3 mei 2025, 19:56:31

bodembedeking

Gestart door andreas, 22 mei 2007, 17:45:54

« vorige - volgende »

andreas

Kan er stro of hooi op de bodem van de kooi of is dit niet goed??

wat dan wel??

Anja

Hoi Andreas,

Ikzelf gebruik houtsnippers als bodembedekking. Dit stoft ook niet en geeft amper rommel.

Groetjes Anja

Vyrain

Volgensmij kan het wel maar dat weet ik niet zeker. Houtsnippers is inderdaat ook erg goed. Zelf heb ik schelpenzand. Daar kan je ook goed zien hoe vies het is. Dus er is van alles wat je kunt gebruiken.

Ivy

Hoi.
Schelpenzand geeft zelf ook best veel rommel, ook wordt het vaak afgeraden omdat zand in de oogjes terecht kan komen en voor ontstekingen zorgen.
Beukensnippers zijn beter. Zelf gebruik ik mais korrels, hier ben ik zeer tevreden mee. De ontlasting wordt sneller droog omdat die snippers ook vocht opnemen en ik vind het minder ruiken dan de beukensnippers. In de kleinere kamer overheerst de geur hiervan, dat vond ik niet zo lekker.
Succes!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

andreas

volgesn mij is stro of hooi dan wel geschikt hooi kan ie nog wat in scharellen en van eten

Vyrain

Ik heb een hele hoge kooi en ze zitten bijna nooit onderin dus daar heb ik geen last van ;)

Anke

Ook ik ben overgestapt op de beukensnippers en het bevalt mij en de  valkjes prima :)
Ze zitten heerlijk onderin de kooi met de snippers te spelen ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Of het kwaad kan weet ik niet, maar het is wel vrij ongebruikelijk. Ook lijkt het me niet makkelijk met schoonmaken.