5 augustus 2025, 22:06:30

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 7 mei 2007, 14:54:35

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi Saar,

Ik hoop dat je snel andere medicatie krijgt voor Uk, lijkt me toch ook niet goed te zijn dat ze alles weer uitspuugt... dan schiet het toch eigenlijk ook niet op hé...  :-[ :-\ :-\

Wel leuk dat je een piepei hebt die steeds harder piept omdat ie eruit wil... spannend hoor!!

Groetjes Manon

Saar

UK MAG STOPPEN MET DE MEDICIJNEN!! :D
Ik moet nu gaan kijken hoe ze t doet zonder medicijnen... Knapt ze op dan hebben die paar druppels geholpen :) Hij vroeg hoe ze het verder deed... Ze eet weer, schreeuwt weer wilt weer kroelen enzo.. Heeft 's avonds ook weer haar gekken kwartiertje. Dus ik krijg hoop dat ze het haalt :D

Hoi Manon,
Het is zeker leuk dat t eitje steeds harder gaat piepen!
Er worden er nu 2 tegelijk gevoerd ;D
Groetjes Saar :-*

Kimm

hoi saar,

ik ben erg blij voor jou en uk. ik hoop echt dat het nu niet meer nodig zal zijn!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Saar

Citaat van: Kimm op 22 februari 2008, 13:35:29
hoi saar,

ik ben erg blij voor jou en uk. ik hoop echt dat het nu niet meer nodig zal zijn!!!

groetjes kim

Ik hoop het ook!

Anja

Fijn dat je mag stoppen met de medicatie. Nu gaan we duimen dat het geholpen heeft hoor.

Heb je al een donsje?

Groetjes Anja

Anke

Hoi Saar,
Wat naar dat Uk ziek wordt van haar medicijn :'(
Hopelijk kan ze wat anders krijgen.
En... is er alweer een donsje??
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Wilma1

Dit vond ik op internet over het middel ??? ??? wat jullie voor VOGELS hebben gehad ???

Sulfatrim Drops 10 ml (trimethoprim - sulfamethoxazol)
Diergeneesmiddel bestemd voor terrariumdieren.

Indicaties
Infecties veroorzaakt door micro-organismen die gevoelig zijn voor de combinatie van trimethoprim-sulfamethoxazol bij terrariumdieren.

Toedieningswijze & dosering
Schudden voor gebruik.
Uitsluitend voor orale toediening.
De dosering bedraagt 24 tot 48 mg van de combinatie trimethoprim en sulfamethoxazol per kg lichaamsgewicht, tweemaal daags (= 0,25 - 0,5 ml tweemaal daags).

Wat apart dat dit voor terrarium dieren is en dan ook voor vogels wordt gebruikt dan ??? Er staat ook een midel in wat wél voor vogels is, maar of dat ook voor de ziekte is die Uk heeft ???

Inverquantel Drops 10 ml (Ivermectine)
Dierengeneesmiddel bestemd voor terrariumdieren, kooi- en voliérevogels, post- en sierduiven en niet bedrijfsmatig gehouden kleine knaagdieren*.

Indicaties
Behandeling menginfecties met nematoden (rondwormen) en cestoden (lintwormen) bij terrariumdieren, kooi- en voliérevogels, post- en sierduiven en niet bedrijfsmatig gehouden kleine knaagdieren.

Anders moet je gewoon deze link even doorlezen

http://sdgl.org/forum/viewtopic.php?t=2609

Wel leuk van de donsjes en het piepei  :D

Ik hoop dat je snel een oplossing hebt voor Uk, zodat ie helemaal beter wordt   :-\
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Fijn dat Uk mag stoppen.  :D

Hier nog steeds een piepend eitje maar nog geen donsje en jij??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

margreet

hallo Saar,

Goed hoor voor Uk, ik hoop dat ze opknapt.
Alles goed met de donsjes?, nr.3 al geboren.

groetjes Margreet

Saar

Citaat van: Anja op 22 februari 2008, 19:18:40

Fijn dat je mag stoppen met de medicatie. Nu gaan we duimen dat het geholpen heeft hoor.

Heb je al een donsje?

Groetjes Anja

Jahaaaaaaaa die heb ik ;D

Citaat van: *Anke* op 22 februari 2008, 20:33:36
Hoi Saar,
Wat naar dat Uk ziek wordt van haar medicijn :'(
Hopelijk kan ze wat anders krijgen.
En... is er alweer een donsje??
Groetjes Anke

Hoi Anke,
Ukkie krijgt voorlopig helemaal niks meer. IK moet haar nu een weekje zonder medicijnen laten leven en tot nu toe gaat t goed :D En er is zeker een donsje ;)

Citaat van: Wilma1 op 22 februari 2008, 21:42:55
Dit vond ik op internet over het middel ??? ??? wat jullie voor VOGELS hebben gehad ???

Sulfatrim Drops 10 ml (trimethoprim - sulfamethoxazol)
Diergeneesmiddel bestemd voor terrariumdieren.

Indicaties
Infecties veroorzaakt door micro-organismen die gevoelig zijn voor de combinatie van trimethoprim-sulfamethoxazol bij terrariumdieren.

Toedieningswijze & dosering
Schudden voor gebruik.
Uitsluitend voor orale toediening.
De dosering bedraagt 24 tot 48 mg van de combinatie trimethoprim en sulfamethoxazol per kg lichaamsgewicht, tweemaal daags (= 0,25 – 0,5 ml tweemaal daags).

Wat apart dat dit voor terrarium dieren is en dan ook voor vogels wordt gebruikt dan ??? Er staat ook een midel in wat wél voor vogels is, maar of dat ook voor de ziekte is die Uk heeft ???

Inverquantel Drops 10 ml (Ivermectine)
Dierengeneesmiddel bestemd voor terrariumdieren, kooi- en voliérevogels, post- en sierduiven en niet bedrijfsmatig gehouden kleine knaagdieren*.

Indicaties
Behandeling menginfecties met nematoden (rondwormen) en cestoden (lintwormen) bij terrariumdieren, kooi- en voliérevogels, post- en sierduiven en niet bedrijfsmatig gehouden kleine knaagdieren.

Anders moet je gewoon deze link even doorlezen

http://sdgl.org/forum/viewtopic.php?t=2609

Wel leuk van de donsjes en het piepei  :D

Ik hoop dat je snel een oplossing hebt voor Uk, zodat ie helemaal beter wordt   :-\
;) Wilma

Heey Wilma,
Ik had dit inderdaad ook gelezen, maar het wordt wel vaker bij vogels gebruikt dus het zal wel goed zijn neem ik aan.. Ukkie doet t wel goed. Zodra wij ik beweging komen, en ik haar roep en ze geeft antwoord dan gaat ze meteen zitten eten :) Dus dat gaat wel goed gelukkig. Straks mevrouwtje weer effies wegen :)

Citaat van: Caroline op 22 februari 2008, 21:57:05
Fijn dat Uk mag stoppen.  :D

Hier nog steeds een piepend eitje maar nog geen donsje en jij??

Ik heb wel een donsje... zelfs 2 ;D

Citaat van: margreet op 22 februari 2008, 23:52:12
hallo Saar,

Goed hoor voor Uk, ik hoop dat ze opknapt.
Alles goed met de donsjes?, nr.3 al geboren.

groetjes Margreet

Ja hoor hier gaat t goed met de donsjes :D

Gisteren had donsje 3 een gaatje in t eitje gepikt. Het duurde wel erg lang en tot mij schrik werd het ene eitje zwart :o Ik heb die kleine dus uitgebroken, en ze zit nog steeds overeind met t koppie omhoog! Hopelijk redt ze t. En tot mijn verbazing lag donsje 4 er ook nog gisteravond! dus weer een tweeling ;D :D
En het zijn tweeeeeeeeeeeeeeee lutino's :D :D
Ik ben benieuwd wat er uit t laatste eitje komt :D

Saar

Anke

Hoi Saar,
Gefeliciteerd met nog een tweeling ;D
En nog een piepei!! Gaaf hoor.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Saar

Citaat van: *Anke* op 23 februari 2008, 11:10:42
Hoi Saar,
Gefeliciteerd met nog een tweeling ;D
En nog een piepei!! Gaaf hoor.
Groetjes Anke

Thnx :D :D

Saar

Caroline

Gaaf gefeliciteerd!!!

Was leuk, 2 lutinootje.

HEb ik een zwak voor .... is één van de weinige mutatie´s die ik niet kan kweken.  ::)

Maar geniet altijd van de foto´s bij andere.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.