20 juli 2025, 22:20:24

mijn valkjes :)

Gestart door Saar, 7 mei 2007, 14:54:35

« vorige - volgende »

Saar

Citaat van: Anja op 25 juni 2007, 08:53:39
Hoi Saar,

hoe is het met het grasje? Is ie de nacht doorgekomen?

Groetjes Anja

Hij leeft nog steeds ::)
Ik weet niet echt wat ik hier van moet denken. Als ik hem waarschijnlijk niet had gepakt gisteren, dan was hij misschien wel dood geweest.. En dan was ie uit zijn lijden verlost. Maar hij knapte zelf ineens op :-\ Hij heeft geen pijn, maar lekker voelt ie zich ook niet.. En nu eet ie heel af en toe iets. Maar t meeste wat ie doet is slapen. Hij woog ook nog maar 26 gram... Dus hij is 50% lichaamsgewicht verloren :-\ Vanmiddag ga ik trosgierst halen. En nog wat andere vette dingen die hij lekker vind. Ik moet hem nu echt zo snel mogelijk aan goed t eten zien te krijgen. Anders loopt het zowiezo helemaal verkeerd :-\ :-\ Hij heeft ook alleen maar witte poep.. en zit geen groen oid meer bij :-\ Ik weet wel dat ik er niet lekker door heb geslapen :-\
Groetjes Saar :-*

Saar

De wildkleur man broed op de eitjes van t bonte popje. Ik kan in die 2 eitjes nog niets zien. Choco heeft nu 5 bevruchte eitjes  :D :D Nu is t nog afwachten of t 6e eitje wat is :)
Ik hoop dat ze t redden aangezien het het eerste nestje is ::)

'T ventje leeft nog steeds :)
Hij zit lekker te slapen met zijn meisje :)

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Saar

Citaat van: Agnes op 25 juni 2007, 16:19:09
Hoi Saar,

Het zou mooi zijn als het ventje nog opknapt ;)

Dat zou inderdaad mooi zijn :)
Ik zorg ervoor dat ie nu verplicht gaat eten. Zoals ik al dacht kan ie nog steeds geen trosgierst afslaan ;) Hij heeft wat gegeten en hij zit nu te dutten. Alle kleine beetjes helpen :)

*Yvon

Hoi hoi

Zo wel een sterk ventje hoor.
Hij is geen opgever dat scheelt wel en knapt miss dan toch nog op.
En de eitjes worden weer goed gelegd.  ;)
Gaat dus weer spannend worden.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Citaat van: Yvon en Rene op 25 juni 2007, 19:08:03
Hoi hoi

Zo wel een sterk ventje hoor.
Hij is geen opgever dat scheelt wel en knapt miss dan toch nog op.
En de eitjes worden weer goed gelegd.  ;)
Gaat dus weer spannend worden.  :D

Groetjes Yvon

Hij is zeker sterk! Ik hoop zo dat ie opknapt! En dat hartje klopt ook nog zo goed! Daar is niks mis mee :)
Hij is in ieder geval niks meer afgevallen.. Dat is toch nog een pluspuntje.

En wat de eitjes betreft, ik hoop dat ik een verrassingsnestje krijg... ::) de wildkleurtjes en lutinotjes 'heb ik wel weer gezien' dit jaar ;) Er mogen van mij wel bontjes uit t ei kruipen.. Maar de splitten van de lutinoman weet ik niet... ::) Ik zou het heel leuk vinden als ik ook een keer witte donsjes zou hebben ::) Maar ik zie t wel.. Ik kijk ze bijna t ei uit :P ;D

*Yvon

Hoi hoi

Nou dat heb ik ook hoor.  ;)
Verleden jaar hadden we 6 gele donsjes,waarvan 4 luties,1 wildkleurtje en 1 bontje.
Dit jaar weer 2 luties.
Niet dat ze niet mooi zijn ofzo,maar we willen gewoon eens wat anders.  ;D
En er gaat hopelijk weer donsjes komen,miss deze week al.  ;)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Saar

Gisteravond vond ik je al zo plakken.. Je wilde nergens heen.. Je wilde alleen maar bij mij liggen. En je voelde zo koud :(
Om 9 uur heb ik je in een shirtje gewikkeld en je tegen me aangelegd. Terwijl ik dat had gedaan was ik je aan t kroelen...
In die 11 jaar heb ik je nog nooit zo zien genieten van alle aandacht die je kreeg. Je lag ook heerlijk te slapen. Je had wat trosgierst gegeten, maar toen je een poepje liet vallen, zag ik dat je pijn had.. Ik heb je weer gepakt, en je op schoot onder een dekentje gelegd. Je vroeg om aandacht dus je kreeg weer een kroelbeurt. Chiel die wilde slapen, dus die vroeg of ik je terug wilde brengen naar de kooi. En toen merkte ik dat je aan t sterven was :'( Je pootjes wilde niet meer.. Ik ben met je gaan zitten, en heb je alle aandacht gegeven die je nodig had. Ik heb lekker met je zitten knuffelen en ik heb je heel veel kusjes gegeven. Toen begon t ergste... Je lichaam kon niet meer, en jij wilde zo graag verder :( Na lang vechten, begon je uit protest te piepen. Hieruit kon ik opmaken dat je heel erg veel pijn had. Ik heb je in die 10 laatste minuten goed vast gehouden.. En ik heb geprobeerd je rustig te houden.. Je gaf de strijd vannacht op om 0.24 uur :'( Rust zacht lief ventje, bedankt voor de 11 jaar :'( :'(
Liefs Saar :'( :'( :'(

danoontje

:o ohhhhhhhh lieve saar...
wat vind ik dit erg voor je.
11 jaar is nog best jong.. :'(
wat een ontroerend verhaal,moet er bijna van huilen.

je hebt het goed gedaan zo..hij is bij je geweest tot het laatste moment..
lief moedertje ben je.
wens je heeel veel sterkte toe.
groetjess anita :-\

ManjaV

Hoi Saar,

Wat een verschrikkelijk nieuws.  :'( :'( :'( Heel veel sterkte met het verlies van je lieve grasje. Gelukkig kon je bij hem zijn in zijn laatste momenten en heb je hem lekker kunnen kroelen. Wat verdrietig zeg dat hij er niet meer is. Ik leef met je mee.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Wilma1

Aaaach  :o Saar, ik zit net de eerste paar berichtjes te lezen en dacht....gut lijkt toch op te knappen...en nu lees ik je net gepostte berichtje ???  :o

Ben ff stil....ook al is ie 11 geworden, je kan net zoveel verdiet hebben als een jonge vogel.....

Hoe is het popje eronder, al kennen ze elkaar nog maar net ???

:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Citaat van: danoontje op 26 juni 2007, 10:32:00
:o ohhhhhhhh lieve saar...
wat vind ik dit erg voor je.
11 jaar is nog best jong.. :'(
wat een ontroerend verhaal,moet er bijna van huilen.

je hebt het goed gedaan zo..hij is bij je geweest tot het laatste moment..
lief moedertje ben je.
wens je heeel veel sterkte toe.
groetjess anita :-\

Dank je wel voor de steun. 11 is een mooie leeftijd, maar is nog niet zo oud. Het doet vooral veel pijn, want hij komt noguit mijn eerste nestje :( Nu heb ik nog 1 ventje over en dat is opa :(

Citaat van: ManjaV op 26 juni 2007, 10:33:28
Hoi Saar,

Wat een verschrikkelijk nieuws.  :'( :'( :'( Heel veel sterkte met het verlies van je lieve grasje. Gelukkig kon je bij hem zijn in zijn laatste momenten en heb je hem lekker kunnen kroelen. Wat verdrietig zeg dat hij er niet meer is. Ik leef met je mee.

Groetjes,
Manja

Ik vind dit ook verschrikkelijk :( Ik ga hem zo begraven... Ik stort me dan ook maar even op mijn andere vogeltjes.. Ik heb mezelf in slaapen gehuild...  Nu zijn de traantjes er alweer :(
Ik heb ook heel lang wakker gelegen. En toen ik eindelijk lag te slapen hing er weer een  :censuur :censuur :censuur kat in de voliere, dus ik kon er weer uit :-\ leuk om half 3 snachts...

Citaat van: Wilma1 op 26 juni 2007, 10:37:37
Aaaach  :o Saar, ik zit net de eerste paar berichtjes te lezen en dacht....gut lijkt toch op te knappen...en nu lees ik je net gepostte berichtje ???  :o

Ben ff stil....ook al is ie 11 geworden, je kan net zoveel verdiet hebben als een jonge vogel.....

Hoe is het popje eronder, al kennen ze elkaar nog maar net ???

:-* Wilma

Met t popje gaat t niet super... Ze is stil, ze zit maar te slapen... Ik ga zo kijken of haar poepjes goed zijn. Zo ja dan mag ze bij Opa en Stompie in de kooi. In die paar dagen dat ze met t ventje heeft samen gezeten, is ze 2 gram aangekomen.. En nu.. Nu voelt ze zich weer eenzaam. Ze werd gisteren zelfs boos op t ventje toen ie bij mij lag te slapen. Ze werd een soort van jaloers en begon hem hard te bijten :-\ Ik heb haar toen terug gezet.. Ze snapt er echt helemaal niks van :( :( En verdriet dat heb ik zeker :(
Groetjes Saar :(

Saar

Ik heb t ventje begraven in de tuin. Samen met een ander dood voliere vogeltje :-\ De kanaries begonnen eindelijk op te knappen... Maar waren nog niet helemaal 'okee'. Er hing vannacht een kat in de voliere... Dus die is zich 'doodgeschokken' :-\ * zucht * what's next? :-\ :-\
Het parkietenpopje voelt zich alweer wat beter, maar je merkt toch dat ze niet zichzelf is nu ze weer alleen zit. Ik wil haar nog even apart houden van de andere vogeltjes, en dan mag ze erbij..

Anja

Hoi Saar,

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Je hebt je best gedaan meer kon je niet doen hoor. :'( :'( :'( :'(
Heel veel sterkte met het verlies van je ventje Saar. En ook met het andere volierevogeltje.

Groetjes Anja

Saar

Citaat van: Anja op 26 juni 2007, 14:05:02
Hoi Saar,

Wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Je hebt je best gedaan meer kon je niet doen hoor. :'( :'( :'( :'(
Heel veel sterkte met het verlies van je ventje Saar. En ook met het andere volierevogeltje.

Groetjes Anja

Dank je :(
De foto in mijn handtekening is de laatste foto die ik van hem heb kunnen maken toen die nog leefde.. 70 minuten laten was hij dood :(
Groetjes Saar  :( :-*