9 mei 2025, 02:56:01

Ziek?

Gestart door VaLKPaRKieTJe, 10 september 2003, 20:56:00

« vorige - volgende »

VaLKPaRKieTJe

10 september 2003, 20:56:00 Last Edit: 10 september 2003, 22:44:37 by VaLKPaRKieTJe
hey hey,

1 van mijn valkjes, Dizzy, is heel rustig, zit continue te slapen en laat zich zelfs kriebelen nu.
Ze is echt heel hangerig, vreemd voor haar doen vind ik.
Ze heeft het ook koud want ze heeft haar veren omhoog gezet.

Ook Chico voelt zich blijkbaar niet 100% want hij zit graag bij me, en wil geen moment alleen gelaten worden.
Hij heeft ook soms zijn veren omhoog gezet, en zit soms te trillen als hij bij me zit.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Hebben ze misschien een kouwtje gevat of zijn ze gewoon oververmoeid door het vele vliegen en dan onze hond er nog bij die de vogels geen minuut per dag rust gunt??

Ik hoop dat iemand kan helpen, want straks is er wel iets mis, en dan ben ik er in ieder geval op tijd bij mocht er wel iets goed fout gaan met ze.

Groetjes, Mariette

Hermes_Lucy_nest

hoi,

volgens mij is het nie door de hond of van het vriegen hoor! daarvoor zetten ze hun veren nie op en/of trillen!
volgens mij zijn ze gewoon een beetje ziekjes.
laat ze gewoon een beetje met rust en als het erger word ga je naar een dokter ofwel bel je meteen de dokter en dat weet je wat je moet doen en dan moet je alleen de telefoonkosten betalen

genezende groetjes,

Valérie :)

VaLKPaRKieTJe

10 september 2003, 22:47:38 #2 Last Edit: 10 september 2003, 22:50:24 by VaLKPaRKieTJe
Hoi Valerie,

Thnx voor je reactie.
Het zou oververmoeidheid kunnen zijn, maar ze vliegen niet zo veel, soms hebben ze een bui maar dat duurt heel even en dan zitten ze weer stil, Chico vaak op mijn schouder, Dizzy varieerd het.
Alleen heb ik een hond die gek is op alles wat beweegt, dus die springt om de haverklap tegen de voliere op, ook al verzet een kwartel haar poot, hup, weer tegen die voliere.

Ik word er zelf al knettergek van, maar de vogels schrikken zich elke keer weer een apehoedje, en daarom dacht ik dat dat misschien de reden kon zijn.

Evengoed bedankt voor je tip, zal er aan denken.

Groetjes, Mariette

Speedy

Als ze ziek geworden zouden zijn zo plotseling.....zou ik gauw gaan denken in de richting...kwarteltjes? brengen die misschien iets over? ja ik zeg maar wat hoor....als ze plots allebei niet lekker zijn....jeetje wat vervelend nu.
Zodra ik hier iets geks merk, gaan die kwarteltjes er als eerste uit.... hoe erg het ook mag klinken wat ik nu zeg hoor.
Jekkes...ik hoop dat het wel goed komt hoor.
Als je toch teveel twijfeld, wacht niet te lang hoor...bel de dierenarts op en vraag om advies.
warm houden is zeker belangrijk.

Sterkte ermee meiden...

Groetjes,
Trudie

Lique

Hoi,
Ik zou zowiezo even naar de DA toegaan, je weet maar nooit.
Ik weet alleen niet, of kwartels iets over kunnen brengen.
Maar even een bezoekje aan de DA kan geen kwaad.

Succes.

groetjes Lique

VaLKPaRKieTJe

Hoi hoi,

We zijn naar de dierenarts geweest en volgens hem zou het een virusje kunnen zijn.
We hebben anti-biotica meegekregen dat we moeten oplossen in het drinkwater, en dat 14 dagen lang.
Daarna zou het weer over moeten zijn, zo niet, moeten we terugkomen.

Maar er is dus niks ernstigs aan de hand gelukkig.
Nu maar hopen dat Dizzy weer heel snel terug transformeert in Dizzy Bizzy (Busy) ;D

Gr. Mariette