sandraa

als ik zou was zou ik vlug naar een D.A. gaan hoor. Ik heb vroeger nog een vogel gehad die ook telkens van z'n stok viel en op z'n zij lag in de kooi en die is een tijdje later overleden :-[
Vlug naar de D.A. dus!!

groetjes
sander

Tara

Hoi Sandraa,

ik raad je aan ook naar een da te gaan. Als hij een spuit geeft zonder je toestemming en wil, kan je klacht indienen, hij heeft het recht niet zonder jouw toestemming. Een valk zijn bek mag niet te lang zijn, want als die te lang wordt, kan die zijn zaad niet meer goed pellen ...

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Sandra,
Het hoeft helemaal niet ernstig te zijn het kan bijvoorbeeld gewoon zijn dat zijn nageltjes te lang zijn dan valt hij ook van zijn stokje en misschien zijn ze nu zo lang dat ie niet meer op een stokje kan zitten.
Ik zou inderdaad snel even langs de dierenarts en er zeker op letten dat je valkje blijft eten en drinken en als ie niet meer op zijn stokje kan zitten het voer en drinken op de bodem zetten.
Maar ga snel even langs een dierenarts want die kan er zeker wat aan doen.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Sandra,

Hoe is het nu met je valkje?
Valt hij nog van zijn stokje of is het weer over?
Ik ben heel benieuwd.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Vogellovertje

Hoi

Ik zou naar de dierenarts gaan..
Als je alleen van het ergste uitgaat en je durft niet word het mischien alleen maar erger..
Het zal vast niets ergs zijn ..
En is het wel erg..dan heb je hem haar in ieder geval geprobeert te redden..
Sterkte

xxx.loraine