Na een week eet Ringo nog geen zaadjes/voer

Gestart door marjooo, 21 mei 2007, 19:07:49

« vorige - volgende »

marjooo

Hallo!

ik heb Ringo sinds 8 dagen en was opgelucht toen 'ie eindelijk trosgierst at.. eet 'ie tenminste iets! - dacht ik.. En ook heb ik 'em zien drinken, dus dat zit allemaal goed! Maar hij eet nog steeds geen zaden/voer uit pak... is dit normaal? Ik probeerde 'em vandaag te voeren dmv een lepel vol zaadjes etc... ik moest het eerst voor doen (haha!) en toen probeerde die de zaadjes te eten.. maar hij pikte slechts 3 x..en gaf toen op.. hij kreeg niets binnen en het leek wel of het voer te grof/groot voor 'em is?... Ook heb ik em een stukje appel geprobeerd te voeren.. (uiteraard ook na het voor te hebben gedaan  :P), toen probeerde hij het ook maar die leek wel te hard! ..ik heb ook al zo'n staaf geprobeerd..waar de zaadjes etc op vastgeplakt zitten.. die probeerde hij ook! Maar... ook leken de zaadjes OF te grof OF te vast voor em te zitten :(

Waarom kan mijn veerbalbaby geen zaadjes eten? x

Gerda

21 mei 2007, 19:26:21 #1 Last Edit: 28 mei 2007, 12:57:59 by Gerda
Hoi Marjoo,

Wat je kunt doen om de overstap van gierst naar grofzaadmengsel makkelijker te maken is om te beginnen met grasparkietenvoer.
Daar zit ook best veel gierst, maar ook ander klein zaad in.
Daarna ga je steeds wat mengen (dus 3 delen grasparkiet/1 deel grof parkieten zaad, dan half half etc).

Groetjes, Gerda

marjooo

Oh bedankt! morgen maar even naar de winkel :)

Kimm

hoi marjo

hoe gaat het met ringo? Eet hij al?

gr. kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010