9 mei 2025, 10:21:03

overgeven

Gestart door Nes, 13 september 2003, 00:27:03

« vorige - volgende »

Nes

Hallo,

ik dacht vanmorgen: wat maak ik nou weer mee?
Zit Rocky op mijn hoofd en begint ie hefig te schudden met zijn kop en er vloog vanalles in het rond!! Toen ik even van verbazing bekomen was zag ik dat het allemaal zaadjes waren! Dit deed hij wel tot vier keer toe. Toen heb ik hem maar in zijn kooi gedaan. Hij ging meteen slapen.
Hebben jullie dit ook al eens meegemaakt?

Groetjes Nes.

Paul

Hoi Nes,
Dat doen ze hier inderdaad ook wel eens en dat doen ze omdat ze hun partner waar ze verliefd op zijn willen voeren.
Heb je 1 valkje dan wil ie jou namelijk voeren :-)
Eet smakelijk  :D
Maar dat is meestal de reden als ie zich verder niet ziek gedraagt.
Het kan ook natuurlijk komen dat ie ziek is maar hier was dat nooit het geval als ze dat deden.

Groetjes, Paul

Nes

O zit dat zo! Nee hoor, mij wil ie niet voeren denk ik!  :D
Hij heeft sinds een ruime week een vrouwelijk maatje en ze kunnen niet zonder elkaar!
Wat leuk! Ahum, daargelaten de troep die het geeft dan..

Groetjes Nes.

Mirjam-Moniek

Hoi Nes

Basje had dat een keer. Ik vond hem op de bodem van de kooi. Daar zat hij helemaal bol met zijn oogjes dicht. Toen ik hem pakte, zag ik dat hij zijn oogjes nauwelijks open kon houden en dat hij wiebelend op zijn pootjes stond. Ik heb hem op een stokje gezet. Hij zag er zo ziek uit dat we dachten dat hij dood zou gaan en een tripje naar de dierenarts al helemaal niet meer zou redden.
Even later zag ik hem overgeven. Hij liep alle etensbakjes af, met zaadjes, met pellets, met eivoer en probeerde alles, maar alles kwam er gelijk weer uit. Even laten hebben we hem witbrood gegeven en dat kwam er ook gelijk weer uit. Halverwege de avond hield hij dat binnen en de volgende dag was hij weer helemaal de oude.
Heel vreemd hoor, opeens een zeer zieke vogel en dan zo snel weer helemaal gezond. Je zou denken dat hij wat verkeerds gegeten zou hebben, maar aangezien hij zijn kooi niet uitkomt, lijkt me dat heel onwaarschijnlijk. In elk geval is hij weer beter geworden.  :)

Nes

Wat zielig! Rocky zat op mijn hoofd toen hij dat deed.
Hij leek mij niet echt heel ziek. Toen ik hem daarna in zijn kooi had gedaan heeft hij wel wat geslapen. Daarna was hij weer net zo druk als anders. Hij was die dag wel een beetje suffig. Gelukkig dat jouw valkje zo goed is opgeknapt.
Lijkt me toch maar akelig!

Groetjes Nes.