6 mei 2025, 08:09:02

Houtsnippers?

Gestart door Annetjee, 5 juni 2007, 10:41:46

« vorige - volgende »

Annetjee

Hoi.

Ik heb gelezen dat je houtsnippers kunt gebruiken als bodembedekking.Maar er zijn verschillende soorten snippers.
En ook van ander soort hout enzo.
Maakt het uit wat voor soort snipper je dan gebruikt als bodem bedekking?

Groetjes Annet

Anja

Hoi Annet,

zover ik weet heb je beukesnippers in 3 soorten.
Fijn, middel en grof.
Ikzelf heb altijd middel. Of je ze nog in verschillenden houtsoorten hebt weet ik niet.
Er zijn ook mensen op het forum (Ivy als ik me niet vergis) die gebruikt een soort van maiskorrels daar blijkt minder geur aan te zitten.

Groetjes Anja

Annetjee

Hoi Anja.

Je helpt me wel goed hoor.je hebt op al mijn vragen wel een antwoord. :P

Ik zal wel even gaan rond kijken bij de boerenbond.Of een tuin/bouw centrum.

Maar iniedergeval bedankt.

Groetjes Annet

Anja

Hoi Annet,

Graag gedaan hoor.

Groetjes Anja

Inge88

Ik heb nog niet eerder ander soort houtsnippers gezien dan beukensnippers en dan inderdaad in 3 verschillende maten. Maar volgens mij kan een ander soort hout ook geen kwaad? Zolang je het maar gedroogd hout is. En als je gewoon kijkt bij een dierenzaak dan zit je altijd goed.

Annetjee

Hoi Inge.

Ik dacht dat er nog wel andere soorten waren.Maar dat zal wel aan mij liggen.In iedergeval zal ik morgen even gaan kijken bij de boerenbond.
Dankje.

groetjes Annet

Mara

Hoi Annet

Ik heb de beukensnippers in de maat middel en grof. Ik gebruik beide in de voliere. Binnen gebruiken we schelpenzand, die gebruik ik buiten in de voliere ook waar de waterbak staat. Ik weet niet waar je woont maar bij Faunaland hebben ze grotere zakken en bij de Boerenbond/ Welkoop ook. Ik koop altijd grotere zakken omdat die over het algemeen goedkoper zijn.

Mara

Annetjee

Hoi.

Ik heb vandaag een grote zal houtsnippers gekocht bij de boerenbond.De houtsnippers zijn 6 mm.
Ik weet nou nog niet of ze fijn zijn.Maar ik den(weet zeker) van wel.En het is in verhouding wel goedkoper dan wat ik gebruikte.
Zondag open ik wel een dag boekje.Ik laat dan wel weten of het fijn is.

Dankje voor jullie advies.

Groetjes Annet