11 mei 2025, 20:11:21

Luchtreiniger

Gestart door Karin, 3 januari 2007, 15:06:06

« vorige - volgende »

Karin

Ik wil een nieuwe luchtreiniger kopen voor de vogelzolder. Ik heb er een, maar die heb ik pas geleden laten vallen en nu doet hij het niet meer  ::) Ik zit aan deze te denken :

airfree

Iemand ervaring ermee ? En wat gebruiken jullie om te lucht te reinigen ( vooral dan degene die de vogels binnen hebben zitten ) ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Brede W

Hoi Karin,

zelf heb ik een ionisator en een luchtreiniger. De ionisator (The Cloud) staat nu op de slaapkamer, en was in onze situatie met meerdere vogels een beetje een miskoop. (lang verhaal, maar het kwam er op neer dat we niet meer mochten ruilen)
En dan heb ik ook nog de Bionaire Bap 1500. Deze had ik gekozen omdat de filters reinigbaar zijn. Om de twee weken maak ik de filters schoon met de stofzuiger en in een sopje, en er komt echt veel stof vanaf. Dus hij doet zijn werk wel goed, hoewel er nog wel vogelstof overblijft in de kamer.
(maar misschien kun je ook niet verwachten dat het helemaal weg is in een kamer met 9 vogels, zonder het duurste model te kopen :) )

De airfree ken ik niet, ik ben wel benieuwd wat die kost. En heeft hij reinigbare filters of niet? En wat is zijn capaciteit in m3? En hoeveel lawaai maakt die?

Wendy

mickeledoki

hee hoi,
ik heb een montana model waar ik erg tevreden over ben..gebruikt maar 38 watt in zijn hoogste stand wat ook erg belangrijk is en het apparaat zelf kost maar 140 euro en de filters per stuk 15 euro die je eens per half jaar moet vervangen..

grtz mickeledoki

Karin

Ik heb hem inmiddels binnen, voor de liefhebbers, ik heb er wat over in mijn dagboek geschreven : http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=8815.msg337108#msg337108
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ivy

17 april 2007, 11:09:52 #4 Last Edit: 17 april 2007, 11:31:50 by Ivy
Hoi Karin.
Ben je nog steeds tevreden over de Airfree? Ik wil ook graag een luchtreiniger voor de vogelkamer, alleen weet ik niet eens waar te beginnen met zoeken. Mij gaat het ook wel een beetje om stof wat in de vogelkamer ws toch vooral huidschilfers en veertjes betekent en volgens de website slikt dat ding ook de huidschilfers...
Merk je een verschil met dat ding?

Bedankt alvast voor je antwoord,
Ivana

PS Heeft eventueel iemand anders nog ervaring met luchtreinigers?

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Karin

17 april 2007, 12:48:27 #5 Last Edit: 17 april 2007, 18:14:22 by Karin
Ik heb hem nog niet in gebruik  ;D Ik ben nog flink met kooien aan het schuiven zo na het broedseizoen en als de vogelkamer klaar is ga ik hem gebruiken. We kwam ik er achter dat hij niet echt stof opneemt, alleen allerlei pollen, bacteriĆ«n, schimmels enz onschadelijk maakt. Ik koop er dus nog een echte luchtfilter bij die het stof uit de kamer haalt.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ivy

Aha.
Dus aan deze heb ik niks... ik koop wel een alles in 1... het wordt wel een lange zoektocht, het zijn er veel!
Dankjewel,
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Karin

Ja, en let er dus goed op dat het ook stof verwijdert uit de lucht, dat moet er specifiek bij staan.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Peggy

Ik heb nu sinds een week een luchtreiniger hierbinnen staan,  besteld bij ioncare.nl (  was een tip van wilma ) .Ik heb de ca401 besteld ( = middelste model ,169 euro ) en ik moet zeggen,  ik denk toch dat het enigszins helpt,  de stof slaat minder op mijn adem en af en toe ruikt het erg '' zuiver '' in huis. Heb 3 valkparkietjes binnen waarvan er twee volop fladderen , het andere valkje ( nikkie van 11 jaar ) is niet zo'n vlieger en fladderaar ;)
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier