Teveel ruimte tussen spijlen/Wat kan ik nu het beste doen?

Gestart door Peggy, 11 mei 2007, 21:57:31

« vorige - volgende »

Peggy

Hallo allemaal, ik zit nu zo te balen want ik dacht een hele gave kooi gekocht te hebben maar nu zie ik toch dat er op sommige plaatsten gewoon teveel ruimte tussen de spijlen zit  :( We hebben net de kooi in elkaar gezet. Het is het type Barcelona.  Ziet er zo gaaf uit en erg ruim maar op sommige plekken zit er bijna 3cm ruimte tussen de spijlen. Ik vroeg nog aan de verkoper hoeveel ruimte ertussen zat en volgens hem was dat dus 2,2cm.  Nou klopt dat op een groot gedeeltte vd kooi maar onderaan,  bij de schuiflade zit echt een grotere ruimte tussen de spijlen.  Lijkt wel een fabrieksfout...aan de ene kant is er een ruimte v 2,9cm en langzaamaan wordt het dan smaller; 2,7 a 2,6 cm.   ???
Dus ik kan morgen weer gaan bellen >:(
Nu waren het erge vriendelijke mensen maar toch...
Heeft iemand van jullie daar dan geen last van gehad bij het kopen van een papegaaien '' villa '' ??
3 cm kan toch echt niet hè??
Gr Peggy

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Diaantje

Hoi

Over het algemeen wordt 2 cm al max aangegeven..ik heb ook wel eens 2,2 cm gehoord. ???
Wel vreemd dat de tralies zo verschillen van maat, je zou dan inderdaad denken aan een fabrieksfout.
Vooral als de valkjes nog jong zijn dan zijn ze nog wat kleiner dan kunnen ze misschien met hun kopje ertussen..
Vervelend zeg dat ze daar niet duidelijk over geweest zijn.
Ik heb dit zelf ook gezien toen ik een kooi ging kopen.
Tegen mij werd wel gezegd dat ik er op moest letten dat de spijlen niet te ver uit elkaar zouden zitten.
Ik hoop dat je er nog wat aan kunt doen.

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Mara

Hoi Peggy

Contact opnemen met de leverancier dat zou ik zeker doen en vragen hoe dat kan. En drie cm is inderdaad veel te veel....Ik zou zo even geen oplossing weten omdat je aangeeft dat het grootste gedeelte 2,2 cm is en dan in een keer 3 cm.

Succes ermee.

mara

Peggy

Hallo allemaal,
Heb contact gehad met de leverancier; = kooiengigant in Beek.
Ik mag de kooi terugbrengen en deze omruilen tegen andere kooi. Nou hoop ik maar dat ze een andere geschikte ruime kooi voor mijn 4 valkjes hebben. Nu moet ik helaas wel naar Beek rijden,maar goed..
Ik denk gewoon dat het niet slim is om deze kooi te houden...hij is prachtig en ruim maar sommige spijlen zitten wat scheef waardoor er hier en daar grotere ruimtes ontstaan tussen de spijlen. Als ik de tralie-schuiflade erin doe dan heb ik geen last ve te grote ruimte daaronder maar ik wil liever dat mijnvalkjes straks op een gewone ondergrond kunnen stappen,met schelpenzand of houtsnippers. Maar laat ik het tralie-rooster dus eruit dan heb ik teveel ruimte tussen de onderste 2 tralies; bijna 3 cm.  Ik heb het geprobeerd om t op te lossen met wat extra karton eronder maar dan krijg je de bodem er niet zo makkelijk ingeschoven en dan nog is niet heel het probleem opgelost.
En ik laat ook liever die opvangbakken eraf en dan zit daar ook weer een opening van 3 cm dus schiet niet echt op.Heb de kooi dus toch weer ingepakt :(
Hoe doen jullie dat met die papegaaienkooien?  ze zijn wel lekker ruim maar de ruimte tussen de tralies is vaak te groot,toch?  Ik heb ook geen zin om met voliere gaas de boel dicht te maken bij een splinternieuwe kooi.
Zijn er ook hele ruime valkparkietenkooien? voor 4 valkjes?
Alle tips zijn welkom want ik ga a.s. maandag dus deze kooi omruilen.

Het is wel een mooie kooi hè?  ;) Maar het is toch slimmer om hem om te ruilen of niet?
Gr Peggy

Mara

Hoi Peggy

Ik zou de kooi echt omruilen. Ik vind het te gevaarlijk eerlijk gezegd.

Mara

ginny

Ik ken iemand die voor de grotere openingen dikke stokken bevestigd heeft.

Peggy

Ik kan de kooi omruilen maar helaas moet ik dan helemaal naar Beek rijden,vanaf hier 74 km heen en 74 terug. Dus daar baal ik wel van.Dus ik denk toch dat ik de kooi op sommige plaatsen veiliger maak door er aan de binnenkant volieregaas tegenaan te monteren.
2cm afstand tussen de spijlen is toch wel oké?
en 2,4-2,5 gaat dat ook nog? Dit is tussen een aantal tralies...ik denk dat ik daar dan ook volieregaas doe of ik monteer daar een trapje,touwladder etc etc...
Onderaan heb je dan tussen twee tralies die grotere ruimte van 2,5-3cm en daar doe ik dan sowieso het volieregaas.
Ik kan de kooi zeker 100% veilig maken ,  ik vind het alleen jammer dat ik dat moet doen, maar ik heb op de site gekeken vd kooiengigant en ik zie gewoon geen ruime geschikte andere kooi....dus ik ben bang dat ik dan helemaal voor niks daar naar toe rijd en ik krijg sowieso mijn geld niet terug :(
Dus ik zit even in tweestrijd. Ik denk er nog even over na maar ik denk dat ik de kooi zelf even goed veilig maak. Hoeveel ruimte mag er nou max tussen de spijlen zitten?
2,3? 2,4 ?
Alvast bedankt alweer.
Gr Peggy

Diaantje

Jeetje wat een toestand allemaal zeg! :(
Echt vervelend dat je zo ver moet rijden.
Misschien kan je telefonisch informeren of ze kooien hebben waar 2 tot max 2 ,2 cm afstand tussen zit.
Als dit niet zo is kan je altijd nog beslissen om de kooi veilig te maken met gaas.
Meestal staan niet alle kooien op internet.
Ik heb een kleinere kooi voor mijn 2 valkjes die is 55x55x100. en 2 cm tussenruimte.
Ik hoop dat het gaat lukken.

Dagboek Tjippy en Yuki

Diaantje

Ik heb op de site gekeken en ik vind er heleboel mooie kooien bij zitten.(het moet ook wel je smaak zijn)
Misschien moet je ook even kijken onder parkietenkooien en dan op de laatste 2 pagina's. Deze zijn groter en lijken volgens mij veel op de volieres van ferplast. En daarbij is bijna zeker de tralie afstand binne de 2 cm.
sucses!!!

Dagboek Tjippy en Yuki

Peggy

Hoi Diaantje,
Bedankt nog voor je berichtjes gisteren.Lief van je dat je zelfs voor mij op de site gekeken hebt :D Ik vind de volieres niet zo mooi eerlijk gezegd. Ik heb wel een kooi zien staan met dezelfde afmetingen,denk ik als jouw kooi. Is die ruim genoeg voor 2 valkjes?  want dan koop ik die gewoon 2. Dat is echt de enige kooi die ik mooi vind,horizontale spijlen heeft die niet ver van elkaar afstaan,en betaalbaar is. Verder zie ik op de site niet veel staan. Ik denk dat ik morgen toch een eindje ga rijden..heb er toch geen fijn gevoel over.( ben zo veranderlijk als het weer ;) ). Ik heb ze al een uitgebreid mailtje gestuurd dat ik het er niet mee eens ben dat ze een kooi bezorgen die niet overeenkomt met wat erin de advertentie staat. Hun oplossing is;  kom de kooi maar even omruilen dan...74km heen, 74 km terug. Wordt langzaamaan een duur kooitje >:(
en ze kunnen me niet eens duidelijk vertellen of ze dan wel een geschikte kooi in de winkel hebben staan ??? vreemd! Maar ik laat het er niet bij zitten hoor.
Ik houd je op de hoogte.
Gr Peggy

Peggy

Hoi hoi,
Ik ben vandaag helemaal naar Beek op en neer geweest en ben er helemaal niets mee opgeschoten >:( >:(
Alle valkparkietenkooien die daar stonden waren echt helemaal niks...ik zag er echt niks bijstaan helaas. Ben eigenlijk boos weer terug naar huis gereden omdat ze me op geen enkele manier tegemoet kwamen. Heb de kooi op marktplaats gezet en ik heb de kooi verkocht...weliswaar 59 euro en een ritje Beek ( op en neer ) verlies gedraaid maar heb nu wel rust. Ik vond de kooi gewoon niet goed, teveel ruimte tussen de tralies en nu kan ik lekker op mijn gemakske een nieuwe kooi gaan kopen. Dus het komt helemaal goed. Ik ga me nu alleen nog maar richten op de komst van mijn 4 lieve nieuwe valkjes; Neeltje,Dirkje,Bo en Zazu.

Groetjes Peggy

Peter

Hoi Peggy,

Helaas wel wat verlies geleden maar 3 cm is echt te veel, het kopje kan er dan door... Dus een verstandige keuze gemaakt.

groetjes,
Peter

Peggy

Het voelt ook goed hoor Peter. Ben blij dat ik de kooi heb kunnen verkopen. Het was een mooie kooi maar simpelweg niet geschikt voor een valk,vind ik.
Dank je voor je berichtje.
Gr Peggy

Riny

Hoy Peggy
wat een gedoe met die kooi, maar ook ik geef je groot gelijk.
Deze kooi heb ik meerdere keren in het echt gezien, die is echt heel erg mooi.
KLIK HIER
Groetjes Riny

Diaantje

Jeetje wat en gedoe zeg.
Wat een eikel zeg die vent van die zaak! >:(
Gewoon belachelijk dat je dan ook je geld niet terug krijgt!
Heb je al een kooi gevonden?
Ik heb zelf de Nikko hamerslag hij is echt mooi. je hebt een kleineren die heb ik, daar kunnen 2 valkjes in en een grotere daar kunnen er wel 4 in..
Ik moet nu wel eerlijk zeggen dat ik wel baal dat ik niet de grotere heb genomen.. daar kunnen 4 valkjes in en als ik nu nog 1 of 2 valkjes wil dan moet ik een hele nieuwe kooi erbij kopen... :P

Dagboek Tjippy en Yuki