Mijn liefies, nieuw!!!! Zet m op ukkie!!!

Gestart door Lucky Charlie, 11 mei 2007, 20:20:15

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Heyhey Allemaal!!

Ik heb een beetje een heel klein, nou eigenlijk best wel een groot, een probleem :-\

Ik blijk 1 popje, Bonnie, en 3 mannetjes te hebben :-\
Miss niet zo'n probleem opzich, maar nu dacht ik dat elmo en bonnie een koppeltje waren omdat ze een poos geleden met elkaar wilden wipwappen. Nu wist ik nog niet zeker of lora een mannatje of een popje was, dus ik dacht dan kan die mooi met flupke gaan, maar lora is ook een mannetje.
Goed, het probleem:
Ik denk dat bonnie met elmo gepaart heeft. Maar... Vrijdag zat ze met flupke te paren en elmo zat ondertussen flupke te bevechten. nu zat ze zondag met lora in het broednlok, en ik wist dat ze een ei ging leggen omdat ze zo'n bult onder haar buik had. die is vandaag gekomen, en nu zat ze weer met flupke in het broedblok. Ik weet nu dus echt niet met welk mannetje ze gaat. Ze heeft 1 ei maar de 2e komt er ook al aan, want ze heeft alweer zo'n dikke bult :o
Moet ik er nou maar 2 popjes bijkopen, wat qua geld niet zo goed uitkomt....
Of... ja ik weet t niet hoor :-\ :(
Ik wil haar ook gewoon laten broeden, want eitjhes weghalen lijkt me niet zo geweldig, miss gaat t zo ook goed maar ik weet t niet!!

HELP!!!!!

pLEASE? :-\ :-[

Groetjes van mij :-*

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Linn

Citaat van: Lucky Charlie op  5 juni 2007, 20:07:13
Heyhey Allemaal!!

Ik heb een beetje een heel klein, nou eigenlijk best wel een groot, een probleem :-\

Ik blijk 1 popje, Bonnie, en 3 mannetjes te hebben :-\
Miss niet zo'n probleem opzich, maar nu dacht ik dat elmo en bonnie een koppeltje waren omdat ze een poos geleden met elkaar wilden wipwappen. Nu wist ik nog niet zeker of lora een mannatje of een popje was, dus ik dacht dan kan die mooi met flupke gaan, maar lora is ook een mannetje.
Goed, het probleem:
Ik denk dat bonnie met elmo gepaart heeft. Maar... Vrijdag zat ze met flupke te paren en elmo zat ondertussen flupke te bevechten. nu zat ze zondag met lora in het broednlok, en ik wist dat ze een ei ging leggen omdat ze zo'n bult onder haar buik had. die is vandaag gekomen, en nu zat ze weer met flupke in het broedblok. Ik weet nu dus echt niet met welk mannetje ze gaat. Ze heeft 1 ei maar de 2e komt er ook al aan, want ze heeft alweer zo'n dikke bult :o
Moet ik er nou maar 2 popjes bijkopen, wat qua geld niet zo goed uitkomt....
Of... ja ik weet t niet hoor :-\ :(
Ik wil haar ook gewoon laten broeden, want eitjhes weghalen lijkt me niet zo geweldig, miss gaat t zo ook goed maar ik weet t niet!!

HELP!!!!!

pLEASE? :-\ :-[

Groetjes van mij :-*

Ik weet niet hoor maar als je ze nou heel goed opserveert en kijkt welk mannetje nou echt met de pop mee broedt en dan de andere mannen tijdelijk appart zet, is dat misschien een idee?

Lucky Charlie

Ja dat is een idee, maar ik heb alleen maar een slordige broedkooi, die ook nog wat kapot is :-\ niet echt geschikt dus :(
En elmo zijn kooi, maar ze kunnen ook echt niet naar binnen :-\
2 vrouwtjes erbij is dan ook nog een optie, maar er staan geen broedrijpe vrouwtjes te koop die minder dan 100 km bij mij weg zijn :-[
Zowiezo staan er maar heel weinig popjes te koop :-\

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

hey iedereen

De ietjes zijn inmiddels uitgekomen.
Er waren 5 eitjes, allemaal bevrucht.
Na een poosje gingen 2 eitjes niet meer verder, die zijn dood gegaan. De andere 3 zijn goed uitgekomen. Het waren mooie gele donsjes en ze zagen er mooi gezond uit.
Ik kijk er elke dag een keer bij, eerst zaten er telkens 2 ouders bij, maar de afgelopen dagen alleen elmo nog. Ik keek er net weer bij en toen lag er een kuikentje dood terwijl t gister nog heel levendig was. Zijn krop was echt helemaal hartstikke leeg :-\
De andere 2 zijn nu 9 en 5 dagen maar die van 9 dagen ziet er uit alsof hij 5 dagen is en die van 5 dagen alsof hij 2-3 dagen is. Ze hebben wel voer in hun krop, dus dat gaat wel goed, maar k denk dat ze dan in het begin te weinig zijn gevoerd ofzo :-\
Ik hou ze heel goed in de gaten en mocht het al de verkeerde kant opgaan dan nja, dan zie ik dan wel wat er moet gebeuren :-\ :-[

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Heyhey,

Er is inmiddels nog maar 1 jong valkje over. Alleen de oudste is er nog. Ik kon het andere kuikentje niet vinden maar die bleek onder de houtsnippers te liggen. Ook wer met een leeg krop, en ik hield het nog zo in de gaten :-\ :'(
De oudste ziet er minstens een week jonger uit dan hij werkelijk is. Hij is nu 14 dagen.
Ik zit heel erg te twijfelen of ik hem nu binnen moet halen of niet. Hij is nog zo jong èn heel klein. Ik weet dat er veel risico's aan zitten maar die zitten er ook aan als ik hem gewoon in het blok laat zitten. Volgens mij is elmo de enige die ècht voor hem zorgt. Elmo zit bijna altijd in het broedblok terwijl hij bijna nooit heeft gebroed. Vanochtend zat het jong mooi onder zijn vleugel met het kopje er tussen door. Het jong is dus 2 weken en zou dan volgens de tabel op deze tijden gevoerd moeten worden:
7:00, 11:00, 15:00, 19:00, 23:00

Maar omdat hij er een week jonger uitziet weet ik ook niet of hij dan alsnog vaker gevoerd moet worden.
Een warmtelamp heb ik wel.
Maar ja ik zou ook op vakantie en dan zou mijn moeder het over moeten nemen. Zij kan het wel maar heeft ook haar eigen dingen. Ik zit echt met een dilemma.
Als ik hem in het broedblok laat ben ik bang dat hij net zo eindigt als de andere 2 jongen. Maar als ik hem naar binnenhaal nu hij nog zo jong is ben ik bang dat hij last krijgt van kropverzuring, of dat het ergens anders door misgaat.
Ik heb nog geen foto van hem dus ik kan niet laten zien hoe hij er nu uitziet :-\
Heeft iemand tips voor mij? Ik hou hem al heel erg in de gaten :-\

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

trienke

Hoi

Het jong ligt inmiddels bij mij.
Gisteren had ze namelijk een albinojong bij mij gehaald. Ik vertelde dat ze het jong wel naar mij mocht brengen voor een kans.
Gisteravond rond 9 uur belde ze of het aanbod nog gelde. Dus vandaar zit het jong nu bij mij.
Ik had luck en bink een jong van 7 dagen gegeven, en daar paste die van haar mooi bij. HIj zou 15 dagen moeten zijn, maar ziet er echt uit als een jong van 6-7 dagen.
Het jong werd meteen gevoerd toen ik hem er bij zette ;)

Deze morgen gaat het nog steeds goed met hem. Hij is de nacht goed doorgekomen.

Groetjes Trienke

Ivy

Hoi Lutske.
Wat goed dat je het jong naar Trienke kon brengen... Dat is vaak de beste oplossing, want zo'n kleintje met pap groot brengen is bijna niet te doen.
Hopelijk wordt hij/zij groot en gezond valkje.

Heb je al twee popjes kunnen vinden? Op herplaatsing pagina zijn er regelmatig valkjes die nieuwe huisjes zoeken... misschien zit er iets voor jou straks.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lucky Charlie

heyhey,

Ik heb er inmiddels een albinopopje bij :D ;D
Ze is nog maar 13 weken maar t is een albinootje èn een popje! :D Nu heb ik nog maar 1 mannetje die geen popje kan hebben.
Zoals trienke al zei heb ik m gister bij haar opgehaald. En ben er later nog een keer heen gereden, nja mijn moeder reed maar goed :P ;) Om het kuikentje te brengen.
Hij doet t er tot nu toe heel goed, al hadden trienke en ik wel t idee dat hij uitgedroogd was/is....
Ik denk dat ik m net optijd uit het blok heb gehaald.
Trienke zou me op de hoogte houden over hoe t met de kleine gaat, dus dan probeer ik het ook weer bij te houden in mijn dagboek ;)

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

trienke

Hoi

Het gaat goed met het ukkie. Hij/zij vind het ook fijn om even lekker bij je te zitten.
Wil je ook dat ik hem/haar ring?

Verder komt de kleur er nog niet helemaal door heen.

Groetjes Trienke

Lucky Charlie

Hey,

Blij te horen dat het goed gaat. Ik zou het wel leuk vinden als je hem/haar voor me zou willen ringen.
Is hij/zij al wat meer gegroeid?
De laatste keer dat ik hem hier woog was hij 18 gram.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

trienke

Hallo allemaal

Ik heb net even met lutske gesproken, want wou even weten, of hij ook al wat problemen had voor dat ie bij me kwam.

Ik maak me namelijk wel wat zorgen om ukkie. Ik merk dat zijn uiterlijk niet verandert, dus niet groter word. Wel is zijn gewicht om hoog gegaan. Hij woog met een bijna lege krop 26 gram. Ook bedelt hij niet echt veel. Vanmorgen heb ik hem maar eens wat bijgevoerd. Ik ben er ook een half uur mee bezig geweest, voor ie 2 ml binnenhad.
Verder vind ik hem wat benauwd lijken, en heeft hij een rodige/paarsige buik. Bij een andere van mij is die mooi licht rose. en die haalt hem ook al in.

Groetjes Trienke

Lucky Charlie

Heyhey,

Net als Trienke maak ik me ook zorgen om ukkie :-\
Hij is dan wel 8 gram aangekomen maar zoals trienke zegt nog niks verandert in z'n uiterlijk en hij zal toch echt moeten groeien :-\
Het viel me hier ook al op dat zijn "huidskleur" zo raar was. Heel donker rose, vooral zijn buik/achter-onderlijf.
Het leek hier ook net of zat hij te hijgen toen ik m onder de lamo had terwijl de temperatuur heel goed was. Mijn nicht kwam langs en zei toen ook "wat hijgt ie".
Ik heb hem hier ook gevoerd, ongeveer 2 ml, en bij mij had hij het zomaar op. Hij wilde het heel graag hebben. Net als het beetje water wat ik hem eerder had gegeven. Hij had er echt behoefte aan! Dat had ie nog liever dan pap! :o

Ik maak me dus echt zorgen. Ik zei ook al tegen Trienke, hij leeft wel en dat is goed maar hij zal ook echt moeten groeien!
Ik hoop heel erg dat het goed komt, ik had heel veel hoop omdat het wel een fel valkje is. Ik stond hier bij de bak waar hij in zat. Hij zat er net een half uurtje in en was al veel levendiger dan toen ik m net binnenhad. Hij zprong als een gek op en neer en blaasde naar mij :P
Ik dacht, deze is fel genoeg die red het wel, maar nu maak ik me echt heel erg zorgen :-[
Ik weet dat Trienke er goed voor zorgt dus daar ligt t m niet aan...
Ik hoop echt dat het snel beter met ukkie gaat.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

trienke

Lucky Charlie

Ja meer dan je best kun je ook niet doen :-\
Ik vind het iig heel aardig dat je dit voor mij en ukkie doet ;)
Heel erg bedankt, nogmaals :)

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Mara

Hoi Lutske en TRienke

Ik zou toch even een DA raadplegen hoor, want die kleur van de buik vind ik een beetje vreemd....Heel veel succes, allebei.

Mara