Mijn liefies, nieuw!!!! Zet m op ukkie!!!

Gestart door Lucky Charlie, 11 mei 2007, 20:20:15

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

11 mei 2007, 20:20:15 Last Edit: 14 juli 2007, 12:38:07 by Lucky Charlie
Hallo iedereen,

Ik begin bij deze een nieuw dagboek. In de vorige is zoveel verandert. Er zijn valkparkieten gekomen en gegaan. Ik zou stoppen met valkparkieten houden om verscheidene redenen, maar uiteindelijk is dat niet door gegaan. Ik had alleen Elmo nog, en daar zou ik ook nog een nieuw plaatsje voor zoeken, maar dat kon ik niet. Ik kon alleen hem nog houden, omdat de volière eerst weg zou. Ik zou er ook duiven in gaan houden, wat ik al eens eerder heb gehad. Ik vind valkparkieten toch een stuk leuker dan duiven dus ik heb ook weer opnieuw voor de valkparkieten gekozen. Ik heb nu 4 valkparkieten in de volière. Hieronder staan ze beschreven.

Elmo.
Elmo is mijn superschattige hele lieve geparelde fallow valkparkiet. Hij is een mannetje en heel mooi. Elmo is geringd en tegelijk met mij jarig. Hij is van 22 augustus 2006. Toen hij binnenzat was hij hartstikke tam en zat graag bij je. Nu hij weer in de volière zit met 3 wildere valkparkieten is hij ook een stuk wilder geworden. Als ik in de volière kom vliegen ze alle 4 snel naar het kleine stukje buiten. Elmo vind het wel heel leuk in de volière, nu kan hij de hele dag door vliegen, en dat vind hij geweldig!!!

Op deze foto is hij nog maar heel jong, ik had m net, maar ik heb nog geen goeie nieuwe foto in de pc staan.

Bonnie & Flupke.
Bonnie en Flupke komen uit de dierenwinkel. Ik was eigenlijk op zoek naar een popje dat niet gepareld was. Op marktplaats en andere verkooppagina's staan over het algemeen veel meer mannetjes dan popjes te koop en de meeste popjes zijn ook nog gepareld. Maar goed, ik ging dus even bij de dierenwinkel kijken. Niet met t idee dat ik een valkparkiet zou kopen, maar ik wilde wel even kijken. Toen zag ik 2 wildkleurtjes in een kooitje, van 40 bij 30 bij 50, met verticale tralietjes zonder speeltjes zitten. Ze kregen kanarie voer en er zat maar 1 dunne zitstok in. Ik vond het heel sneu voor deze 2 valkjes en ze zaten er heel zielig bij. Ik heb ze toen dus mee genomen. Het bleek een popje en een mannetje te zijn, maar geen koppel. Elmo was meteen gek op Bonnie, het popje, toen ze bij elkaar in de volière kwamen. Flupke was heel alleen omdat Elmo en Bonnie druk met elkaar bezig waren. En toen kwam er nog een valkparkietje bij. Bonnie en Flupke zijn van augustus.

Lora.
Ik zocht er nog een popje bij, voor Flupke, en het liefst bont. Omdat Flupke split bont is wilde ik graag een split bont of bont popje voor hem vinden. Ik zag deze bonte valkparkiet op marktplaats en was meteen verkocht. Ik vond haar heel mooi en mailde dus meteen hoe duur ze zonder de kooi was. Zonder kooi mocht ik haar gratis op komen halen, en dat heb ik toen meteen gedaan. Ze is niet tam, en ik ben ook niet meer zeker of het wel een popje is. Haar vorige eigenaars wisten niet precies of ze een popje of mannetje was. Ik heb hele gemengde meningen erover. Ze wil de hele tijd bij Flupke zitten, fluit niet en gaat naar t broedblok toe. Maar, ze wil ook heel graag bij Bonnie zitten en jaagt Elmo bij het broedblok weg, en gaat zowel achter Bonnie als Flupke aan. Maar goed, dat zien we wel, wat ze uiteindelijk is. Ze is 1,5 jaar.

En overige foto's.

Dit is mijn nieuwe dagboek. Ik hoop dat jullie er leuke reacties in plaatsen.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Anja

Hoi Lutske,

Wat een prachtige valkjes heb je zeg. Vooral Lora vind ik heel mooi.
Komen er nog meer valkjes bij of blijft het bij deze vier?
Ik ga je zeker proberen te volgen hoor.

Groetjes Anja

Rianne

Wauw, wat is Elmo een prachtig valkje! :D
Leuk dat je een nieuw dagboek bent begonnen.  :)

Lucky Charlie

Hey Anja,

Dankje, ik vind lora ook heel erg mooi. Ik hoop wel dat ze een popje is, anders komen er misschien nog wel 2 valkjes bij. Maar dat ligt niet in mijn planning. Ik ben heel tevreden met de valkparkieten die ik nu heb, en ik moet eerst maar kijken hoe dit verder gaat. Toen ik Lora net had zag ze er trouwens niet heel goed uit. Ze kreeg, net als Bonnie en Flupke in de dierenwinkel, kanarievoer te eten. Lora was heel mager en het leek net of ze zich nooit poetste. haar veren zagen er uit alsof er sinas overheen geknoeid was en dat opgedroogd was. Ze ziet er nu al een stuk beter uit en is al wat minder mager. Ze kon eerst ook niet vliegen en had absoluut geen richtingsgevoel. Dat is ook al een stuk beter.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hey Rianne,

Ik ga nog even betere foto's maken van elmo, want op de foto die bij hem staat is hij net 2 maanden ;D Hij is nu zijn parels kwijt en ziet er ook een stuk ouder uit ;)

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Anja

Hoi Lutske,

ik kan me er iets bij voorstellen. Ik heb 3 valkjes uit een dierenwinkel en het is gewoon schandalig hoe de vogels erbij zitten. Uit medelijden heb ik ze toen gekocht. Eigenlijk moet je dat niet doen maar ja ik kan het dan niet over mijn hart verkrijgen om ze te laten zitten. De andere 6 komen van een kweekster en dan zie je echt wel verschil hoor.

Groetjes Anja

Linn

Heey Lutske, welcome back ;) (Ik zat pas nog aan je te denken op een of andere manier). Mooie valkjes.

Lucky Charlie

Hey Anja,

Je ziet inderdaad het verschil wel. Maar zoals jij zegt kon ik het inderdaad niet over mijn hart verkrijgen om ze te laten zitten. Ik dacht wel dat het een popje en mannetje waren, en ik zocht alleen om een popje. Maar om nou 1 mee te nemen en de ander alleen in dat kleine kooitje met niks dan een stok en kanarie voer, achter te laten. Ney dat kon ik helemaal niet. Elmo komt bij Sietske, van het forum, weg. En lora bij mensen thuis. De dochter van hun had lora ooit gekregen, maar vond het niet meer leuk. Ze was ongeveer 8-10 jaar. Lora zag er dus ook heel onversorgd uit, mara dat is al een end opgeknapt:)

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Anke

Hoi Lutske,
Wat een mooie valkjes heb je!
Goed van je dat je ze mee hebt genomen uit de dierenwinkel als ze er zo slecht zaten!
Ik ga je dagboekje zeker volgen :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Lucky Charlie

Hey Linn,

mooi hè? vind ik ook ;D grappig dat je net aan me dacht ;) ik vind het wel leuk, heb net een nieuw dagboekje en gelijk al veel reacties :D Hoe is t met jou?

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hey Anke,

Alweer een Reactie ;D Ik kwam ook nog bij een andere winkel, waar ze ook dieren hebben, en dus valkjes. Er zaten 2 lutinootjes, en beide waren ze ziek. Dat was heel duidelijk te zien. Ik kon deze helaas niet meenemen omdat ik voor zieke valkjes geen plek heb :( Helaas :-\

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lucky Charlie

Hey, goeiemorgen ;)

Ik heb zonet de valkparkieten een kom met heerlijke stukjes appel en een paar blaadjes andijvie gegeven. Ze zijn echt gek op groente en fruit. Veel meer dan mijn andere valkparkieten. Dan zitten ze met zijn 3en op de rand van het bakje, en Lora er midden in, te genieten van het fruit. Met de oogjes dicht andijvie te knabbelen ;D Echt leuk om naar te kijken. Ik zit nu zelf ook lekker appel te eten, als ontbijt :D Toen ik vanochtend het hok binnen kwam zat Flupke in het broedblok en Elmo en Bonnie ervoor. Lora zat lekker bij het voer. Ze is nog steeds heel dun vind ik maar ze is als dikker dan ze was ;)

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Wendy..

Hoi Lutske,

hoe is het? Dat is alweer een tijd geleden!!
Ik zie dat je behoorlijk verranderd bent met je vogels. Heb je nu alleen deze 4 of ook nog andere?

Bij mij gaat alles goed. Met het bonte popje bij Iris ook! Ze heeft al een keer eitjes gelegd en ze gaat met 3 weken naar de mooie buitenvolliere met al haar vriendjes. Hij is nog niet helemaal af!!

Ik heb nog steeds mijn 5 valkjes en laat het voorlopig daar ook even bij. Ze hebben het hartstikke leuk in hun Mooie kamervolliere.

Ik krijg er wel binnenkort een kitten bij! Leuk hé!
Ik hoop dat dat goed gaat met m,n vogels haha

Spreek je wel weer!

Groetjes van Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Linn

Citaat van: Lucky Charlie op 12 mei 2007, 12:45:27
Hey Linn,

mooi hè? vind ik ook ;D grappig dat je net aan me dacht ;) ik vind het wel leuk, heb net een nieuw dagboekje en gelijk al veel reacties :D Hoe is t met jou?

Groetjes Lutske

Goed hoor. :) Wat voor duiven heb je gehouden?

Lucky Charlie

Hey Wendy!!!

Hier gaat het goed hoor. Ik heb alleen deze 4 valkjes en dat is inderdaad nogal veranderd met eerst. Ik ben blij te horen dat het bij jou en iris ook nog steeds goed gaat. Wat leuk dat je er een kitten bij krijgt!! :D Krijg je ook een bepaald ras, of een gewoon poesje? Wij hebben er ook een kat bij, en dat is altijd goed gegaan. Ze gaf niet eens aandacht aan de vogels toen die binnenzaten.

Wat leuk dat de valkjes bij Iris naar buiten gaan!!! En heeft het bonte popje al gebroed???

Leuk dat je ook een ractie in dit nieuwe dagboek hebt geplaatst ;)

Groetjes Lutske

----------------------------------------------------------------

Hey Linn

Ik heb postduiven gehouden. Ik begon er mee toen ik 7/8 was. We gingen in groep 6 met de leraar naar zijn huis om zijn postduiven te bekijken. Hij had er heel veel en wij kregen een rondleiding. Er bleken 2 jonge duiven te zijn die een paar tenen misten. De leraar zei dat deze moest worden afgemaakt omdat hij later nooit op een stok zou kunnen zitten, niet goed zou kunnen landen enz. Ik vertelde dit later thuis en hoe erg ik het vond. Mijn moeder zei toen, wij bouwen wel een duivenhok en dan mag je ze wel hebben. Ik dus snel op de fiets naar die leraar maar hij vertelde dus dat dit echt niet kon omdat die duiven dan geen goed leven hadden. Ik mocht wel een paar andere duiven hebben.
Ik kreeg dus 6 jonge duiven in mijn zelfgebouwde hokje. Later gingen we verhuizen en de duiven gingen mee. Maar omdat duiven aan het huis hechten vlogen ze weer terug. Op 1 na heb ik ze nooit terug gezien. Ze waren ook per ongeluk ontsnapt. Later kreeg ik weer nieuwe duiven en die heb ik toen nog 4-5 jaren gehad. Ik heb er toen wedstrijden mee gevlogen. Op een gegeven moment was er een wedstrijd waarbij de wind niet goed stond. Ze zijn toen over het ijselmeer gevlogen en uit koers geraakt. Daarbij hebben ze zout of brak water binnengekregen en is er maar 1 terug gekomen. Daarna ben ik gestopt met duiven houden.
Zo een hele samenvatting ;D ;) Haha,

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora