Nikkie landt alleen op mij als hij vliegt

Gestart door Peggy, 17 april 2007, 12:02:49

« vorige - volgende »

Peggy

Hallo , als mijn valkje rondvliegt,  dan moet ik altijd gaan staan zodat hij op mijn schouders en/of rug kan landen want anders kan hij eigenlijk nergens fatsoenlijk landen...Hij fladdert dan erg ongecontroleerd rond en als ik hem niet help dan valt hij uiteindelijk op de grond. Wij hebben geen lampen in huis hangen waar hij makkelijk kan opzitten ofzo,op een randje ofzo....waar kan ik dingen vinden om evt aan het plafon te hangen zodat hij op meerdere plekken veilig kan landen zodat hij wat makkelijker rond kan vliegen?
Alle tips zijn natuurlijk welkom ;)
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

KiP

Hoi Peggy! Heb je ook geen tv, een randje boven je deur of raam of gordijnen? Mijn Juci komt soms heel motorisch gestoord over; die vloog ook maar lukraak ergens heen en stortte dan neer. Maar uit ervaring met grasparkieten wist ik dat die toch overal wel een plekje weten te vinden waar ze op kunnen zitten of aan hangen (zelfs aan de muur!), hoe smal het ook is. Met Juci heb ik dus volgehouden en het gaat steeds beter; hij landt nu zelfs op deurposten! :D 't Is wel een kwestie van vallen en opstaan.. Als ik 'm in de lucht gooide voor zijn vliegrondjes bukte ik snel; zo móest hij wel iets anders zoeken. In het begin was dat heel naar om te zien; je ziet je beestje toch niet graag vallen. Maar tegen een kindje moet je vaak 100x zeggen dat de verwarming gevaarlijk is, tot hij zich een keer pijn doet. Dan is het 'm ineens duidelijk.. En ook met Juci mag het resultaat er zijn! Als ik er niet was geweest had hij het ook alleen moeten doen.. Dan was hij ook niet opgevangen..

Ivy

Hoi Peggy.
In dierenwinkels kan je vaak leuke speelgoed vinden die je aan het plafond kan hangen. Bijvoorbeeld zo'n spiraaltouw, of zo'n zitplaats met verdiepingen, zoiets

Deze heb ik wel zelf gemaakt, als je een beetje handig ben, lukt het jou misschien ook. Ik heb ook zo 1 in een winkel gekocht. Ook leuk zijn touwringen.

Meestal moeten ze de extra zitplekken eerst ontdekken. Het helpt dan wel als je ernaast gaat staan en trosgierst inhangt. Hou hem dan naast trosgierst en probeer hem voorzichtig op het speelplek laten stappen.

Succes!

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Peggy

Hoi Ivy, ik heb het inmiddels opgelost ;D Heb inderdaad zelf het speelgoed gemaakt. Heb hele goede bruikbare tips gekregen van Riny. Kijk maar eens, als je wilt bij het topic Huisvesting;
Hoe en met welke materialen speelgoed mk? door mezelf gestart. Daar heb ik zelf ook foto's geplaatst vh resultaat.
Nikkie vliegt er niet zelf naar toe maar vindt het wel leuk om erop te zitten...de twee nieuwelingen vliegen overal heen en vinden het speelgoed zeer oké ;D ;D
Gr Peggy
Dank je wel voor je reactie hè!

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier