13 mei 2025, 19:31:40

diaree

Gestart door Debby, 15 september 2003, 21:19:58

« vorige - volgende »

Debby

Hallo allemaal,

Ik hoop dat er iemand is die de volgende situatie herkend, en advies kan geven.
Ik heb net een jonge valkparkiet sinds twee dagen. Hij is een week of tien. Ik vind alleen zijn ontlasting wat nattig en groen. Ik heb de dierenwinkel gebeld waar hij vandaan komt. Ze zeiden daar dat dat waarschijnlijk stress is door de verhuizing naar een andere omgeving. Hij ziet er verder zeker niet ziek uit. Zit niet bol. Eet goed, wast zich vaak. Zou dit inderdaad door de verandering van omgeving kunnen komen ?
Wie herkent dit ?

Groetjes Debby

Tara

Hoi Debby,

ik heb al eens antwoord gegeven bij je vorige vraag, maar ik denk niet dat het stress is, want mijn Turquoisineparkiet is (volgens de winkel) doodgegaan aan stress wat ik absoluut nie geloof. Misschien is het wel wat aanpassen van de omgeving, maar zal wel meer iets met zijn voedsel zijn zeker? Tenzij je geen groen of fruit of iets dergelijks hebt gegeven, zal het misschien toch zijn door je verhuis.

Nes

Hallo,

ik heb ook pas een heel jong valkje. Die heeft precies hetzelfde als wat jij net beschrijft. Ik persoonlijk denk dat het te maken heeft met de overgang op vast of ander voer...
Of misschien dat het valkje veel water drinkt... Daar wordt poep ook wel eens waterig van.
Ik ben geen expert in deze dingen maar volgens mij is het niks om je druk over te maken.
Misschien dat iemand anders er iets meer van weet?

Groetjes Nes.

Paul

Hoi Debby,
Als een valkje schrikt komt er ook vaak waterige ontlasting de eerstvolgende keer dat ie wat laat vallen.
Het kan dus heel goed door de verandering van leefruimte komen.
Het zou wel met een paar dagen over moeten gaan als dat het is natuurlijk.
Het feit dat ie zich niet ziek gedraagd is in elk geval een goed teken zolang ie maar goed eet en drinkt.
van sla of fruit wat vochtig is kan het ook vaak komen.
Houd het in elk geval goed in de gaten.

Groetjes, Paul

Debby

Beste Paul,

Het is mij inderdaad opgevallen, dat als hij ergens van schrikt. Een plotselinge beweging van iemand of zo, dat hij ineens die waterige ontlasting laat vallen. Ik heb nu ook wat gewone poep op zijn zitstok gezien, dus ik denk dat dat het is. Hij gaat er dan ook een beetje bij zitten beven, en schudt zich een paar keer uit. Bedankt voor je tip.

Groetjes Debby