15 mei 2025, 10:41:37

flippie wil meer eten

Gestart door myarca, 20 mei 2007, 12:05:49

« vorige - volgende »

myarca

ik heb de valkparkieten binnen gehaald om tam te worden, de drie oudste eten echt super die zijn nu 3 weken oud.
maar flippie de jongste van 17 dagen oud en weegt 60 gram
blijft schreeuwen om eten hij eet per keer 10 ml en als ie de kans krijgt wel meer ook, om rond 11 uur worden ze als laaste gevoerd en als ik dan om 6 uur weer ga beginnen is zijn kropje nog steeds niet leeg is dit wel gezond ik ben bang dat ie verzuring krijgt in zijn kropje wie heeft een idee ???
ze krijgen om 4 uur eten dan zijn de kropjes zo goed als leeg maar van flippie niet.
IK HEB HET HIER OOK NEER GEZET OMDAT IK GEEN ANTWOORD KRIJG BIJ HANDOPFOK.

groetjes myarca

al mijn vogels
Babe Nandayaparkiet
Jut Bergparkiet man
Breezer rossela vrouw
Bacardi rossela man
Liesje halsband vrouw
Patser halsband man
Jul bergparkiet vrouw
loeka, Doly,Bliksem en binky de grasparkieten

Franny

hoi

ik heb dit bij mijn tweety ook gehad. Ik heb haar toen na de laatste voeding van de dag een beetje water gegeven. Het is belangrijk dat ze in ieder geval 1 keer in de 24 uur haar kropje leegt en zou echt niet meer dan 10 ml geven want dit is al best wel veel want 10 % zou maar 6 ml zijn misschien dat ze het hierdoor niet helemaal weg krijgt misschien kan je anders wat minder gaan geven en dan 1 voeding meer op een dag.

groetjes Franny

myarca

hoi franny

ik heb flippie der straks maar 6 ml gegeven ik heb hier nog spul staan voor de spijsvertering die geef ik straks door de voeding heen heeft ook bij me kakatoe gewerkt die wilde niet eten... en als je dat geeft hebben ze meer honger er wordt de krop sneller geleegt.
wel bedankt voor je reactie.

groetjes myarca

al mijn vogels
Babe Nandayaparkiet
Jut Bergparkiet man
Breezer rossela vrouw
Bacardi rossela man
Liesje halsband vrouw
Patser halsband man
Jul bergparkiet vrouw
loeka, Doly,Bliksem en binky de grasparkieten

Gerda

Hoi myarca en andere lezers

Graag verder hier reageren http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,24313.0.html
Anders wordt het onoverzichtelijk.

Dit is een dubbelposting, dus er kan een slotje op.
Gerda