19 mei 2025, 04:39:45

Fel gedrag

Gestart door Coco en Chantal, 20 mei 2007, 15:57:39

« vorige - volgende »

Coco en Chantal

halloo
Ik heb eigenlijk een vraag voor iemand anders zijn valkparkiet.
Deze vraag kreeg ik via de mail en wilde graag jullie mening weten.
wat zouden jullie hier aan doen?

Het mailtje:

Hoi chantal, hoe is het daar?
Hier gaat t goed, al hoewel ik nog wel een vraag heb over diesel.
Ik heb je al een tijdje geleden gemaild dat diesel steeds eieren ging leggen. Dit gaat eigenlijk maar door ze legt eieren broedt dan ongeveer 3 weken, dan haal ik de eieren weg. Maar na een paar dagen begint ze weer.
Het vervelende hiervan is dat spriet de hele dag om aandacht schreeuwt omdat diesel alleen maar op de eieren zit.
En diesel is erg fel naar ons toe als we de kooi benaderen ze beschermt natuurlijk haar eieren.
Ik vraag me af of dit wel goed is als ze zo blijft leggen. Ze is ook wat afstandelijker gewordenhierdoor. Ik vind het eigenlijk jammer want ze zit vrijwel de hele tijd onder in haar kooi, en wil dan ook geen aandacht meer en spriet die mist het want die vraagt nu de hele dag om aandacht, natuurlijk krijgt ze die veel maar de hele dag kan natuurlijk niet.
Ik weet eigenlijk niet meer wat ik hier mee moet?
Weet jij hier een oplossing voor? Groeten Susan
Groetjes Chantal en de valkjes

vickie

Hey coco en chantal,

Wanneer haal je de eitjes weg? Direct als ze 3 weken gebroed heeft? Ik zou ze wat langer laten liggen tot diesel de interesse in haar eitjes verliest.

Heb je haar al zien paren met spriet? Misschien zijn de eitjes bevrucht.
Het kan ook dat ze niet bevrucht zijn en dat je pop eitjes blijft leggen omdat ze zo graag een nestje wil. Je kan dan proberen bevruchte eitjes onder je valkje te leggen en haar die uit te laten broeden.

Als iemand anders nog een mogelijke oplossing weet hoor je het wel.  :) Ik wens je alvast succes met diesel.

Groetjes, vickie
Ik heb 8 valkjes nu, waarvan al 2 koppeltjes.