Heb Luchtreiniger gekocht!iemand ervaring met dit model; CA401?23mei07

Gestart door Peggy, 21 mei 2007, 23:06:35

« vorige - volgende »

Peggy

Hallo allemaal,
Ik maak me een beetje druk, vandaar dit berichtje hier. Ik heb sinds enkele dgn twee hele lieve geweldige valkjes erbij. Ze zijn echt helemaal super.Ik had al één valkje maar Nikkie ( zo heet ie ) is niet zo'n vlieger. De twee nieuwelingen daarentegen wel;  gelukkig! vind het heerlijk om te zien maar, het stof slaat nu al op mijn adem helaas en daar baal ik enorm van en ik maak me er ook druk over!!! :( :( Over enkele weken krijg ik er nog 2 valkjes bij maar ik merk het echt al dat hier een waas hangt van stof. Wat kan ik nu het beste doen....is het stof te beperken met bijv zo'n luchtreiniger? Hebben jullie daar ook last van?  want ik lees dat meerdere van jullie meerdere valkjes binnenhouden?
Kijk, ik wil heel graag valkjes hebben maar ik wil ook een gezonde leefomgeving voor mezelf en mijn gezinneke.
Hebben jullie ook (veel) last vd stof, qua adem dan hè ;)
Wat kan ik nu het beste doen want ik zit er wel mee. Alle tips zijn meer dan welkom. Alvast vriendelijk bedankt!
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

ziralioness

Wat vervelend dat je er zo'n last van hebt. Vogelstof is inderdaad schadelijk voor de longen. Een luchtreiniger kan inderdaad een goede oplossing zijn, maar ik heb er hier zelf geen ervaring mee...

Psje- wat voor bodembedekking gebruik je? Beukensnippers stoffen niet zo erg. Ook regelmatig even de valkjes douchen of badderen kan helpen.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Anja

Hoi Peggy,

Wat vervelend zeg dat je er last van krijgt. Ik heb 9 valkjes binnen zitten en dat geeft ook heel wat stof hoor maar wij hebben gelukkig nergens geen last van.
Een luchtreiniger is aan te bevelen. Sommigen van dit forum hebben zo'n reiniger en mss zij willen reageren. Ik meen me te herinneren dat er ergens iets van geschreven staat. ik zal eens voor je gaan zoeken.

Groetjes Anja

Peggy

Dat vind ik ontzettend top van je want ik zit me hier zo druk te maken :(
Gr Peggy

Anja

Hoi Peggy,

dank je wel.

Hier de link.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,22230.0.html

Hier staat iets geschreven over luchtreinigers. Mss heb je er iets aan. Je zou ook de zoekfunctie kunnen gebruiken of anders even googelen.

Groetjes Anja

Peggy

Hallo,  wie van jullie hebben meerdere valkjes binnen staan en hebben jullie dan geen last vh stof vd vogels.Hier slaat de stof werkelijk op mijn adem en daar baal ik enorm van.
Want ik heb verder zo'n plezier met mijn valkjes.  Wat kan ik hier aan doen en werkt bijv zo'n luchtreiniger goed?? Er hangt hier momenteel een witte waas van stof :(
Heb nu 3 valkjes binnen en heb helaas best veel last vh stof.
Alle tips zijn meer dan welkom want ik maak me er vrij druk over.
Gr Peggy

Norbert

Komt dit door het schelpenzand? Anders kan je misschien houtsnippers kopen.

Ivy

Hoi!
Ik heb acht valkjes in een kamer, daar was een luchtreiniger echt een noodzaak. Die wat ik gekocht heb gebruikt water als filter, waardoor het ook nog als luchtbevochtiger werkt. Het is Venta Airwasher. Ik ben er best tevreden mee, ik merk dat er iets minder stof ligt nu...
Een nadeel ervan is dat nu het zo vochtig buiten is, is het huis ook nogal vochtig en durf ik dat ding niet aan te doen want ik ben bang dat het anders te vochtig is... ::)
Ik denk wel dat hij ideaal is voor als er in winter verwarming aan staat. Ik zal nog op zoek gaan voor een andere luchtreiniger, maar die dingen zijn meestal niet al te goedkoop dus dat komt nog wel... klik hier
Ik denk dat het je zeker kan helpen met stof, maar zoek een goede kwaliteit product, want sommige luchtreinigers werken gewoon niet goed. Elke dag stofzuigen en valkjes regelmatig douchen...

Ook raad ik je aan om jouw huisarts te raadplegen. Als je er zoveel last van hebt, ben je er misschien heel gevoelig voor en zou je kunnen nadenken of je nog meer valkjes erbij wil... om ze dan later weg te moeten doen wegens gezondheidsredenen zou veel pijnlijker zijn.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Karin

"Moderatie : Peggy, je hebt dubbel gepost met dezelfde vraag. Ik heb de vragen samengevoegd."
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Peggy

Hoi Anja,
Ik heb goed rond gesnuffeld op het internet en heb gisteren een luchtreiniger gekocht;  als het goed is krijg ik deze vandaag nog binnen.
www.ioncare.nl...deze site heb ik dan weer van Wilma gekregen. Ik heb de CA 401 besteld van 169 euro . Hopelijk werkt het!
Iemand ervaring met dit model??
Ben benieuwd.
Anja wel alvast bedankt voor je medeleven en tips.Ik houd je opde hoogte.
Gr Peggy
ps ; Karin,  bedankt voor het samenvoegen vd topics, is inderdaad een stuk overzichtelijker.

Anja

Hoi Peggy,

Ik hoop voor je dat het je helpt hoor zo'n luchtreiniger.
Hier scheelt het omdat mijn valkjes niet vliegen. ik denk als ze vliegen dat ze meer stof produceren. Heb even p de site gekeken en ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt.
Heb je er ook aangedacht om te informeren bij de HA. Of ga je eerst dit proberen?
vind het fijn dat je me op de hoogte houdt.

Groetjes Anja

Peggy

Hoi Anja,
Ja dat hoorde ik van Wilma dat jouw valkjes niet vliegen...heb je dat met een reden gedaan?  ook ivm het stof misschien?
Ik ga nog niet naar de ha...ik wacht eerst even de luchtreiniger af.
Ik vind het fijn dat je op de hoogte wil blijven ;)
Gr peggy

Anja

Hoi Peggy,

Dat heb ik met een rede gedaan. Ze zijn hier alle 9 erg happy. Ze weten niet beters want ze hebben nooit gevlogen en weten dus ook niet wat het is.

Groetjes Anja

danoontje

hoiii
ik had toen een luchtreiniger van 400 euro,en het hielp nog niet genoeg.
wil je echt niet de put in praten hoor,maar ook de filters zijn stikduur.

mijn oplossing is een wandairco
die heb ik nu,en staat altijd zachtjes aan.
niet goedkoop,maar wel heeel goed.
ook verrijdbare zijn wel goed,maar dan moet je ook echt een goede nemen.
die airco's zuiveren nl de lucht 100%
ik merk het gelijk.ongelooflijk hoe helder mijn kamer is.
ook met de rook enz.de honden valkjes.

ik heb hem dan ook zo laten ophangen dat de directe lucht niet op de valkjes staat.
het gaat heel goed.
sterkte groetjes anita

Peggy

Hoi Anita,
Niet zo'n goed nieuws dus voor mij. Toch zeggen sommige ook dat het wel enorm scheelt.  Hoeveel valkjes heb jij dan binnen staan?
En welk type airco heb jij dan? heb je misschien een link?
Ook een link ve rijdbare airco is welkom hoor.
Gr Peggy
ben ook benieuwd hoe duur ;)